1515
Annons

Parkering Göteborg nu live i Parkamos app

Stockholm den 22 juli 2021

Parkeringsappen Parkamo, som erbjuder prisjämförelse och aggregering av parkeringsappar, tecknade avtal med den officiella parkeringsappen från Göteborgs Stad i våras. Den 21 juli lanserar vi nu detta i Parkamos app, vilket gör Parkamo till en ytterligare parkeringsapp som finns tillgänglig i Göteborg.Förare som letar efter en parkeringsplats kan nu antingen söka och betala parkeringen via kommunens Parkering Göteborg -app eller istället använda Parkamo.

Besökare som inte känner till Göteborg kommer att dra nytta av Parkamos Find & Park-funktion. När de letar efter en parkeringsplats kan de ta reda på vilka gator som är bäst för att hitta en ledig parkering. Parkamo samarbetar med en av världens största dataleverantörer för att göra prognoser i realtid om tillgänglighet för parkering. Detta sparar inte bara tid och stress när man letar efter en parkeringsplats utan hjälper också till att minska utsläppen orsakade av onödig trafik.

När föraren hittat en plats visar Parkamo-appen om det behövs en parkeringsbiljett. Förare skapar sen ett konto hos Parkering Göteborg, ansluter det till Parkamo och kan sen starta och stoppa sina parkeringsbiljetter direkt via Parkamo-appen.

Förutom parkering på gatan har Parkamo-användare tillgång till parkeringsgarage och off-street parkeringar genom anslutning av andra parkeringsappar eller genom Parkamos samarbete med Parkmans anläggningar. Kort sagt, varhelst folk vill parkera, kommer de att hitta det i Parkamo och kunna starta och avsluta sina parkeringar direkt via appen. Dessutom är varje parkering klimatkompenserad av Parkamo, som sponsrar miljöprojekt via klimatkompensera.se varje gång du parkerar.

För mer information kontakta:
Rikard Ljungman, COO Parkamo i Sverige: rikard.ljungman@parkamo.com

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från ZignSecAnnons

Ny lösning underlättar att leva upp till kraven på kundkännedom

”Know Your Customer” är ett krav inom många branscher i dag, men kan samtidigt göra processen för att ta emot nya kunder både krånglig och utdragen. Nu lanserar svenska regtech-företaget ZignSec färdigbyggda lands- och branschspecifika lösningar som ska snabba upp och förenkla processen, utan att för den sakens skull minska kvaliteten.

Läs mer om hur du kan skapa balans mellan KYC- och KYB-krav och kundbekvämlighet 

Många branscher, till exempel bank, finans och mäklare, måste i dag leva upp till stränga krav på ”Know Your Customer”, KYC. Det handlar bland annat om att säkerställa kundernas identitet och adress, om de är i politisk utsatt ställning, var deras pengar kommer ifrån och så vidare, och så vidare.

– Syftet med KYC är bland annat att förhindra penningtvätt och finansiering av terrorism, säger Daniel Grech, chef för mjukvaruutveckling på ZignSec.

– KYC-processer hos företag är avgörande för att de här globala ansträngningarna ska fungera, men det skapar samtidigt väldigt mycket administration och frustration hos både företag och kunder.

Anledningarna är flera, men beror till stor del på att olika länder har olika juridiska krav samt olika tekniska lösningar för att människor ska kunna identifiera sig på nätet.

– Är du i Sverige använder du BankID, är du i Danmark använder du MitID, är du i andra länder krävs det pass eller bankutdrag eller liknande. Det gör det svårt och kostsamt för företag att bygga egna tekniska lösningar för KYC, eftersom de lösningarna måste kunna hantera alla dessa olika varianter.

Dessutom är många av de datakällor som används för identifiering olika.

– Ska du verifiera en persons adress i Sverige använder du ett API från myndigheterna, ska du göra samma sak i Italien finns inga API:er utan då måste du använda andra lösningar.

Det innebär att den data som samlas in från de olika källorna kommer i olika format och är strukturerad på väldigt många olika sätt vilket gör det svårt att få en helhetsbild av kunden. Alla denna tekniska frustration gör att nya kunder får vänta i dagar, ibland i veckor, innan de får klartecken, något som skapar irritation både bland företag och kunder.

”Workflow solutions”

För att komma till rätta med det här problemet har ZignSec skapat så kallade ”workflow solutions”, automatiska processer som ska göra kontrollen av nya kunder snabb och effektiv, oavsett bransch eller land.

– På vår plattform samlar vi alla olika system som används inom KYC, oavsett bransch och land, i en enda lösning. På så sätt behöver våra kunder bara en leverantör oavsett hur många marknader de verkar på.

Målet är att ZignSecs företagskunder bara ska behöva svara på några få korta frågor, till exempel vilket eller vilka länder de verkar i samt vilken bransch det handlar om, och därefter få upp en lösning som är skräddarsydd för att uppfylla de KYC-krav som finns för just dem.

– Det blir ett slags plug-and-play, där de vet att de på ett enkelt sätt uppfyller alla krav, utan att själva behöva samla in all data. Det är kommer att ta några minuter snarare än några veckor, något som kommer att underlätta både för företagen och deras kunder.

Än så länge är det mest hårt reglerade branscher som har behov av den här typen av stöd, men Daniel Grech spår att fler kommer att behöva gör mer i framtiden.

– Regleringar på det här området kommer inte att minska utan snarare att öka. Nya branscher, till exempel sociala medier, kommer att få krav på sig att verifiera användarnas identitet för att minska problemet med fake news, samtidigt som olika länder väljer olika juridiska lösningar. Det kommer att bli svårt för enskilda företag att leva upp till det här på egen hand.

Läs mer om hur du kan skapa balans mellan KYC- och KYB-krav och kundbekvämlighet 

 

 

Mer från ZignSec

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med ZignSec och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera