Annons

Mizuno China väljer Polygiene för att öka funktionaliteten i sina produkter

Det globala sportklädesmärket Mizuno har via sitt kinesiska dotterbolag Mizuno China inlett ett samarbete med det svenska företaget Polygiene® för att möta den snabbt växande efterfrågan på hållbara och högpresterande sportkläder på den kinesiska marknaden.

Flera produkter från Mizuno China, inklusive tröjor, träningsbyxor och dunjackor, kommer att vara behandlade med Polygiene Stays Fresh teknologi. Partnerskapet som annonseras under juli innefattar ett antal artiklar från Mizuno China med lansering höst/vinter-säsongen 2021/22.

Polygiene BiostaticTM Stays Fresh teknologi skyddar plagg från lukt genom att stoppa tillväxten av luktframkallande bakterier. Detta minskar behovet att tvätta och rengöra produkter efter användning, vilket ger dem längre livslängd samt sparar energi, tid och pengar.

Mizuno China, ett av de större varumärkena inom sportkläder i landet, designar och skapar produkter för en rad olika sporter, inklusive löpning, fotboll, samt många inomhussporter och även livsstilskläder. Företaget säger att det valde att använda Polygiene-teknologi eftersom det hjälper dem att öka mångsidigheten hos sina produkter.

"Produkter som behandlas med Polygiene Stays Fresh-teknologi behöver inte tvättas så ofta, vilket gör att produkterna kan användas till både sport och pendling på samma gång", säger företaget. "Det här är en smart idé som samtidigt förbättrar konsumentupplevelsen, så vi ser det som ett stort mervärde för våra produkter."

Mizuno China tillägger att samarbetet med Polygiene stödjer deras syfte och uppdrag som varumärke. "Mizuno har åtagit sig att förnya och bidra till samhället och miljön i stort och utvecklar sportartiklar med den målsättningen”, säger man. ”Vi har höga krav när det gäller samarbete med andra företag och arbetar bara med dem som har liknande koncept som oss. Som världsledande inom teknologier för luktkontroll har Polygiene alltid förespråkat hållbarhet, vilket är viktigt för detta samarbete.”

”Vi är stolta över partnerskapet med Mizuno China och vi ser en stor potential för tillväxt med detta starka varumärke. Framöver siktar vi på att inleda samarbeten med Mizuno i fler länder på en global nivå, men vi tar ett steg i taget. Eftersom vi delar samma fokus på hållbarhet, hoppas vi kunna sprida budskapet om mer hållbara produkter tillsammans med Mizuno både i den här regionen och globalt”, säger Ulrika Björk, VD Polygiene.

www.mizuno.com.cn

Presskontakt Polygiene

Ulrika Björk, CEO, ubj@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig, kristina@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:
http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/

Om Polygiene
Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Polygiene Mizuno China PR SWE 210727

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från Consafe LogisticsAnnons

Minska klimatbelastningen med hållbara lagerlösningar

Vi beställer mer online. Vi lägger mindre ordrar, men oftare. Detta leder till fler transporter och till en hög negativ miljöpåverkan.

– Därför måste distributionskedjorna öka sitt fokus på att bli mer hållbara, annars kommer vi aldrig nå de globala målen, säger Mikael Brorsson, produktchef på Consafe Logistics.

I vårt moderna konsumtionssamhälle är distributionskedjorna under konstant press. Företagen ska leverera allt större volymer, i allt snabbare takt. Under de senaste åren har vi alla dessutom blivit varse om hur snabbt allt kan förändras; pandemi, krig, energipriser, inflation och nu även en lågkonjunktur runt hörnet. 

Trots detta förväntar sig konsumenter fortfarande ett stort utbud av varor, tillgänglighet dygnet runt och leverans med korta ledtider. Det leder till hög miljöpåverkan. Hur ska företag kunna leva upp till konsumenternas efterfrågan men samtidigt minska sitt miljöavtryck? 

Hur kan du göra lagret mer hållbart och miljövänligt

Begreppet hållbarhet har tre dimensioner; ekonomiska, miljömässiga och sociala. I ett lager innebär detta att man uppnår mer med mindre resurser. Därigenom bibehålls lönsamheten samtidigt som miljöavtrycket minskar. Det innebär också att teknik och optimering förbättrar arbetsmiljön och främjar inkludering bland lagerpersonalen.  

Ett väl optimerat lager är nyckeln till att minska miljöavtrycket och bli mer hållbar inom transport- och logistiksektorn. –Gällande lagerhantering så sparar man både tid och körsträckor med hjälp av optimerade processer, menar Mikael. 

5 sätt ett Warehouse Management System (WMS) kan förbättra hållbarheten i lagret

1. Placering av varor efter hur efterfrågade de är ökar plockeffektiviteten. De mest populära produkterna ligger närmast, mindre populära placeras längre bort i lagret. 

2. Genom AI-funktionaliteter anpassas förpackningen till produktens storlek.  På så sätt minskas onödig luft i paketen och fyllnadsgraden i transporterna ökar.

3. Med AI-funktionaliteter som beräknar de kortaste plockvägarna på lagret minskar transportsträckorna. Detta sparar både energi samt minskar slitaget på lastbilar och truckar. Många företag kan härigenom minska sina plockrundor med upp till 20 procent  

4. Algoritmer som kartlägger kundens inköpsmönster underlättar packning av flera produkter i samma leveranslåda  

5. Smart scanning och extra verifiering under plockning minskar plockfel, vilket bidrar till att minska onödiga returstransporter.

 

Vikten av att ha rätt WMS

Med rätt lagerhanteringssystem sparar företag kostnader, får förbättrad arbetsmiljö och klimatet gör också stora vinster. Mikael berättar att de brukar räkna med att Consafe Logistics egna system Astro WMS ® reducerar plockrutten med 20 procent. 

– Antalet rader som plockas varje timme ökar med 30 procent. En kund med 10 lager minskade till exempel sina koldioxidutsläpp med 87 ton per år och enhet.  

Forskning och utveckling 

Consafe Logistics återinvesterar ca 13 procent av företagets årliga omsättning i vidareutveckling av sitt warehouse managementsystem. 

–Vi erbjuder marknadens mest uppdaterade och intuitiva system. Det ska vara lätt för kunden att göra rätt, avslutar Mikael.

Om Consafe Logistics

Consafe Logistics är Europas ledande leverantör av lagerhanteringssystem. Vi levererar tillförlitliga, flexibla och smarta lösningar som skapar konkurrensfördelar för våra kunder över hela världen. Consafe Logistics Group har 450+ anställda som stödjer våra globala kunder från sex europeiska länder - Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Polen och Sverige. Huvudkontoret ligger i Lund, Sverige.  

Läs mer och ladda ned Consafe Logistics Hållbarhets rapport här

Läs mer på www.consafelogistics.com 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Consafe Logistics och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera