Annons

Ny distributör i USA för LightAir

LightAir har tecknat distributionsavtal med den ledande aktören Almo Corporation gällande den amerikanska marknaden. Samarbetet inleds omedelbart genom en första order av svenskutvecklade luftrenare, till ett värde av cirka 2 miljoner kronor.

Under det senaste halvåret har LightAir etablerat nya samarbeten med en handfull nya distributörer i olika regioner. Det senaste tillskottet är Almo Corporation, som är den största oberoende distributören av konsumentprodukter samt möbler och husgeråd i USA. Genom åtta regionala distributions-anläggningar arbetar man bland annat med över 2 000 oberoende återförsäljare gällande marknadsledande konsumentelektronik inom en mängd olika kategorier.

I samband med avtalet har LightAir mottagit en första beställning från Almo till ett värde av cirka 2 miljoner kronor och för omgående leverans. Samarbetet anses vara en vitalisering av LightAirs erbjudande på den nordamerikanska marknaden, vilket på sikt även planeras att innefatta det växande kommersiella segmentet med ett skräddarsytt erbjudande kring ren luft riktat till främst kontor och skolor.

”LightAirs erbjudande passar oss som hand i handske,” säger Eric Anderson, Director of Sales hos Almo. ”Vi har en lång tradition av samarbete med premiumleverantörer som fokuserar på teknik och produktutveckling; de som utvecklar produkter som utöver stil och status levererar exceptionell kvalitet och värde. Luftrening är ett växande segment inom såväl konsument- som företagsmarknaden och vi är mycket glada att nu även kunna erbjuda LightAirs produkter på den amerikanska marknaden.”

Almo har cirka 600 anställda, grundades 1946 och är ett familjeägt företag i tredje generationen. Bolaget har sitt huvudkontor i Philadelphia och representerar en mängd välkända varumärken såsom Bosch, Electrolux och Samsung. Verksamheten har sin ursprungliga bas inom konsumentmarknaden, samtidigt som man har spirande aktiviteter inom det kommersiella segmentet.

”Det handlar om en framtida stor och viktig region för oss, där den amerikanska marknaden är den näst största i världen gällande luftrening,” säger Roger Sogge, COO på LightAir. ”Almo har en utmärkt position och vårt partnerskap är av långsiktig och strategisk vikt, på samma gång som det redan från dag ett innebär verklig försäljning. Konsumentmarknaden är och kommer vara fortsatt viktig för oss, samtidigt som vi har påbörjat en långsiktig strategisk omställning till att inrikta oss än mer på försäljning till företag och organisationer. Givetvis arbetar vi därför parallellt med Almo och andra aktörer med hur vi på ett effektivt vis ska etablera vårt erbjudande gentemot amerikanska kontor och skolor, där vi vet med oss ha mycket stora konkurrensfördelar.”

För ytterligare information kontakta:

Lars Liljeholm
VD
LightAir AB (publ)
070-828 61 96
lars.liljeholm@lightair.com



Roger Sogge
COO
LightAir AB (publ)
070-961 51 15
roger.sogge@lightair.com



 

Följande bilagor finns för nedladdning:
LightAir Pressmeddelande 2021-10-22 Ny distributör i USA för LightAir

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från Pontus Frithiof La TourAnnons

Chambre séparée 84 meter över havet – mitt i Stockholm

Högt över havet och Stockholms takåsar, längst upp i den klassiska DN-skrapan, öppnar sig inte bara en fantastisk utsikt. Där finns även resultatet av krögaren och entreprenören Pontus Frithiofs mångåriga dröm.

– La Tour är en krog med mycket höga kulinariska ambitioner men i en avspänd och lite vänligare inramning än traditionell ’fine dining’, säger han.

Läs mer om La Tour, Le Bar och våra chambre separées 

Ett signum är möjligheten att boka ett chambre séparée med plats för åtta eller tolv personer. Efter överenskommelse går ett sådant att boka på valfri tidpunkt, även utanför restaurangens ordinarie öppettider.

– Med våra chambre séparée erbjuder vi mindre sällskap att njuta av La Tour i en avskild miljö. Vare sig det är en privat middag eller ett affärsmöte bidrar våra chambre séparée till ett lugn. Såväl upplevelsen av maten som samtalen kan blomstra lite extra.

Pontus Frithiof ambition är att La Tour ska hålla högsta internationella nivå – med en välkomnande stämning.
Pontus Frithiof ambition är att La Tour ska hålla högsta internationella nivå – med en välkomnande stämning.

I över 25 år har Pontus Frithiof varit med och präglat Stockholms krogliv. Men med La Tour har han första gången kunna låta sin vision löpa linan ut – tanken som genomsyrar restaurangen kallar han för 'power dining'.

Menyn utgår från klassisk fransk matlagning med en modern och personlig touch. Endast råvaror av högsta kvalitet kommer över tröskeln. Portionerna är dessutom ämnade att mätta – och inte bara vara vackra att se på.

– Jag vill att maten, miljön och serveringen ska hålla högsta internationella nivå, men att La Tour ska vara välkomnande elegant snarare än stram och pretentiös.

Restaurangen består av en sparsmakat och samtidigt ombonat inredd matsal som rymmer 26 gäster. Där serveras en à la carte-meny. Det i sig är ovanligt bland restauranger i det översta segmentet, men ger gästen större valfrihet att välja en maträtt utifrån sina egna smakpreferenser, konstaterar Pontus Frithiof.

Ett besök börjar ofta i kontakt med restaurangens concierge. I entrén ledsagas då gästen till hissen, som går direkt till våning 23. Men det finns även möjlighet att inleda upplevelsen redan utanför den egna dörren genom att hämtas upp med limousin.

Läs mer om La Tour, Le Bar och våra chambre separées 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Pontus Frithiof La Tour och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera