1515

Spiffbet lanserar Metal Casino på den spanska marknaden

  • Spiffbet planerar att lansera Metal Casino i Spanien
  • Innehåll och design har anpassats för den lokala marknaden
  • Etableringen på den spanska marknaden är i linje med att framöver expandera i Latinamerika

Spiffbets community-baserade kasinovarumärke Metal Casino kommer under sommaren 2021 lanseras i Spanien. Den spanska onlinespelmarknaden har under de senaste åren uppvisat en stabil tillväxt. Trots Covid-19, som medförde en nedgång för betting, har bruttoomsättningen (GGR) på den spanska marknaden för onlinespel vuxit från 748 miljarder euro 2019 till mer än 850 miljarder euro 2020 enligt den spanska spelmyndigheten. Under första kvartalet 2021 har den spanska marknaden vuxit med ytterligare 3,8% jämfört med det fjärde kvartalet 2020.

Under våren har allt innehåll på Metal Casino översatts till spanska. Även utformningen av själva kasinot har anpassats för att attrahera spansktalande spelare utan att ge avkall på Metal Casinos distinkta egna stil. Adaptionen av Metal Casino till spanska är också ett närmande till de spansktalande länder i Latinamerika, som kan vara en fortsatt möjlig expansion för varumärket. Planen är att inom den närmaste månaden genomföra lanseringen och därefter utvärdera resultatet för fortsatt expansion till andra spansktalande länder. 

Marielle Tengström som ansvarar för varumärket Metal Casino är entusiastisk inför lanseringen: ”Vi har jobbat hårt för att anpassa allt content till spanska utan att ge avkall på vad varumärket Metal Casino står för. Vi vet att vårt varumärke är globalt gångbart och har stor potential på de flesta marknaderna. Nästan en halv miljard människor har spanska som modersmål. Spanien är bara ett första steg på vägen.”

Metal Casino har sedan Spiffbets förvärv av Spiffbet sommaren 2020 genomgått stora förändringar. Spiffbets VD Henrik Svensson kommenterar förändringarna:  ”Förvärvet av Metal Casino har varit bra för Spiffbet. Första steget var plattformsbytet i höstas. Samtidigt genomförde vi en rad besparingsåtgärder och vässade vårt kunderbjudande. Redan under första kvartalet i år nådde vi ett operativt break-even för Metal Casino. Nu hoppas vi att vår spanska satsning kommer att förbättra resultatet ytterligare och även vara en bro till Latinamerika.”

För ytterligare information:

Henrik Svensson, VD. Tel: 08-15 08 58, info@spiffbet.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
210702 Spiffbet lanserar Metal Casino på den spanska marknaden

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från SalesforceAnnons

Så når de framgång i den nya digitala världen

Handelsbanken, Volvo Cars och andra framgångsrika storföretag avslöjade sina framgångsrecept under ett livestreamat event. ”90 tempofyllda minuter.” 

I dag arbetar vi var som helst, vi leder på distans, utvecklar tillsammans och samarbetar över gränser och tidszoner. Vad krävs egentligen för att lyckas i en digital värld? Svaren fick vi på ett livestreamat event den 6 maj, där Sveriges främsta experter tillsammans med programledare Peter Settman diskuterade hur vi skapar förutsättningar för nya former av tillväxt och framgång.  

Eventet Salesforce Live arrangerades av kundrelationsjätten Salesforce, vars Sverigechef Dan Bjurman säger:  

– Under 90 tempofyllda minuter inspirerades vi av nya sätt att tänka, och tog del av konkreta framgångsfaktorer för att agera i den nya digitala världen. Tillsammans med bland andra Handelsbanken, Volvo Cars, Sandvik, MatHem, Trustly och Stadsmissionen fick vi skarpa exempel från olika branscher, och spaningar om framtiden från professor Micael Dahlen och futurologen Ashkan Fardost.  

Från Handelsbanken deltog Catharina Belfrage Sahlstrand, Group Head of Sustainability och Stephan Erne, Chief Digital Officer i en breakout-session. De berättade om bankens resa inom digitalisering och hållbarhet, var man står idag samt hur de ser på framtiden.  

Ta del av Salesforce live  

Liksom i andra branscher har pandemin satt ytterligare fart på digitaliseringen inom banksektorn och medfört nya prioriteringar. Salesforce undersöker varje år vilka frågor som är viktigast bland beslutsfattare inom finansbranschen globalt. Den senaste rapporten ”State of Finance 2020” med 

2 800 respondenter pekar på stora skillnader före och efter pandemins utbrott.

Ladda ned State of Finance 2020 här  

– Finansiella aktörer i Norden har helt stuvat om bland sina prioriteringar. Ökad personalisering av banktjänster ses nu som den enskilt viktigaste frågan, följt av ökad automatisering av processer, säger Rob Klomps, CTO Financial Services EMEA på Salesforce, och tillägger:

– Vi ser också en brytpunkt i att en majoritet av kunderna nu föredrar digital rådgivning framför fysisk. Handskakningar och personliga samtal anses inte längre som avgörande för att bygga förtroende. Men en bank som sällan eller aldrig träffar sina kunder måste jobba mer datadrivet för att förutse deras behov och möta dessa. 

Algoritmdrivna finansiella tjänster 

För att lyckas med detta måste bankerna skaffa sig en 360-gradersvy av sina kunder. 

– De måste bli bättre på att samla in, förstå och agera på kunddata på ett intelligent och konsekvent sätt. Och de behöver känna till kundens ekonomiska milstolpar och mål.

Digital rådgivning och andra automatiserade och AI-stödda banktjänster blir allt smartare. Rob Klomps lyfter fram algoritmdrivna finansiella tjänster som fattar beslut eller genomför uppdrag för kundens räkning, som ett framtidsområde. 

Varför har bankerna inte kommit längre inom digitala tjänster?   

– Därför att de sitter fast i föråldrade IT-strukturer och system som inte är så lätta att koppla ihop och därför att deras organisation speglar produkterna och inte kunderna. Deras digitalisering har utgått från produkter som utlåning, betalningar, sparande. Men kunderna tänker inte ”vilken produkt kan lösa mina problem”, de ser sin finansiella ställning och sina behov. Produktapproachen måste bort och ersättas av kundfokus.

Bankens medarbetare var tidigare kundernas primära kontaktyta, men nu är digitala kanaler minst lika viktiga och upplevelsen av dessa behöver förbättras. De som lyckas bäst med det blir vinnarna på den nya digitala bankmarknaden, menar Rob Klomps. 

Ta del av Salesforce live här

Mer från Salesforce

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Salesforce och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?