1515
Annons

INVISIO tecknar femårigt ramavtal värt cirka 275 MSEK

INVISIO har ingått ett femårigt ramavtal där slutkunden är en europeisk försvars­makt. Kontraktet, som är med systemintegratören av slutkundens fordons­moderniserings­program, gäller Racal Acoustics nya CVC-headset, RA4000 Magna™ med tillbehör. Värde är cirka 275 MSEK under avtalstiden men inga volymer garanteras.

Ramavtalet är en del av slutkundens pågående moderniseringsprogram, vilket syftar till att möjliggöra effektiv kommunikation i tunga fordon.

Kontraktet är en betydande strategisk framgång för Racal Acoustics nya digitala RA4000 Magna™ Combat Vehicle Crewman (CVC) headset.

Kontraktet är inte den första framgången för det avancerade headsetet. I början av 2021 tillkännagav Racal Acoustics att man ingått ett 7-årigt ramavtal avseende leveranser av RA4000 Magna™ till den danska armén. Värdet på ramavtalet uppgår till cirka 4,7 miljoner USD.

”Vi är mycket glada för framgången med det nya RA4000 Magna™-headsetet. Det råder ingen tvekan om att det är en marknadsledande lösning för bullriga fordons­-miljöer. Vi ser nu fram emot att fortsätta adressera såväl pågående som framtida moderniserings­program med denna kommunikationslösning”, säger Lars Højgård Hansen, VD för INVISIO.

Det är värt att notera att Racal Acoustics leveranser i allmänhet är fördelade över en längre tidsperiod. Det är inte ovanligt att kunden begär en första delleverans inom sex månader och nästkommande leveranser 12-36 månader senare.

Information om RA4000 Magna™ digitala headset

Det digitala headsetet RA4000 Magna™ är Racal Acoustics senast utvecklade produkt. Det erbjuder marknadsledande hörselskydd, kommunikationsförmåga och situations­medvetenhet. RA4000 Magna™ har modulära, anpassningsbara och uppgraderbara funktioner och tillbehör, vilket gör det möjligt att möta specifika kundkrav, samtidigt som produktens livslängd förlängs.

För mer information, vänligen kontakta:
Lars Højgård Hansen, VD, INVISIO
Mobil: +45 5372 7722  |  E-post: lhh@invisio.com

Michael Peterson, Director Investor Relations & Corporate Communication, INVISIO
Mobil: +45 5372 7733  |  E-post: mpn@invisio.com

Denna information är sådan information som INVISIO AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom VD:s försorg, för offentliggörande den 26 januari 2022, kl. 13:30 CET.
 

Om INVISIO AB (publ)
INVISIO utvecklar och säljer avancerade kommunikationssystem som gör det möjligt för yrkesgrupper i bullriga och uppdragskritiska miljöer att kommunicera, skydda sin hörsel och arbeta effektivt. Bolaget kombinerar specialist­­­­kunskaper i akustik och hörsel med ett brett ingenjörskunnande inom bland annat mjuk-vara, material­­teknik och integration. Företagets lösningar marknadsförs under de två varumärkena INVISIO och Racal Acoustics. Försäljningen sker via huvudkontoret i Köpenhamn och försäljningskontoren i USA, Frankrike, Storbritannien, Italien och Thailand samt via ett globalt nätverk av partners. INVISIO har säte i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm (IVSO). Mer information finns på företagets webbplats www.invisio.com.

Följande bilagor finns för nedladdning:
INVISIO tecknar femårigt ramavtal

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från EnfuceAnnons

Egna betallösningar bäddar för bra business och lojala kunder

Betalningar är det nya sättet att bygga varumärke. Enfuce gör det möjligt även för icke-finansiella aktörer att lansera egna betalningslösningar. Med en snabb och skalbar lösning tar de affärer och kundlojalitet till nästa nivå.

Att praktiskt taget alla enheter som är anslutna till internet – mobiltelefoner, smarta klockor och till och med bilar – kan bli en betalningsmetod har gjort att fler företag fått upp ögonen för affärsmöjligheterna med inbyggda betalningar och egna kort.

– Att integrera betalningslösningar i ett företags infrastruktur är ett sätt att ta sitt erbjudande till nästa nivå: det gör det möjligt att bygga partnerskap och skapa bättre kundupplevelser. Inbyggda betalningar gör det dagliga livet enklare för kunderna, de betalar för det som ger dem mervärde, just när de behöver det, säger Monika Liikamaa, Co-CEO och Co-Founder
av Enfuce.

Enfuce var först i världen med att möjliggöra kortutgivning från ett publikt moln. Med ambitionen att bygga världens bästa betalningsprocess har man skapat en snabb, säker och skalbar lösning för globala betalningar i realtid. Idag gör 16 miljoner kortanvändare sina dagliga betalningar i Enfuce plattform.

– Vår kärnverksamhet är att säkerställa så effektiva och säkra betalningar som möjligt. Då krävs en hög ambitionsnivå – och det har vi. Som gammal bankmänniska får jag höra alldeles för många ursäkter om varför det ena eller det andra inte skulle fungera. Det är fel, har kunden ett tydligt business case och ett lösningsfokuserat mindset så är IT och compliance aldrig ett hinder för en betalningslösning, säger Monika Liikamaa.

Många möjligheter med egna kort

Även för icke finansiella aktörer finns det många fördelar med att bygga in betalningslösningar i verksamheten. Att man hos exempelvis Uber beställer och betalar sin resa redan innan den är genomförd säkerställer enkelhet och lojalitet. Men business caset skulle inte behöva stanna där:

– Om Uber dessutom hade ett eget kort skulle de kunna se var och hur människor använder det kortet, bygga samarbeten och anpassa erbjudanden efter det, säger Monika Liikamaa.

Ett högaktuellt område som Enfuce nu arbetar med är att möjliggöra för myndigheter och organisationer att ge betalkort i stället för kontanter till den våg av flyktingar som kommer från krigets Ukraina.

– De behöver pengar för att leva och vi möjliggör ett säkert sätt att ge ut betalkort som vi också kan monitorera mot felanvändning. För traditionella banker tar det kanske ett år att skapa ett sådant program, de som tycker det är snabba gör det på ett halvår. Enfuce kan göra det på två dagar, säger Monika Liikamaa.

Om Enfuce:

Enfuce erbjuder betalnings-, open banking- och hållbarhetslösningar åt banker, fintechföretag, finansiella operatörer och handlare. Genom att kombinera branschexpertis, innovativ teknik och compliance levererar företaget långsiktiga och skalbara lösningar snabbt och säkert. Företaget har 16 miljoner kortanvändare på sin plattform och årligen nära 1 miljard euro i transaktioner.

Läs mer på enfuce.com 

 

 

Mer från Enfuce

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Enfuce och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?