1515
Annons

Arbetsrättsexperten genomför omfattande utbildningsprogram

Arbetsrättsexperten är Sveriges största arbetsrättsbyrå. Byrån hjälper både arbetsgivare och arbetstagare och när de hör av sig till byrån behöver de ofta mycket mer än bara en kompetent jurist. För att möta klienternas behov och efterfrågan, och få bästa möjliga förutsättningar att leverera god resultat, fordras en specialist i både arbetsrätt och förhandling. Byrån genomför därför alltid ett omfattande utbildningsprogram för varje jurist, om 24 steg á två-tre heldagar, (500 timmar) parallellt med arbetet.

Höga krav på juristers kompetens

Att den som står inför att exempelvis avskedas, eller avskeda någon, är i behov av en kompetent jurist är kanske ingen överraskning. Men utöver juridisk kompetens inom rättsområdet ställer den här typen av uppdrag höga krav på dels juristens förmåga att möta klienten där den befinner sig, på ett mer personligt plan, och dels på juristens förmåga att förhandla med motparten om den bästa möjliga lösningen för sin klient. Därför genomgår Arbetsrättsexpertens jurister ett omfattande utbildningsprogram i allt ifrån hantering av klientrelationer till avancerade förhandlingstekniker och förhandlingsstrategier.

Utmanande klientgrupp

Arbetsrättsexperten lägger ner mycket stora resurser på utbildning av sin personal, eftersom byrån behöver en unik kompetens hos juristerna som annars är svår att finna på arbetsmarknaden. Ett viktigt ämne inom ramen för utbildningsprogrammet är Klientrelationer. Eftersom klienterna, såväl arbetsgivare som arbetstagare, som kommer i kontakt med byrån ofta befinner sig i en svår situation är det viktigt att juristen dessutom kan möta klienten på ett mer personligt plan. De som står inför att bli avskedade, till exempel på grund av misstänkt brottslighet, kan i vissa fall vara en utmanande klientgrupp som ställer höga krav på juristens förmåga att kommunicera med olika typer av människor och förmedla professionalism och trygghet på ett pedagogiskt sätt.  

Arbetsrttsexperten chefsjurister

Avancerade förhandlingar

Arbetet i en specialistverksamhet ställer krav på att alla jurister vid Arbetsrättsexperten  ska kunna förhandla på alla nivåer, hela vägen upp till avancerad nivå där man förhandlar för till exempel stora företag som ska etablera sig i Sverige och privatpersoner i exekutiva befattningar. Arbetsrättsexpertens omfattande utbildningsprogram innefattar både teoretiska och praktiska moment och inleds med gemensamma moment, för att sedan en bit in i programmet rikta in sig på olika specifika specialistområden inom arbetsrätt och förhandling, exempelvis fördjupning i arbetsrättsliga processer i domstol och avancerade förhandlingar. Utbildarna har djupgående kompetens inom rättsområdet och mångårig erfarenhet inom utomrättsliga förhandlingar och arbetstvister i domstol. 

Arbetsrättsexperten

Johannes Merbom
VD

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från VerizonAnnons

Fem nyckelfaktorer för att förverkliga planerna på det uppkopplade företaget

Ett uppkopplat företag kan förbättra sin konkurrenskraft betydligt. Men för vissa chefer kan digitaliseringsresan verka komplicerad och svår att få grepp om. Här är fem nyckelfaktorer för att kunna utveckla de mest innovativa lösningarna, samarbeta sömlöst med partners och samtidigt vara finansiellt framgångsrik.

Det uppkopplade företaget består av ett ekosystem där varje del av företaget är digitaliserat, inklusive försäljning, kundservice, ekonomi, HR, tillverkning, FoU, teknik, logistik och marknadsföring. 

– När dessa funktioner hanteras virtuellt, kan företag dra fördel av smarta processer som baseras på dataanalys och som möjliggör en säker och sömlös koppling mellan människor, processer och produkter, säger Fredrik Hallenborg, Associated Director, Verizon Business.

1. Digitala arbetsflöden måste baseras på robusta och säkra uppkopplingar 

En robust, säker och skalbar nätverksinfrastruktur utgör grunden för framgångsrika verksamheter. Det är därför viktigt att ta hänsyn till nätverket i beslutsprocessen redan från början och sedan bygga vidare på det. För att kunna dra nytta av teknik som 5G, MEC, artificiell intelligens och AR/VR behövs en plattform som levererar nätverkstjänster på ett smidigare, mer motståndskraftigt och mer molncentrerat sätt än vad traditionella nätverksinfrastrukturer gör. Detta kallas Network as a Service (NaaS) och i kombination med digitala möjligheter kommer det att vara nyckeln till framgång. 

2. Differentiera it-lösningar för specifika branscher

Standardlösningar för dagliga processer ligger fortfarande till grund för it-infrastrukturen som är tillgänglig för alla. Den stora skillnaden är införandet av differentierade it-lösningar. I den virtuella världen kan specifika applikationer snabbt rullas ut baserat på individuella behov. Dessa applikationer sitter närmare platsen där själva kundtransaktionen äger rum. Det innebär smidigare driftsättning och snabbare svarstider, samt specifika it-lösningar för enskilda avdelningar som stödjer innovativ utveckling.

3. Skapa ett starkt partnerekosystem

Digitalisering av processer och arbetsflöden gör det möjligt att samarbeta på nya sätt och med ett större partnerekosystem. Många företag har arbetat i silos, med isolerade it-system och begränsad leverantörskontrakt som innebär att det inte varit möjligt att samverka kring nya idéer. Genom att välja it-partners som fungerar bra ihop och som satsar på digitalisering kan företag påskynda innovation och bli mer träffsäkra. Därigenom har de möjlighet att dra nytta av expertis hos branschpartners och tillsammans skapa de bästa produkterna och tjänsterna.

4. Kom ihåg den mänskliga upplevelsen inom den digitala första arbetsplatsen

Den traditionella arbetsplatsen har förändrats under pandemin, och många företag går över till hybrida arbetsmiljöer med fler samarbetslösningar. Automatisering kommer inte att ersätta arbetskraften, utan snarare omdefiniera roller utifrån nya möjligheter. På den digitala arbetsplatsen måste företag vara noggranna med varje anställds arbetsmiljö och ta hänsyn till varje individs utbildning, trivsel och erfarenhet när de interagerar med de tekniska lösningar som företaget använder. Att förstå dessa miljöer i förhållande till de anställdas upplevelser kommer att bli avgörande för det uppkopplade företagets framgång.

5. Säkra den dynamiska världen

Varje företag behöver förstå att förmågan att skapa en säker och effektiv cyberverksamhet är detsamma som att skapa en säker och effektiv drift, vilket i sin tur är detsamma som att skapa en säker och effektiv affärsverksamhet.  Säkerhet kommer att ses som en affärskritisk tjänst, snarare än som en isolerad aktivitet, inom det uppkopplade företaget. Säkerhetstjänsterna bör vara inbyggda i den grundläggande infrastrukturen så att de möjliggör den flexibilitet som användare och data måste ha när det gäller tid och plats. Dessutom måste säkerhetstjänsterna vara kopplade till identitetslösningar som skyddar det uppkopplade företaget och dess data, varumärke, och människor.

– Min utmaning till företag runt om i världen är se till att 2022 blir det år som planerna på det uppkopplade företaget förverkligas – tekniken och expertisen finns redan. Det är viktigt att företag arbetar med globala partners som kan stödja dem under hela resan och erbjuda den flexibilitet, skalbarhet och anpassningsförmåga som varje företag behöver, säger Fredrik Hallenborg, Associated Director, Verizon Business.

Ta reda på mer om hur Verizon kan hjälpa dig på din resa mot att bli ett uppkopplat företag.  

Mer från Verizon

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Verizon och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?