1515

Arbetsrättsexperten rekryterar känd förbundsjurist och företagsledare med svensk och internationell erfarenhet

Arbetsrättsexperten har rekryterat en av landets absolut mest erfarna fackliga jurister – Bo Villner, som arbetat över 40 år med arbetsrätt, känd bland annat för Bastubadardomen från 1978.

Arbetsrättsexperten har också rekryterat Johannes Merbom, en erfaren företagsledare med över 17 års erfarenhet som företagsledare, bland annat för ett av Europas största kommersiella fastighetsföretag där han var Teknisk direktör för Rysslandsavdelningen, därefter VD i Sverige på bland annat Jämtlands tidning.

Ledningsgruppen vid Arbetsrattsexperten fick i augusti och september ett utomordentligt tillskott i form av Bo Villner, som en av två chefsjurister. Han har länge arbetat som förbundsjurist hos LO-TCO Rättsskydd samt som jurist på IF Metall, Elektrikerförbundet och Vårdförbundet. Bo Villner är mest känd för den sk. Bastubadardomen från slutet av 1970-talet. Den andra chefsjuristen är Katarina Andjelic som senast kommer över till byrån från Polismyndigheten.

Johannes Merbom som tillträtt som VD har sin bakgrund inom fastighetsbranschen, med ansvar för bolag med omsättningar över 300 miljoner kronor per år och ansvar för flera hundra anställda. I Sverige har han bland annat arbetat som VD på Östersundshem och därefter som VD på Jämtlands tidning.

Arbetsrättsexperten har vuxit till att bli Sveriges största arbetsrättsbyrå och handlägger idag (omräknat till 12 månaders mått) över 1500 ärenden per år, vilket beräknas ge en årsomsättning om lite i överkant av 55 miljoner kronor. Verksamheten har nyligen utökat stallet med flertalet vassa knivar, det rör jurister som Elisabeth Kempe som varit polisbefäl i över 28 år, hon tog sin juristexamen i 1993, Henrik Blosfeld som under de senaste 15 åren varit jurist bland annat med uppgifter att hantera Migrationsverkets EU-rättsliga frågor, och flera andra erfarna och duktiga jurister.

Arbetsrättsexpertens målsättning

  • Vi ingår i A.M.R-koncernen, en koncern med 4 bolag och vi har fått ett tydligt direktiv- det är att byrån ska leverera professionalitet och stor kundnytta. Vi har rekryterat chefsjurist Bo Villner, med över 40 års erfarenhet från LO-TCO för att hjälpa oss med just detta, en verklig legend i arbetsrättens Sverige och om detta är möjligt så finns det nog ingen som är mer lämpad som Chefsjurist än just honom. Tillsammans kommer vi att uppnå detta mål. Vår ägare var faktiskt själv anställd som jurist en gång i tiden vid en annan verksamhet som hon inte var särskild imponerad över och instruktionen till oss kommer väl direkt från hennes hjärta, kort och gott – ”Gör det bättre än någon annan, samla ihop de vassaste på detta område i Sverige och visa alla hur detta jobb ska göras, säger hon.” … Så det är vår målsättning, att vara den vassaste biten av spjutspetsen, säger VD Johannes Merbom.

Arbetsrättsexperten D.B.M & Partner AB,
https://arbetsrattsexperten.se/ledning/

VD Johannes Merbom

Presskontakt: jm@dbmpartner.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från LangebækAnnons

Möt dagens behov tillsammans med en logistikkonsult

Anders Bartholin, vd Langebæk Consulting AB.
Anders Bartholin, vd Langebæk Consulting AB.

I och med en ökad konkurrens på marknaden är kravet på bra logistiklösningar mer aktuellt än någonsin i dag. Här kan Langebæk med sin långa erfarenhet inom lager, logistik och Supply Chain Management hjälpa företag hitta sin ultimata lösning – medan kunden fokuserar på sin kärnverksamhet.

I spår av digitaliseringen och pandemin har våra köpvanor förändrats markant och även våra krav. Det sätter i sin tur större press på företag inom handeln; varor ska vara prisvärda, lättillgängliga och ha snabb leveranstid. Med en bra logistiklösning anpassad efter företagets lagerutrymme, kapacitet och resurser kan företag möta behoven.   

– När man anlitar oss på Langebæk är vi med från start, genom hela arbetsprocessen som en förlängd arm. Vi fokuserar på det vi gör bäst; logistik, medan kunden fokuserar på det de gör bäst, säger Anders Bartholin, vd för Langebæk och bland annat logistikkonsult hos Lyko. 

Därför valde Lyko en logistikkonsult 

Med både fysiska butiker, men framför allt en e-handel med marknadens bredaste utbud av skönhet och hudvård är bra logistiklösningar en bärande del av Lykos verksamhet. 

– Anledningen till att vi från start valde en logistikkonsult var helt enkelt för att vi saknade kompentensen in-house. Genom att samarbeta med personer som har erfarenhet av denna typ av projekt och den spetskompetens som krävs, kunde vi säkerställa att projektet blev klart i tid och samtidigt lära oss en hel del längs vägen, säger Anna Persson, Logistikansvarig på Lyko. 

Att ha rätt kompetens är otroligt viktigt för att göra rätt investeringsbeslut. 

Anledningen till att Lyko valde just Langebæk, var att Anna blev rekommenderad att kontakta dem när hon ringde runt till branschkollegor. 

– Från vårt första möte kändes det rätt. Vi har stått inför stora val när vi gått från en manuell till en automatiserad lagerhantering, och Anders och hans kollegor har varit med under hela processen.

Tar vara på varandras spetskompetens

En annan styrka i att välja en logistikkonsult från Langebæk är den flexibilitet och breda kunskap de bidrar med. Det är svårt för endast en person att sitta på all kunskap, men i och med ett helt team på Langebæk med olika spetskompetenser kan de ta hjälp av varandra för att möta varje specifikt behov hos kunden.  

– Det kanske kostar lite mer med en konsult än att ha en person in-house men det finns ett stort mervärde att få, avslutar Anders Bartholin. 

Om Langebæk

Langebæk har över 40 års erfarenhet av rådgivning inom lager, logistik och SCM. De har levererat exceptionella lösningar för över 2 000 projekt till över 300 skandinaviska och europeiska kunder. 

Langebæk har kontor i Danmark, Sverige och Norge. Teamet består av 32 dedikerade medarbetare.

Läs mer på langebaek.com 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Langebæk och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?