Annons

”Accelerate at Iver” är här

Accelerate at Iver är Ivers dedikerade konsultverksamhet med över 300 digitaliserings- och innovationsexperter som ska hjälpa befintliga och nya kunder att maximera effekten av den digitala transformationen.

Efter flera strategiska förvärv av ledande konsult- och kompetensföretag inom molnbaserad infrastruktur, integration och systemutveckling i Sverige som ELITS, Mjukvarukraft och Intiro lanserar nu Iver sin dedikerade konsultverksamhet under det gemensamma namnet Accelerate at Iver. Inom verksamheten ryms också Ivers befintliga konsultverksamhet och Aztek, ett av Norges ledande konsultföretag inom molntransformation och molnsäkerhet. Redan från start består verksamheten av över 300 digitaliserings- och innovationsexperter.

– Under 2021 och 2022 ökade vi vår förvärvstakt och stärkte vår rådgivande och konsultativa förmåga genom flera strategiska förvärv av fantastiska bolag som kompletterar vår befintliga verksamhet mycket bra. Nu tar vi nästa steg och samlar all konsultkompetens under namnet Accelerate at Iver. Vi vill med satsningen hjälpa såväl befintliga som nya kunder att dra maximal affärsnytta av möjligheterna som öppnas upp med moderna digitala lösningar. Tillsammans med våra kunder vill vi stänga gapet mellan aspiration och framgångsrik implementation, säger Carl-Magnus Månsson, vd och koncernchef på Iver.

– Efter en tid av förberedelse kraftsamlar vi nu våra kompetenser under ett gemensamt namn för att hjälpa våra kunder att dra nytta av möjligheterna som öppnas med modern digital teknologi. Med Accelerate at Iver bildar vi en betydande konsultverksamhet med ett brett erbjudande som ska hjälpa våra kunder på hela den agila resan från strategi, transformation, säkerhet, utveckling och integration till drift och förvaltning, något vi sammantaget valt att kalla digital innovation. Med ett gemensamt namn vill vi också tydliggöra Iver som en attraktiv arbetsplats för konsulter och specialister som vill arbeta i teknikens absoluta framkant och tillsammans med våra kunder realisera digitala möjligheter med modernaste teknik, säger Olle Hasselblad, vd för Accelerate at Iver i Sverige.

– Vi är övertygande om att vi blir bättre genom att ta tillvara på och utveckla vår samlade kunskap och kompetens i en gemensam organisation där vi utmanar oss själva att lösa komplexa uppgifter på ett sätt som utvecklar våra kunder, oss själva som team och individer men också samhället i stort. Genom att vi etablerar en dedikerad konsultorganisation blir vi också en bättre helhetsleverantör för våra kunder, vi blir bättre på att säkerställa rätt kompetens till rätt uppdrag, vi får en effektivare kompetensdelning inom hela Iver och vi blir bättre på att etablera rätt partnerskap för varje specifik kund, avslutar Carl-Magnus Månsson.

För mer information, kontakta:
Carl-Magnus Månsson, vd och koncernchef, Iver: +46 73 668 92 74, carl-magnus.mansson@iver.se
Olle Hasselblad, vd för Accelerate at Iver Sverige: +46 73 357 56 00, olle.hasselblad@iver.se
Jakob Tapper, information, Iver: +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@iver.se

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från Worldline ABAnnons

Är du redo för framtidens betalningar?

Utvecklingen inom betallösningar går i en rasande fart. Fler företag väljer att uppgradera och utöka sina betalalternativ för att möta konsumenternas stigande efterfrågan på smidiga betalningar. Här är tre betaltrender som vi kommer att se mer av under året, enligt betalföretaget Worldline.

Omni ökar i popularitet

Dagens konsumenter vill själva bestämma över sin kundresa – hur, var och när de handlar. Studier visar att 85 procent av konsumenterna börjar att handla via en kanal, men slutför sitt köp i en annan*. Fler företag skaffar därför en betallösning med stöd för omni, vilket innebär att de kan erbjuda en sömlös betalupplevelse över olika plattformar, kanaler och enheter.

Enligt Worldlines statistik har antalet företag som valt en betallösning med omnistöd under 2022 ökat med 153 procent på 10 månader och mycket tyder på att tillväxten väntas fortsätta.

Onlinelösningar i fysisk butik

I takt med e-handelns tillväxt har även efterfrågan på onlinelösningar i fysiska butiker ökat. Vi ser allt oftare att butiker är utrustade med självutcheckning som komplement till vanliga kassor.

– Självutcheckning leder många gånger till en ökad omsättning, då köer kan kortas och produktiviteten höjas hos personalen. Många kunder anser också att det är positivt att kunna välja att checka ut själv, säger Viveca Samuelsson, Nordenchef på Worldline.

Ett ypperligt exempel är restaurangkedjan Pinchos där kunderna beställer och betalar via Worldlines lösning som är integrerad i kedjans app. 

Mobilen är den nya kortterminalen

Kontaktlösa betalningar med virtuella betalkort i mobilen, exempelvis Apple Pay och Google Pay, har blivit alltmer populärt. Inom e-handeln sker de flesta köp via mobilen och inte via datorn som tidigare. Men nu är det dessutom möjligt för företag att ta emot betalningar med mobilen. 

Den senaste trenden inom betalningar är så kallad Tap On Mobile-teknologi som gör det möjligt för butiker att låta kunder blippa sitt betalkort mot butikens mobiltelefon, i stället för mot en kortterminal. 

– Det är ett modernt och smidigt komplement till vanliga kassor som kan minska köbildning och främja golvförsäljningen hos butiker, men behovet av traditionella kortterminaler kommer dock fortfarande att finnas. I dagsläget erbjuder vi Tap On Mobile-lösningar till företag via våra partners, kommenterar Viveca. 

Om Worldline 

Worldline är en global ledare inom betalningsbranschen som erbjuder trygga betallösningar för butik, e-handel och komplexa verksamheter. Gör som över 50 000 andra svenska företag och uppgradera din betallösning hos Worldline. 

Läs mer här 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Worldline AB och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera