Annons

Stena Adactum har ökat innehavet i Midsona AB samt begärt omvandling av A-aktier till B-aktier

Stena Adactum har idag förvärvat ytterligare B-aktier i Midsona AB, varefter Stena Adactum innehar 543 928 A-aktier och 20 541 011 B-aktier i Midsona AB. Stena Adactum har därmed uppnått ett aktieinnehav som representerar mer än 30 procent av röstetalet för samtliga aktier i Midsona AB.

 

Stena Adactum har till styrelsen i Midsona AB ingivit en begäran om omvandling av 457 500 A-aktier till lika många B-aktier. Registrering av omvandlingen hos Bolagsverket förväntas äga rum inom några dagar. Omvandlingen medför att Stena Adactums totala innehav i Midsona kommer att uppgå till 86 428 A-aktier och 20 998 511 B-aktier, varefter Stena Adactums innehav återigen understiger 30 procent av totalt antal röster i Midsona. Således kommer inget budpliktsbud att lämnas.

 

 

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Wassberg, VD Stena Adactum, 073-427 08 01

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från Blue PrismAnnons

Så skapar automatisering bättre och mer attraktiva företag

Roland Adolfsson, Sales Director Nordics på SS&C Blue Prism.
Roland Adolfsson, Sales Director Nordics på SS&C Blue Prism.

Genom att automatisera processer skapas mer agila företag som lättare kan möta nya och föränderliga krav från kunder och omvärlden.

Dessutom blir de mer attraktiva som arbetsgivare – och lockar talang.

– Ska ett företag vara modernt och effektivt måste det optimera sina resurser. Det kan vi hjälpa dem med, säger Roland Adolfsson, Sales Director Nordics på SS&C Blue Prism.

Företag och organisationer utsätts i dag för väldigt starka krafter – i hela sin försörjningskedja. Nya regulatoriska krav ska mötas, höjda räntor gör tillgången på kapital mer begränsad, elpriserna skjuter i höjden och en orolig omvärld påverkar leverantörskedjorna.

Samtidigt har ung och nyutexminerad arbetskraft stora förväntningar och höga krav på sina kommande arbetsgivare att få intressanta och omväxlande arbetsuppgifter. 

En stor del av dessa utmaningar kan mötas med intelligent automatisering, eller hyperautomatisering som det ibland kallas.

– Digital transformation understödd av intelligent automationsteknologi är en bra strategi som många organisationer kan använda sig av för att bli mer flexibla, höja den operationell prestandan och sänka kostnaderna, säger Roland Adolfsson.

Automatisering kan i grunden förändra ett företag

Intelligent automatisering kan både skapa nya kundresor och nya arbetsflöden för medarbetarna. Men det kan också underlätta vid administrativt monotont och repetitivt arbete. Det här leder också till att andelen misstag minskar i de olika processerna samtidigt som man höjer hastigheten. Detta frigör tid.

– Då kan man i en högre grad låta medarbetarna fokusera på värdeskapande arbetsuppgifter och det som inte kan automatiseras, säger han. 

Arbetsuppgifter där mänskliga medarbetare ännu är överlägsna är områden som kräver engagemang, omtanke och empati, till exempel gällande en kund, men också kreativitet i skapandeprocesser.

– Medarbetarna ska använda sina färdigheter som de är bäst på och överlåta resten till olika typer av digitala lösningar, säger han.

SS&C Blue Prism har en bred palett av automatiseringslösningar

SS&C Blue Prism är en världsledande leverantör inom området intelligent automation och arbetar med svenska organisationer inom alla industrier, inklusive offentlig förvaltning och sjukvård. I dag kan man erbjuda en bred portfölj av lösningar inom intelligent och strategisk automation för ett mer optimerat arbetsflöde.

– Även om varje industri och verksamhet är unik och har sina egna processer, så kan våra automationslösningar hjälpa organisationer transformera och öka hastigheten av dessa processer, avslutar Roland Adolfsson.

Om SS&C Blue Prism

SS&C Blue Prism hjälpte till att skapa begreppet RPA, Robot Process Automation, och är sedan dess ledande inom området.

Företagets lösningar finns hos fler än 2000 kunder i över 170 länder. 

Läs mer här om hur vi hjälpt våra kunder.

 

Mer från Blue Prism

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Blue Prism och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera