Annons

Bricknode utökar sin verksamhet i Sverige, öppnar nytt kontor i Stockholm och nyanställer

Bricknode öppnar nytt kontor i Stockholm och nyanställer fler när bolaget nu utökar verksamheten. Det nya kontoret blir ett tillskott till huvudkontoret i Skövde och teamet förstärks med Martin de Bruin som blir bolagets Head of Customer Success och Magnus Carlebjörk som Product Manager.

I en kommentar till expansionen och nyanställningarna säger Bricknodes grundare och VD Stefan Willebrand:

– Stockholm är ett av Europas största fintech-center och att öppna ett nytt kontor där kommer att ge oss möjlighet till ett ännu närmare samarbete med kunder och partners. Det kommer också att hjälpa oss att rekrytera medarbetare från en större kompetenspool när vi skalar upp organisationen. Personalstyrkan har femdubblats under det senaste året och jag är mycket glad att få hälsa Martin och Magnus välkomna till teamet. De kommer att spela en viktig roll i den pågående utvecklingen av vår SaaS-plattform för finansverksamhet och för att säkerställa fortsatta framgångar bland kunderna.

Martin de Bruin tillträder posten som Head of Customer Success på Bricknode. Han ska ansvara för bolagets snabbväxande kundbas och stödja tillväxten av finansiella tjänster. Martin de Bruin har över 15 års erfarenhet av finansmarknaderna och har drivit integrationsprojekt inom börser och bolag inriktade på handel. Han har även ansvarat för IT-verksamheter inom regtech/fintech-området vilket gör honom väl lämpad att hjälpa Bricknodes kunder att nå sina mål.

Magnus Carlebjörk blir bolagets Product Manager med ansvar för utvecklingen av Bricknode Broker, bolagets viktigaste mjukvara för investeringsverksamhet och tillgångsförvaltning. Innan Magnus började på Bricknode arbetade han 15 år med produktutveckling inom realtidshandel hos några av Sveriges främsta banker och fintech bolag.

Kontakt

För mer information, välkommen att kontakta, vd Stefan Willebrand VD och grundare Bricknode

stefan@bricknode.com

+46 8 122 086 87

Följande bilagor finns för nedladdning:
Bricknode utökar sin verksamhet i Sverige, öppnar nytt kontor i Stockholm och nyanställer

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från SileonAnnons

Banker behöver växla upp tempot när BNPL-marknaden växer

I takt med konsumenternas ökande efterfrågan på flexibla betaltjänster växer marknaden för Buy Now Pay Later (BNPL) snabbt runt om i världen. Samtidigt är det många banker som halkar efter i utvecklingen och riskerar att tappa marknadsandelar om de inte agerar fort.

– Vi ser att bolag som kan erbjuda BNPL-tjänster växer och tar marknadsandelar från retailbankernas kaka där konsumentkredit är en viktig del av verksamheten. Det här gör att alla internationella banker, inklusive de svenska, nu måste börja agera på konsumenternas förändrade köpbeteenden och efterfrågan, och också börja erbjuda BNPL-tjänster, menar David Larsson, vd på Sileon.  

Det pågår ett tydligt skifte på betal- och kreditmarknaden där de yngre generationerna styr efterfrågan på den digitala och flexibla upplevelsen som BNPL-lösningar tillför. Enligt en rapport från Insider Intelligence i februari 2022 väntas marknaden för BNPL-tjänster nå ett transaktionsvärde på 680 miljarder dollar globalt redan år 2025*. Det innebär en fördubbling av den marknadsstorlek man prognostiserade för några år sedan. För att hänga med i trenden bör man dock agera snabbt, något som kan vara utmanande för banker.

– Svårigheterna för bankerna är att möta den här utvecklingen själva, då många av dem sitter fast i gammal, komplex infrastruktur. Det gör att det krävs stora resurser och tunga IT-investeringar för bankerna om de själva internt ska bygga upp en BNPL-plattform, säger David Larsson. 

Kort ”time to market”

Svenska Sileon, som verkar på den internationella marknaden, erbjuder sina kunder en flexibel och innovativ BNPL-plattform. Genom plattformen kan banker få tillgång till en fullt skalbar BNPL-funktionalitet i egen regi. 

– En BNPL-tjänst måste vara flexibel och det måste gå snabbt att få ut erbjudandet till marknaden. Med vår modulära SaaS-lösning kan bankerna lansera sitt BNPL-erbjudande på endast några veckor. Vår tjänst är enkel att använda, fullt skalbar och går att anpassa med olika erbjudanden till olika kundgrupper på olika marknader och i olika länder, förklarar David Larsson. 

Till skillnad från att bygga en BNPL-plattform internt, blir det oftast betydligt snabbare, enklare och billigare för banker att använda Sileons SaaS-lösning. Då BNPL-tjänsten är fullständigt modulär kan Sileons kunder välja om de vill använda delar av den för att utöka sitt eget betalerbjudande eller satsa på en helhetslösning.

– Vi är ganska ensamma om det här erbjudandet på marknaden. Väljer man Sileon får man även en framtidssäkring på köpet, då vi ligger i framkant och ständigt utvecklar tjänsten för att hela tiden möta konsumenternas ständigt föränderliga behov. Våra kunder kan känna sig trygga i att det är det här vi kan och som vi alla verkligen brinner för, avslutar David Larsson.  

Om Sileon

Sileon är ett globalt fintech-bolag som erbjuder en innovativ SaaS-baserad Buy Now Pay Later (BNPL) funktionalitet till banker, långivare och fintechs. Med Sileons modulära SaaS-lösning får kunder snabbt tillgång till en skalbar, kostnadseffektiv och API-baserad BNPL plattform – i egen regi.

Läs mer här 

*Statistik från Insider Intelligence, publicerad 3 februari 2022

 

Mer från Sileon

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Sileon och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera