1515
Annons

Gapwaves får en ny order från global tech-gigant

Gapwaves har erhållit en ny order på högupplösta radarantenner från den globala tech-gigant som ett samarbete inleddes med under 2020. Ordern har ett värde om ca 10MSEK med beräknad leverans under första halvåret 2022.

I augusti 2020 inleddes ett samarbete för utveckling av antenner för en högupplöst, 77 GHz radaramodul. Kunden har utvärderat de levererade antennerna och väljer nu att lägga en ny beställning på fler antenner.

”Vi är mycket glada för denna nya order och det fortsatta förtroendet vi fått från detta spännande Techbolag, det är dessutom den största ordern som Gapwaves hittills erhållit” säger Gapwaves VD Lars-Inge Sjöqvist.

För ytterligare information se Gapwaves ABs hemsida www.gapwaves.com eller kontakta:
Lars-Inge Sjöqvist, VD
Telefonnummer: 0736 84 03 56
E-post: lars-inge.sjoqvist@gapwaves.com


Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission
Telefon: +46 (0)8 503 000 50
E-post: ca@gwkapital.se
www.gwkapital.se


Om Gapwaves AB
Gapwaves AB (publ) har sitt ursprung i forskning vid Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011. Bolagets vision är att vara den mest innovativa leverantören av antennsystem för millimetervågor och den utvalda partnern till de som revolutionerar nästa generations trådlösa teknologi. Genom sin disruptiva teknologi ska Gapwaves hjälpa innovatörer inom Telekom och Automotive att skapa effektiva millimetervågssystem som förändrar samhället vi lever i.

Gapwaves aktie (GAPW B) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.


Denna information är sådan som Gapwaves AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-01-19 08:29 CET.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från EnfuceAnnons

Egna betallösningar bäddar för bra business och lojala kunder

Betalningar är det nya sättet att bygga varumärke. Enfuce gör det möjligt även för icke-finansiella aktörer att lansera egna betalningslösningar. Med en snabb och skalbar lösning tar de affärer och kundlojalitet till nästa nivå.

Att praktiskt taget alla enheter som är anslutna till internet – mobiltelefoner, smarta klockor och till och med bilar – kan bli en betalningsmetod har gjort att fler företag fått upp ögonen för affärsmöjligheterna med inbyggda betalningar och egna kort.

– Att integrera betalningslösningar i ett företags infrastruktur är ett sätt att ta sitt erbjudande till nästa nivå: det gör det möjligt att bygga partnerskap och skapa bättre kundupplevelser. Inbyggda betalningar gör det dagliga livet enklare för kunderna, de betalar för det som ger dem mervärde, just när de behöver det, säger Monika Liikamaa, Co-CEO och Co-Founder
av Enfuce.

Enfuce var först i världen med att möjliggöra kortutgivning från ett publikt moln. Med ambitionen att bygga världens bästa betalningsprocess har man skapat en snabb, säker och skalbar lösning för globala betalningar i realtid. Idag gör 16 miljoner kortanvändare sina dagliga betalningar i Enfuce plattform.

– Vår kärnverksamhet är att säkerställa så effektiva och säkra betalningar som möjligt. Då krävs en hög ambitionsnivå – och det har vi. Som gammal bankmänniska får jag höra alldeles för många ursäkter om varför det ena eller det andra inte skulle fungera. Det är fel, har kunden ett tydligt business case och ett lösningsfokuserat mindset så är IT och compliance aldrig ett hinder för en betalningslösning, säger Monika Liikamaa.

Många möjligheter med egna kort

Även för icke finansiella aktörer finns det många fördelar med att bygga in betalningslösningar i verksamheten. Att man hos exempelvis Uber beställer och betalar sin resa redan innan den är genomförd säkerställer enkelhet och lojalitet. Men business caset skulle inte behöva stanna där:

– Om Uber dessutom hade ett eget kort skulle de kunna se var och hur människor använder det kortet, bygga samarbeten och anpassa erbjudanden efter det, säger Monika Liikamaa.

Ett högaktuellt område som Enfuce nu arbetar med är att möjliggöra för myndigheter och organisationer att ge betalkort i stället för kontanter till den våg av flyktingar som kommer från krigets Ukraina.

– De behöver pengar för att leva och vi möjliggör ett säkert sätt att ge ut betalkort som vi också kan monitorera mot felanvändning. För traditionella banker tar det kanske ett år att skapa ett sådant program, de som tycker det är snabba gör det på ett halvår. Enfuce kan göra det på två dagar, säger Monika Liikamaa.

Om Enfuce:

Enfuce erbjuder betalnings-, open banking- och hållbarhetslösningar åt banker, fintechföretag, finansiella operatörer och handlare. Genom att kombinera branschexpertis, innovativ teknik och compliance levererar företaget långsiktiga och skalbara lösningar snabbt och säkert. Företaget har 16 miljoner kortanvändare på sin plattform och årligen nära 1 miljard euro i transaktioner.

Läs mer på enfuce.com 

 

 

Mer från Enfuce

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Enfuce och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?