1515

Arbetsrättsexperten rekryterar känd förbundsjurist och företagsledare med svensk och internationell erfarenhet

Arbetsrättsexperten har rekryterat en av landets absolut mest erfarna fackliga jurister – Bo Villner, som arbetat över 40 år med arbetsrätt, känd bland annat för Bastubadardomen från 1978.

Arbetsrättsexperten har också rekryterat Johannes Merbom, en erfaren företagsledare med över 17 års erfarenhet som företagsledare, bland annat för ett av Europas största kommersiella fastighetsföretag där han var Teknisk direktör för Rysslandsavdelningen, därefter VD i Sverige på bland annat Jämtlands tidning.

Ledningsgruppen vid Arbetsrattsexperten fick i augusti och september ett utomordentligt tillskott i form av Bo Villner, som en av två chefsjurister. Han har länge arbetat som förbundsjurist hos LO-TCO Rättsskydd samt som jurist på IF Metall, Elektrikerförbundet och Vårdförbundet. Bo Villner är mest känd för den sk. Bastubadardomen från slutet av 1970-talet. Den andra chefsjuristen är Katarina Andjelic som senast kommer över till byrån från Polismyndigheten.

Johannes Merbom som tillträtt som VD har sin bakgrund inom fastighetsbranschen, med ansvar för bolag med omsättningar över 300 miljoner kronor per år och ansvar för flera hundra anställda. I Sverige har han bland annat arbetat som VD på Östersundshem och därefter som VD på Jämtlands tidning.

Arbetsrättsexperten har vuxit till att bli Sveriges största arbetsrättsbyrå och handlägger idag (omräknat till 12 månaders mått) över 1500 ärenden per år, vilket beräknas ge en årsomsättning om lite i överkant av 55 miljoner kronor. Verksamheten har nyligen utökat stallet med flertalet vassa knivar, det rör jurister som Elisabeth Kempe som varit polisbefäl i över 28 år, hon tog sin juristexamen i 1993, Henrik Blosfeld som under de senaste 15 åren varit jurist bland annat med uppgifter att hantera Migrationsverkets EU-rättsliga frågor, och flera andra erfarna och duktiga jurister.

Arbetsrättsexpertens målsättning

  • Vi ingår i A.M.R-koncernen, en koncern med 4 bolag och vi har fått ett tydligt direktiv- det är att byrån ska leverera professionalitet och stor kundnytta. Vi har rekryterat chefsjurist Bo Villner, med över 40 års erfarenhet från LO-TCO för att hjälpa oss med just detta, en verklig legend i arbetsrättens Sverige och om detta är möjligt så finns det nog ingen som är mer lämpad som Chefsjurist än just honom. Tillsammans kommer vi att uppnå detta mål. Vår ägare var faktiskt själv anställd som jurist en gång i tiden vid en annan verksamhet som hon inte var särskild imponerad över och instruktionen till oss kommer väl direkt från hennes hjärta, kort och gott – ”Gör det bättre än någon annan, samla ihop de vassaste på detta område i Sverige och visa alla hur detta jobb ska göras, säger hon.” … Så det är vår målsättning, att vara den vassaste biten av spjutspetsen, säger VD Johannes Merbom.

Arbetsrättsexperten D.B.M & Partner AB,
https://arbetsrattsexperten.se/ledning/

VD Johannes Merbom

Presskontakt: jm@dbmpartner.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?