1515

INBooks lanserar Sveriges första bokföringsprogram med språkstöd för arabiska

I Sverige finns i dagsläget inget bokföringsprogram där användaren kan bokföra på arabiska. Fram tills nu. I juni lanserade INBooks hela sitt webbaserade program med språkstöd för arabiska som en betaversion och nu släpper företaget den skarpa versionen. INBooks hoppas på att lanseringen ska sporra fler utlandsfödda att ta klivet till att starta eget. 

Arabiska är det språk som talas av flest personer i Sverige, efter svenska. I gruppen arabisktalande är entreprenörsandan stor. Under 2019 startades 28% av Sveriges nya företag av utlandsfödda personer, en stor andel av dem har arabiska som modersmål. För många småföretagare, oavsett bakgrund, är bokföring och administration något som ofta upplevs som krångligt och skrämmande. Det vill INBooks ändra på.

  • Vår ambition är att stötta de mindre företagarna genom att erbjuda ett mycket användarvänligt bokföringsprogram. Nu tar vi ytterligare ett steg och lanserar INBooks på arabiska. Våra pilotkunder berättar att de tidigare fått anlita en konsult för att sköta bokföringen men när de kan jobba på sitt modersmål ökar möjligheten att ta hand om företagets ekonomi själv, säger Per Gunnarsson som är sälj- och marknadschef på INBooks.

Förutom att översätta hela programmet till arabiska har flera viktiga integrationer gjorts. Användaren kan välja att bokföra på arabiska men rapporter och verifikat genereras på svenska. Detta beror på att arabiska inte tillhör de språk som enligt lag får användas för bokföring i Sverige. Kontroller från Skatteverket och andra myndigheter ska kunna genomföras på svenska, även om användaren bokför på arabiska. För utvecklarna har fokus legat på att utveckla en lösning som hjälper och underlättar så mycket som möjligt för användaren, och samtidigt se till att allt blir rätt i slutändan. 

Eftersom det arabiska språket - till skillnad från svenska - läses från höger till vänster, har utvecklingsteamet byggt in en funktion där användaren kan spegelvända hela vyn. Allt för att förbättra upplevelsen!

  • Att integrera fullt språkstöd för arabiska i INBooks har varit en väldigt rolig utmaning. Betaversionen har redan använts av ungefär 250 personer som verkligen uppskattar tjänsten. Det är väldigt roligt att vi nu kan släppa den kompletta versionen av INBooks på arabiska, det är en efterfrågad funktion på marknaden, säger Emma Gränsmark som är produktägare på INBooks. 

Sedan ett tag tillbaka erbjuder INBooks även support på arabiska, vilket är ytterligare en satsning företaget gör för att attrahera arabisktalande entreprenörer. 

Kontakt: 

Per Gunnarsson 

Sälj- och marknadschef, INBooks 

Tel +46 70 108 89 98

per.gunnarsson@inbooks.se 

---------------------------- 

Om INBooks: 

INBooks har utvecklat ett modernt bokföringsprogram för den lilla företagaren som med nya smarta lösningar sparar tid eller på andra sätt underlättar för alla som driver företag. Programmet är helt molnbaserat och man har tagit bort alla onödiga funktioner så att användaren får hjälp att snabbt hitta rätt och kan sköta bokföringen utan att vara expert. Programmet hjälper företagare att hålla koll på vad som behöver göras och när, så man aldrig behöver oroa dig för att missa något. För mer information besök https://inbooks.se/ eller https://inbooks.se/ar/.

---------------------------- 

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Alcatel LucentAnnons

Innovativa tekniska lösningar förbättrar operativa arbetsflöden och skapar en säkrare vård.

Ny innovativ teknik möjliggör för sjukhus att kunna spåra utrustning och människor i realtid. Med hjälp av Alcatel-Lucent Enterprise lösning OmniAccess Stellar Asset Tracking kan sjukhusen skapa ökad säkerhet för patienter, tidsbesparingar och bättre utnyttjande av befintlig utrustning.

En studie visar att många sjukhus har en utnyttjandegrad av utrustning på mindre än 50 procent, att jämföra med branschacceptabel användningsgrad på 70–80 procent. 

– Den trend vi ser med större sjukhus leder samtidigt till att sjukvårdspersonalen har svårare att manuellt överblicka utrustning som delas mellan vårdenheter. Vi vet från studier i England att en sjuksköterska idag spenderar i genomsnitt 72 minuter per skift bara på att leta efter utrustning. Om den utrustningen istället kopplas ihop med digitala sensorer i ett automatiserat flöde som gör dem enkla att hitta kan det ge stora tids- och kostnadsbesparingar för vården, säger Johan Rågmo, Director Business Development Network Infrastructure Europe West.

Med Alcatel-Lucent Enterprise systemlösning OmniAccess Stellar Asset Tracking kan sjukhus, kliniker och vårdboenden få hjälp att spåra både utrustning och människor i realtid. Systemet bygger på BLE-tekniktaggar som sätts direkt på specifik utrustning, eller exempelvis på patienternas plastarmband, och som sänder ut en signal om var de är. Det gör det både enklare för personal att hitta det man letar efter och leder till högre nyttjandegrad. 

– Vården har idag stor belastning som går att minska genom automatiserade processer och IoT. Det gör att personalen kan lägga mer tid på själva vården. Vårt system gör det även säkrare för patienter på sjukhus då personalen kan få larm så fort en patient lämnar en specifik enhet, exempelvis något som skapar ökad säkerhet på demensavdelningar. Det kan också larma när viktig utrustning, som exempelvis en hjärt- eller blodtrycksmaskin, är klaranvänd och behöver laddas så att den snabbt kan återställas för nästa patient, berättar Johan.

Det går att använda Alcatel-Lucent Enterprise lösning för att underlätta för patienterna att hitta till rätt avdelning eller för vårdpersonalen att hitta patienten om de inte sitter i rätt väntrum.

– Du kan också styra patientflöden för att säkerställa att det inte är fler människor på en viss specifik yta än det får vara. Den kvalitativa data du kan få ut av systemet underlättar också för ledningsgrupp och chefer att bättre prioritera både personal och utrustning efter behov, förklarar Joakim Ahrens, Channel Sales Manager.

OmniAccess Stellar Asset Tracking är enkel att använda och administreras via exempelvis mobil eller platta. 

– Vår lösning är lätt att implementera med befintliga sjukhussystem, och skala upp eller ner efter behov. Den säkerställer hela tiden rätt prioritering i bandbredd så att larm alltid har företräde, avslutar Joakim.

Om Alcatel-Lucent Enterprise
Sedan 1919 och fram till idag har Alcatel-Lucent Enterprise levererat tekniska lösningar i framkant av tekniken. Vårt uppdrag är att skräddarsy och anpassa teknikupplevelsen efter vad våra kunder faktiskt behöver. Vi levererar nätverk och kommunikationsplattformar.

Tillsammans med våra partners levererar vi skräddarsydda lösningar och kommunikationsplattformar till företag. Dessa lösningar hjälper dem att konkurrera i en digital värld.

Läs mer om vad Alcatel-Lucent kan göra för vården

Läs gärna Alcatel-Lucents White Paper 

Mer från Alcatel Lucent

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Alcatel Lucent och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?