Annons

Leadstar Media beviljas licens i Colorado

Leadstar Media fortsätter att etablera sig på den amerikanska spelmarknaden genom anskaffningen av licens i Colorado. Colorado blir den sjätte staten där företaget har rätten att erbjuda sina produkter.

Onlinespel har vuxit i snabb takt i USA sedan det federala förbudet togs bort. Colorado legaliserade betting i maj 2019 och lanserade en reglerad onlinemarknad första maj 2020. I Colorado krävs ingen personlig registrering hos ett casino vilket är viktigt för Leadstar Medias affärsmodell.

”Jag är glad att meddela att vi har erhållit ​​ licens att verka i Colorado. USA är en mycket spännande marknad för iGaming och vi kan se det bli en av våra viktigaste marknader i framtiden. Colorado specifikt har ett stort sportintresse och är hem för flera lag i de stora ligorna liksom populära college-lag. Dessutom är det en stat där du inte behöver registrera dig på en fysisk plats utan kan göra allt online vilket gör det till en passande marknad för vår affärsmodell, säger Eskil Kvarnström, VD, Leadstar Media.
 

Licensen delades ut av Colorado Division of Gaming och gör det möjligt för företaget att samarbeta med licensierade operatörer som är aktiva i staten. För närvarande har Leadstar Media tre produkter på den amerikanska marknaden, Unitedgamblers.com, Bettingscanner.com och Sportsbooksonline.com, som kommer att bli bolagets första produkter att jämföra lagliga spelbolag i Colorado.

”Colorado är den sjätte staten vi går in i efter New Jersey, Pennsylvania, Indiana, Iowa och Illinois. Genom våra produkter kommer vi att erbjuda Colorado-folket de bästa alternativen för betting online - alla licensierade och lagliga. Inträdet i Colorado följer Leadstar Medias expansionsplan och bredare vision om att bli det ledande bolaget för leadsgenerering inom iGaming, avslutar Kvarnström.
 

Leadstar Media ser USA som en av deras viktigaste marknader i framtiden och meddelade nyligen att deras flaggskeppsprodukt Bookiesbonuses.com snart kommer att lanseras i USA. Dessutom har företaget redan ansökt om ytterligare licens i Tennessee, samtidigt som Virginia, West Virginia och Michigan är planerade stater för framtiden.

Leadstar Media AB

info@leadstarmedia.com

 

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från Prospect MappingAnnons

Prospect Mapping hjälper kunder att fatta smarta beslut

Stefan Nordin är vd och Håkan Hünning styrelseordförande och medgrundare av Prospect Mapping. Företagets molnbaserade applikationer lägger grunden för snabba och väl underbyggda beslut inom detaljhandeln.
Stefan Nordin är vd och Håkan Hünning styrelseordförande och medgrundare av Prospect Mapping. Företagets molnbaserade applikationer lägger grunden för snabba och väl underbyggda beslut inom detaljhandeln.

All relevant data i ett och samma verktyg. För City Gross innebär Prospect Mappings unika applikationer helt nya möjligheter att fatta snabba och väl underbyggda beslut om etableringar, marknadsföring och sortiment.

Prospect Mapping har i tio års tid kombinerat datakällor med interaktiva kartor i flera framgångsrika applikationer. Ett företag som sett fördelarna med att jobba smartare med etablering, analys och benchmark av affärslägen är City Gross:

– Att få tillgång till all den data vi behöver genom en och samma partner är otroligt värdefullt. Det betyder att vi kan jobba i ett och samma verktyg när vi ska fatta beslut om nya etableringar och hur vi ska jobba kundfokuserat med marknadsföring och sortiment, både gällande nya och befintliga butiker, säger Per Edstam, Expansion Manager på City Gross.

Möjliggör stora besparingar

Prospect Mappings applikationer lägger grunden till smarta, snabba och precisa beslut. Med Site Location Map kan affärsetableringar på en specifik adress simuleras med omsättning, trafik i affärsläge och potential att ta marknadsandelar från närliggande konkurrenter. Sales Action Map effektiviserar säljkårens jobb med information om var företagets målgrupp finns. I kombination med en avancerad ruttmotor möjliggör det besparingar på upp till 25 procent.

– Våra kunder kan jobba smartare och mer effektivt med hjälp av våra verktyg. Med det rådande konjunkturläget är de besparingar man kan göra tack vare Sales Action Map oerhört värdefulla. Och det är inte bara en ekonomisk fråga, utan handlar även om hållbarhet och de minskade utsläpp som färre körda mil innebär, säger Stefan Nordin, vd Prospect Mapping.

Om Prospect Mapping:

Prospect Mapping hjälper kunder inom Retail, FMCG, HoReCa och konsumenttjänstesektorn att fatta smarta beslut på strategisk, taktisk och operativ nivå. I Prospect Mapping Master Data Bas finns 80 000 validerade intressepunkter och företaget är pionjärer inom GIS med kommersiellt fokus.

Läs mer på www.prospectmapping.se 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Prospect Mapping och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera