Annons

Sleep Cycle lanserar Sleep Boot Camp för företag

Göteborg 14 oktober 2021 - Sleep Cycle lanserar Sleep Boot Camp; en sömnutbildning för företag, skräddarsydd att fungera i vardagen, med målet att förbättra sömn och hälsa bland anställda.

Sleep Cycles Boot Camp är ett fyra veckor långt webbaserat sömnprogram utvecklat i samarbete med Frida Rångtell, PhD och sömnforskare, samt Li Åslund, PhD och psykolog. Varje vecka bjuder på ett nytt tema som innehåller utbildningsmaterial i form av videos och artiklar, coaching, övningar och utmaningar. Genom hela programmet använder sig deltagarna av Sleep Cycle appen för att lära känna sina personliga sömnvanor, följa sin utveckling, samt se hur övningar och utmaningar påverkar deras sömn.

Sleep Cycles VD Carl Johan Hederoth kommenterar satsningen:

”Vi på Sleep Cycle är väl medvetna om den hälsoeffekt som god sömn har, både på arbetet och privat. Under de senaste åren har vi sett hur fokus på sömn och hälsa ökat stadigt bland arbetsgivare och organisationer där man nu på allvar börjat uppmärksamma de positiva effekter som investering i god sömnhälsa har. Att utveckla ett erbjudande mot företag ligger helt i linje med vår tillväxtstrategi och är ett viktigt steg i att stötta arbetsgivare med att uppmärksamma sömnhälsa bland sina medarbetare. Vi är mycket glada över intresset vi sett för Sleep Boot Camp och med vilken entusiasm våra första kunder tagit sig an utmaningen.”

Sömn är ett område med stor effekt på både psykisk och fysisk hälsa likväl som vår förmåga att prestera privat och i arbetslivet. Alltmer forskning lyfter fram förlorad produktivitet och därmed ökade kostnader på arbetsplatsen på grund av sömnbrist. I en undersökning på fem OECD-länder, uppskattas att ca 680 miljarder dollar går förlorat varje år på grund av sömnbrist hos anställda1 och en tredjedel av den amerikanska befolkningen anses ha allvarliga sömnstörningar2. Djurgårdens IF och Polestar är bland de första att genomgå Sleep Boot Camp och uppmärksamma betydelsen av att investera i sömnhälsa.

Linn Johansson, HR Business Partner på Polestar:

“Våra medarbetares hälsa är vår högsta prioritet. Vi presterar bättre om vi är friska och vi bryr oss om våra anställdas fysiska, psykiska och sociala välbefinnande. Vi tror att sömn och återhämtning inte bara är en pusselbit i välbefinnande, utan hela grunden för all god hälsa.”

Viktor Helander, Strength and Conditioning Coach, Djurgårdens IF Fotboll:

”Lika viktigt som kvaliteten på vår träning och kost är kvaliteten på vår sömn för att kunna prestera optimalt och utvecklas. Därför tycker vi det är viktigt att investera tid i sömnutbildning för våra spelare.”

För mer information, se http://www.sleepcycle.com eller kontakta:

Per Andersson
CFO och Head of Investor Relations
per.andersson@sleepcycle.com
+46 70 939 5327

Malin Abrahamsson
Head of PR
press@sleepcycle.com
+46 73 972 6424

Om Sleep Cycle
Med miljoner dagliga aktiva användare och över två miljarder nätter analyserade i fler än 150 länder är Sleep Cycle den ledande appen för sömnanalys och en av de mest använda tjänsterna för förbättring av sömnhälsa världen över. Sleep Cycles uppdrag är att förbättra den globala hälsan genom att få människor världen över att sova bättre. Sedan lansering 2009 har Sleep Cycle hjälpt miljoner människor förstå sina sömnvanor och förbättra sin sömn. Mobilapplikationen hjälper användare somna lättare, läser av och analyserar sömnen under natten, väcker användaren i lätt sömnfas och ger insikt i hur sömnkvalitet på bästa sätt förbättras. Sleep Cycle (www.sleepcycle.com) är en av världens mest omfattande källor för sömnstatistik och bidrar till sömnforskning och rapportering över hela världen. Sleep Cycle är noterat på Nasdaq Stockholm under tickern SLEEP. Sleep Cycle har 37 anställda och sitt huvudkontor i Göteborg, Sverige.

1) Rand Health Quarterly (2017)
2) Center for Disease Control and Prevention (2016)

Följande bilagor finns för nedladdning:
Sleep Cycle pressmeddelande - Sleep Boot Camp 2021-10-14

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från SileonAnnons

Banker behöver växla upp tempot när BNPL-marknaden växer

I takt med konsumenternas ökande efterfrågan på flexibla betaltjänster växer marknaden för Buy Now Pay Later (BNPL) snabbt runt om i världen. Samtidigt är det många banker som halkar efter i utvecklingen och riskerar att tappa marknadsandelar om de inte agerar fort.

– Vi ser att bolag som kan erbjuda BNPL-tjänster växer och tar marknadsandelar från retailbankernas kaka där konsumentkredit är en viktig del av verksamheten. Det här gör att alla internationella banker, inklusive de svenska, nu måste börja agera på konsumenternas förändrade köpbeteenden och efterfrågan, och också börja erbjuda BNPL-tjänster, menar David Larsson, vd på Sileon.  

Det pågår ett tydligt skifte på betal- och kreditmarknaden där de yngre generationerna styr efterfrågan på den digitala och flexibla upplevelsen som BNPL-lösningar tillför. Enligt en rapport från Insider Intelligence i februari 2022 väntas marknaden för BNPL-tjänster nå ett transaktionsvärde på 680 miljarder dollar globalt redan år 2025*. Det innebär en fördubbling av den marknadsstorlek man prognostiserade för några år sedan. För att hänga med i trenden bör man dock agera snabbt, något som kan vara utmanande för banker.

– Svårigheterna för bankerna är att möta den här utvecklingen själva, då många av dem sitter fast i gammal, komplex infrastruktur. Det gör att det krävs stora resurser och tunga IT-investeringar för bankerna om de själva internt ska bygga upp en BNPL-plattform, säger David Larsson. 

Kort ”time to market”

Svenska Sileon, som verkar på den internationella marknaden, erbjuder sina kunder en flexibel och innovativ BNPL-plattform. Genom plattformen kan banker få tillgång till en fullt skalbar BNPL-funktionalitet i egen regi. 

– En BNPL-tjänst måste vara flexibel och det måste gå snabbt att få ut erbjudandet till marknaden. Med vår modulära SaaS-lösning kan bankerna lansera sitt BNPL-erbjudande på endast några veckor. Vår tjänst är enkel att använda, fullt skalbar och går att anpassa med olika erbjudanden till olika kundgrupper på olika marknader och i olika länder, förklarar David Larsson. 

Till skillnad från att bygga en BNPL-plattform internt, blir det oftast betydligt snabbare, enklare och billigare för banker att använda Sileons SaaS-lösning. Då BNPL-tjänsten är fullständigt modulär kan Sileons kunder välja om de vill använda delar av den för att utöka sitt eget betalerbjudande eller satsa på en helhetslösning.

– Vi är ganska ensamma om det här erbjudandet på marknaden. Väljer man Sileon får man även en framtidssäkring på köpet, då vi ligger i framkant och ständigt utvecklar tjänsten för att hela tiden möta konsumenternas ständigt föränderliga behov. Våra kunder kan känna sig trygga i att det är det här vi kan och som vi alla verkligen brinner för, avslutar David Larsson.  

Om Sileon

Sileon är ett globalt fintech-bolag som erbjuder en innovativ SaaS-baserad Buy Now Pay Later (BNPL) funktionalitet till banker, långivare och fintechs. Med Sileons modulära SaaS-lösning får kunder snabbt tillgång till en skalbar, kostnadseffektiv och API-baserad BNPL plattform – i egen regi.

Läs mer här 

*Statistik från Insider Intelligence, publicerad 3 februari 2022

 

Mer från Sileon

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Sileon och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera