1515

Teleperformance erhåller Great Place to Work®-certifiering i Norden

Över 90 procent av medarbetarna som deltagit i undersökningen uppger att de behandlas rättvist på arbetsplatsen oavsett etniskt ursprung, könsidentitet eller sexuell läggning.

STOCKHOLM, 22 SEPTEMBER, 2021 – Teleperformance, en ledande global koncern inom digitala integrerade företagstjänster och expert på kundupplevelser, är väldigt glada att berätta att man erhållit 2021 Great Place to Work® (GPTW®) certifieringar för sina verksamheter i Sverige, Finland och Danmark.

Över 70 procent av Teleperformance anställda i Norden deltog i medarbetarundersökningen från Great Place to Work® under juni 2021. Undersökningen omfattade alla delar av medarbetarupplevelsen och de anställdas syn på företagskulturen. Resultatet från undersökningen visar att över 90 procent av de svarande upplever att de behandlas rättvist och jämlikt på arbetsplatsen, oavsett etniskt ursprung, könsidentitet eller sexuell läggning.

Vi är otroligt stolta över detta fina betyg från våra medarbetare som bekräftar att vårt löpande arbete för att skapa en inkluderande och bra företagskultur tillsammans fungerar”, säger Erika Rönnquist Hoh, CEO, Teleperformance Nordic.  “Med över 2 500 anställda i fyra nordiska länder är det viktigt att man känner sig trygg, inspirerad, inkluderad och motiverad hos oss. Jag är så glad att kunna se den höga grad av förtroende och tillit som våra medarbetare visar att man känner för Teleperformance och som ligger till grund för oss att uppnå Great Place to Work certifieringarna i år. Vi kommer att fortsätta vårt jobb med att bygga en arbetsmiljö där allas hälsa, trygghet och utveckling utgör en naturlig del av vårt DNA.”

Det här är första gången vi ansöker om en GPTW-certifiering i Norden och vi är väldigt glada och stolta över utfallet samt vill passa på att rikta ett stort tack till alla som deltagit”, säger Mats Stamvall, Site Manager, Teleperformance Stockholm. “I Stockholm ser vi att flera faktorer bidragit till det fina resultatet. Till exempel våra lokaler här i Solna Port har verkligen blivit ett stort lyft som vi fått fin respons på och som upplevs som en kreativ, modern, och säker arbetsplats av våra medarbetare där vi kunnat erbjuda en variation av både hemma och kontorsarbete.

Att vara certiferad och genomgå processen för Great Place To Work® ger oss vitala insikter kring vilka områden och policies våra medarbetare uppskattar, samtidigt som vi får tydlig data som visar var vi kan förbätta oss", säger Jonas Bergquist, Site Manager, Teleperformance Göteborg. ”Genom all feedback som inkommit har vi fått en mycket bra grund att stå på för att fortsätta förbättra medarbetarupplevelsen.

Båda kontoren i Sverige har också certifierats enligt ISO 14001, en global standard för miljöledning och ett viktigt verktyg i Teleperformances strategi för att vara en positiv kraft i samhället där man utgår från hållbarhetsprinciper och återbrukstänk som genomsyrar den lokala arbetsmiljön.

Ramona Janson


Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande_GPTW Teleperformance Nordic_SE_F

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se





Innehåll från RiksbyggenAnnons

Styrkan som får butiksjättarna att välja just dem – så har förvaltaren blivit förstahandsvalet

Anders Tenggren på Riksbyggen.
Anders Tenggren på Riksbyggen.

I september kom beskedet att City Gross väljer Riksbyggen för sin kontraktsförvaltning, och de är inte ensamma. Tvärtom, Riksbyggen är en stor aktör inom just förvaltning av handelsplatser.

– Våra kunder uppskattar våra tjänster, men också att vi kan hjälpa dem oavsett var i landet deras butiker ligger, säger Anders Tenggren på Riksbyggen.

City Gross, med totalt 43 stormarknader, meddelade i september att de väljer Riksbyggen för att sköta deras kontraktsförvaltning.

– När jag började här för cirka ett år sedan valde vi att se över om det fanns fördelar med att outsourca vår förvaltning, förklarar Peter Ekström, chef för etablering och butiksutveckling på City Gross.

En upphandling gjordes med ledande aktörer på marknaden, och i slutändan föll valet på Riksbyggen. Men det var inte pris och siffror som fällde avgörandet.

– Det avgörande var deras kompetens och erfarenhet. Dels passar deras och vår värdegrund väldigt bra ihop, dels jobbar de med ett stort antal andra aktörer på dagligvarumarknaden och känner den väl vilket är viktigt för vår del. När jag ringde runt och tog referenser fick jag bara goda vitsord, säger Peter Ekström.

Läs mer om Riksbyggens förvaltningserbjudande 

Fler samarbetsformer

Målet nu är att Riksbyggen ska säkra hyreskontraktsdelen och avlasta City Gross egen organisation genom att ta hand om den här sortens administration.

– Men jag hoppas samtidigt att det här är ett samarbete som ska utvecklas över tid. Jag tror att vi kommer att lära känna varandra väl och hitta ännu fler samarbetsformer framgent, säger Peter Ekström.

Och City Gross är inte ensamma om att välja Riksbyggen som förvaltare för sina handelsplatser. Tvärtom, Riksbyggen har ett stort åtagande när det gäller att förvalta den här typen av verksamhet åt olika handelsföretag.

– Vi har ett brett tjänsteutbud inom det här området, och beroende på vad våra kunder efterfrågar erbjuder vi allt från totalförvaltning till daglig drift, säger Anders Tenggren, marknadsområdeschef på Riksbyggen.

– Det kan vara att vi förvaltar fastighetens ekonomi, att vi ser till att alla tekniska system fungerar som de ska, eller att vi hjälper kunden att effektivisera energianvändningen. Det beror helt på vad kunden vill ha hjälp med.

Läs mer om energiförvaltning från Riksbyggen

Växer tillsammans

I fallet City Gross där kunden har valt hjälp med hyreshanteringen innebär det att Riksbyggen kommer att säkerställa att kunden betalar sina fakturor i rätt tid, men man kommer också att hjälpa till att förhandla nya hyror och avtal.

– Dessutom kommer vi att hantera City Gross egna hyresgäster, avisera deras hyror och se till att de blir betalda, säger Anders Tenggren.

Vad är det då som gör Riksbyggen till en så populär förvaltare? Enligt Anders Tenggren är en stor fördel den nationella täckningen, att Riksbyggen finns på plats med lokal service från nordligaste till sydligaste Sverige.

– Då får vår kund en aktör som kan sköta alla deras handelsplatser, vilket förenklar deras arbete. Sen arbetar vi med hållbarhet ur både socialt och miljömässigt perspektiv, och har stor erfarenhet när det gäller automatisering och energieffektivisering. Man kan växa tillsammans med oss, både geografiskt och med tjänsterna.

Mer från Riksbyggen

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Riksbyggen och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?