1515
Annons

AreaChica lanserar ett nytt sätt att köpa och sälja tjänster B2B. Många marknadsledande företag bland kunderna!

AreaChica hjälper företag att enkelt sälja och köpa tjänster online. Leverantören skapar ett eget Showroom med videopitch, tjänsteerbjudande och referenser. Köparen guidas genom kategoriinsikter, mallar, uppdragsbeskrivningar, upphandlingsverktyg och e-butik. Alla parter kan samverka i ett community för nätverkande, diskussioner och informationsutbyte.

AreaChica är världens första handelsplattform för företagstjänster och öppnar upp för enkla, kostnadseffektiva och transparenta köp- och säljprocesser. ”Det känns viktigt för oss att vända på processen mellan köpare och säljare. Vår filosofi är att köparen ska kontakta säljaren när behovet finns jämfört med att säljaren jagar köparen med kalla samtal och emails. Jagandet av kunder med e-post och telefon tar oerhört mycket tid och resurser från både köpare och säljare och den tiden kan nu i stället läggas på att utveckla affären. AreaChicas uppgift blir att stödja köpare och säljaren med allt som behövs för en effektiv köp- och säljprocess” – Ola Lindewald, CEO

AreaChica grundades i januari 2021 har sedan dess haft en spännande tillväxtresa, bolaget har på kort tid fått investering, gått från 4 till 10 medarbetare, byggt teknik och anslutit ett 100-tal kunder innan lansering. Nu väntar en spännande höst med höga förväntningar på fortsatt tillväxt.
 

Lansering

AreaChica öppnar sin plattform den 16e augusti 2021. Bolaget kommer därefter successivt släppa in fler användargrupper indelat efter tjänstekategori. Först ut är affärsresor, därefter följer HR, IT, Logistik, Finans och Sponsring. ”Vi mjukstartar med kategorin resor för att säkerställa hög kvalité i plattformens funktionalitet och innehåll” – Anton Muhrbeck, CMO

Marknaden

Marknaden för företagstjänster i Sverige uppskattas till ca 1000 miljarder SEK. Bolagets vision och affärsidé speglar den digitala omställning som pandemin har snabbat på. ”8 av 10 bolag har en önskan att helt digitalisera sin inköpsprocess. Vi ser även att behovet för ett fysiskt möte i samband med köp och sälj har minskat. Detta i kombination med viljan att göra allt större inköp helt digitalt spelar oss rätt i händerna” – Emil Hambäck, COO

Tydliga mätvärden

Försäljningsorganisationer är angelägna om en tydlig Return On Investment (ROI) på alla marknadsaktiviteter. ”Vi lever i en tid där i princip alla klassiska försäljningskanaler och marknadsaktivitet har en minskande ROI. Köparen vill inte längre bli jagad, köparen vill ha oberoende kvalitetssäkrade information on-demand. Det finns helt enkelt inte längre utrymme för kalla samtal i en digital framtid och därför måste säljande bolag anpassas sig för att förbättra sin ROI.” – Anton Muhrbeck, CMO.

Större engagemang hos köparen

Inköpsorganisationerna är under stor press. De ställs stora krav på dagens inköpare och kategoriansvariga att snabbt sätta sig in i olika typer av tjänstekategorier och leverantörer. Inköpsprocessen måste ske allt snabbare och skapa värde för bolaget för att bibehålla konkurrenskraften i en snabbt föränderlig marknad. ”Att som inköpare kunna få all information från en oberoende part är otroligt värdefullt. Att även kunna utvärdera leverantörer genom videopitchar och referenser samt att kunna driva hela upphandlingsprocessen digitalt i samma enkla verktyg är en game changer” Säger Emil Hambäck, COO som innan AreaChica haft seniora operations och inköpsroller på bl.a. Lidl, Media Markt och KONE.

Nästa steg

AreaChica siktar nu på att internationell expansion. Behovet för en digital sälj- och inköpsprocess är inte begränsat till Sverige. Det har redan varit ett stort intresse från både befintliga kunder och nya kunder att öppna upp AreaChica i flera andra länder. ”En internationell expansion har varit med i strategin från dag ett. ”Vi har byggt hela den tekniska plattformen och affärsmodellen med avsikt att kunna skala upp snabbt. Just nu erbjuder vi alla att prova plattformen helt kostnadsfritt i 3 månader. Det är väldigt uppskattat att få testa systemet så att de vet säkert att vi levererar nya kunder och lägre inköpskostnader utan att det kostar något” – Ola Lindewald, CEO

Anton Muhrbeck 

CMO - AreaChica AB

anton@muhrbeck.se

070 718 37 87

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Teresa Isele ny VD för Rhenman & Partners Asset Management AB

Pressmeddelande

Stockholm, 30 september 2022

 

Teresa Isele ny VD för Rhenman & Partners Asset Management AB

 

Rhenman & Partners Asset Management AB anställer Teresa Isele som ny VD. Medgrundaren och nuvarande VD Göran Nordström går vid 69 års ålder i pension.  

 

Teresa kommer närmast från rollen som VD för Swedsec, vilka tillhandhåller ett licensieringssystem för anställda inom den svenska finansbranschen. Hon har tidigare haft roller som tillförordnad VD, chefsjurist och compliancechef på Första AP-fonden och som jurist på EQT och advokatfirman Vinge. Teresa tillträder rollen som VD för Rhenman & Partners i mars 2023. Teresa kommer att ha ett stort fokus på bolagets utveckling både i Sverige och internationellt. Hon kommer att jobba tätt tillsammans med styrelsen och samtliga medarbetare.

 

”Vi är väldigt glada att hälsa Teresa välkommen till Rhenman & Partners i rollen som VD. Teresas gedigna bakgrund och kompetens inom både juridik och finans gör henne till en mycket passande person att leda utvecklingsarbetet för Rhenman & Partners Asset Management i framtiden. Jag vill också passa på att tacka avgående VD Göran Nordström för en ovärderlig insats under Rhenman & Partners första 14 år.” säger Hans Wigzell, styrelseordförande i Rhenman & Partners Asset Management.

 

”Jag är stolt över att få ansluta till teamet på Rhenman & Partners. De har sedan grundandet år 2008 lyckats skapa imponerande resultat med sitt fokus på hälso- och sjukvårdssektorn och sitt unika arbetssätt, vilket bekräftas av många fina utmärkelser i fondindustrin. Rhenman & Partners står väl rustade inför framtiden trots en utmanande makrobild. Jag ser fram emot att tillsammans med alla kompetenta medarbetare vidareutveckla verksamheten.” säger Teresa Isele, tillträdande VD i Rhenman & Partners.

 

 

Teresa Isele

Teresa är idag VD på Swedsec och hon har tidigare haft roller som tillförordnad VD, chefsjurist och compliancechef på Första AP-fonden och som jurist på EQT och advokatfirman Vinge. Teresa har en Jur. Kand och en MSc of Law i International Commercial Arbitration från Stockholms Universitet, en juridisk Staatsexamen och Juris Magister från Humboldt-Universität zu Berlin, samt ett Diploma in English Legal Studies från Kings College, London.

 

Rhenman & Partners Asset Management

Rhenman & Partners Asset Management AB ("Rhepa") grundades 2008 och är en Stockholmsbaserad kapitalförvaltare med fokus på hälso- och sjukvårdssektorn. Rhepa är ansvariga för portföljen i en sektorfond registrerad i Luxemburg: Rhenman Healthcare Equity L/S (RHE L/S). Fonden förvaltas av FundRock Management Company S.A. som gett Rhepa i uppdrag att förvalta fondens portfölj. Fondens förvaltade kapital uppgår till c:a 9,5 miljarder SEK. Rhepas erfarna investeringsteam stöttas av ett vetenskapligt råd med medicinska experter som var och en har ett globalt kontaktnät av forskare och specialister.

 

För frågor och mer information, vänligen kontakta:

 

Karin Hjertén

Communications Manager

Rhenman & Partners Asset Management AB

Telefon: 0706 521 908

E-post: karin.hjerten@rhepa.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera