1515
Annons

Brighter förlänger avtalet med Erik Lissner som tillförordnad VD med överenskommelse om fast anställning från 16 juni

Brighter AB (Publ) tillkännagav idag att dess styrelse förlänger avtalet med Erik Lissner som tillförordnad VD för Brighter till den 15 juni 2022 och att en överenskommelse om fast anställning kommer att träda i kraft därefter. 

”Erik gör ett jättebra jobb och jag är mycket glad att vi har förlängt avtalet som därefter kommer att övergå i ett fast avtal till sommaren. Erik har bred erfarenhet inom MedTech-sektorn och har på kort tid lyckats driva igenom de förändringar som är nödvändiga för att ta Brighter ut på marknaden. Jag känner mig trygg i att han tillsammans med teamet på Brighter kommer fortsätta att driva företaget mot nya milstolpar, säger Christer Trägårdh, styrelseordförande i Brighter AB.

För ytterligare information kontakta:

Brighter Investor Relations
IR@brighter.se

Certified Adviser
Brighters Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 – 684 211 10, adviser@eminova.se  www.eminova.se 

Om Brighter AB (publ)
Brighter är ett svenskt healthtech-bolag med en vision om en enklare vardag för människor som lever med en kronisk sjukdom. Vi tror att en datacentrisk approach är nyckeln till att ge smartare vård. Våra lösningar har utvecklats med en vision om att stärka och underlätta flödet av valida hälso- och behandlingsdata mellan patienter, deras nära och kära och deras vårdgivare – med målet att förbättra livskvaliteten, minska belastningen på sjukvården och öppna upp nya möjligheter för datadriven forskning. Brighters kvalitetsledningsystem är ISO-13485-certifierat. 2019 utnämndes bolaget till vinnare i Swecare Rising Stars Award. Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market/BRIG.

För mer information, besök vår webbplats på www.brighter.se

Denna information är sådan information som Brighter AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 17 januari 2022 kl 17:05 CET

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från DenacodeAnnons

Allt fler installerar besökssystem – hur säkert är ditt kontor?

Sverige har i regel haft en stor tillgänglighet till arbetsplatser. Det är först när något inträffar som tankar på exempelvis kontorssäkerhet kan växa – något som Fredrik Lindmark, Produktansvarig för besökssystem på techföretaget Denacode menar blev tydligt efter terrorattentatet på Drottninggatan 2017.

– Det gav många företagare en tydlig tankeställare och vi fick många förfrågningar om vårt besökssystem App Entré efter det, säger han.

Säkerhetsfrågan är ständigt på tapeten och många företag rustar för eventuella hackerintrång med hjälp av digitala lösningar. Att säkerheten i den fysiska miljön är minst lika viktig som den digitala är något som allt fler blir varse om – inte minst när revisorer börjar rekommendera ökad säkerhet för företagets anställda utöver en bra företagsförsäkring.

Denacode är ett familjeföretag som sedan starten 2003 skapat IT-verktyg som används av landsting, kommuner och globala företag i olika storlekar. De erbjuder ett tiotal grundprodukter och ett femtiotal anpassningar av dessa för att skräddarsy kundens specifika behov. Att företag inser vikten av att hålla reda på vilka som kommer och går på kontoret, hur man gör om man vill hålla dörren låst men kontoret tillgängligt för medarbetare och leveranser eller möjligheten att öppna dörren på distans och enkelt kunna kommunicera digitalt med besökare gör att intresset för Denacodes besökssystem App Entré är stort.

App Entré effektiviserar kommunikationen

App Entré är ett modernt och stilrent besökssystem för receptioner och kontor som främst riktar sig till små och mellanstora företag. Med ett snabbt fingertryck kan besökaren anropa vem som helst på kontoret direkt från receptionen. Kontakten sker sedan vidare via SMS och e-post, och svar ges direkt tillbaka på skärmen eller till besökarens telefon.

– En iPad monteras i mellandörren eller direkt på receptionsdisken, och i den registrerar sig besökaren. På skärmen kan man få information om de anställdas status, alltså om någon befinner sig i möte eller har gått för dagen. Dessutom samlas data om besöken så att ledningen har statistik att utgå från vid behov, exempelvis på vilka som har vistats i lokalerna under vilka tidsperioder. App Entré förenklar processerna genom en centralstyrd administration. Man kan likna tjänsten vid vår tids hjälp till receptionen – det ger ett trevligt, professionellt och enkelt välkomnande till företaget samtidigt som funktionerna gör det säkrare för de anställda att vistas på kontoret.

Läs mer om Denacode här 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Denacode och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?