Annons

Solreneriet förvärvar DS Facility Management och skapar SOL Facility Services

 – satsar på servicedrift i större skala i hela landet     

Stockholm, 15 juni 2021; Solreneriet AB förvärvar serviceföretaget DS Facility Management i Stockholm, och byter inom kort namn till SOL Facility Services AB. Det sammanslagna företaget med cirka 700 anställda flyttar till nya lokaler på Södermalm i Stockholm. Tina Wessman Hellstadius kvarstår som Vd medan DSFMs ägare och grundare David Ståhl tillträder som vice Vd och kommersiell chef. 

SOL Facility Services Vd Tina Wessman Hellstadius undertecknar frvrvet av DSFM frn David Sthl med en digital signatur SOL fr nu 700 medarbetare med uppdrag ver hela landet

SOL har lång erfarenhet av kvalificerad städning av fartyg, flyg, processindustri och kollektivtrafik samt reklammontering och foliering. Under senare tid har städning av kontor och hotell växt i betydelse. Den breda kompetensen inom fastighetsservice ökas väsentligt genom förvärvet av DSFM.

–Vi är glada att tillsammans få bygga vidare på en större och mer framtidsinriktad organisation med kunden i centrum, säger Tina Wessman Hellstadius, Vd SOL Facility Services. Vi kompletterar och förstärker varandra på ett bra sätt. Nu kan vi öka takten i vår expansion i Sverige, vilken avstannade under pandemin Covid-19 som hade en kraftigt negativ inverkan på affärerna.

DSFM har förutom lokalvård också en bred palett av service såsom IT, bemanning, kaffeservice, växter, fruktkorgar, kontorsmaterial etcetera. Före SOLs förvärv har man cirka 300 kunder huvudsakligen i Stockholmsområdet. Målet är att förenkla kundens vardag genom att vara en helhetsleverantör av facility services.

–DSFM har vuxit kraftigt sedan starten 2012 med service till stora och små kunder. SOL Facility Services blir nu en stark spelare inom flera områden. I ett allt mer serviceorienterat samhälle, ökar efterfrågan på kvalificerad fastighetsservice, säger David Ståhl, tillträdande vice Vd och kommersiell chef, SOL Facility Services.  

Affären avlutades 15 juni, flytten till huvudkontoret på Alsnögatan på Södermalm sker inom kort.

–Efter stora utmaningar har allt fallit på plats för SOL i Sverige med en mycket stark ledning, säger Juhapekka Joronen, S.O. och ägare SOL Facility Services. Den svenska marknaden har pressade marginaler och kräver volym. Vi har nu verktygen på plats för att skapa kraftig tillväxt.

För mer information, vänligen kontakta:

Tina Wessman Hellstadius, Vd, SOL Facility Services
T: +46 702 683 118
E: tina.hellstadius@sol.se

David Ståhl, vice Vd kommersiell chef,  SOL Facility Services
T: +46 8 442 53 00
E: david.stahl@sol.se

Hermine Bond, presskontakt, Coast Communications
T: +46 70 720 09 71
E: hermine.bond@coast.se
 


Fakta: Det här är SOL Facility Services AB

Verksamhet: Heltäckande Facility Services

Prognostiserad årlig omsättning: MSEK 250 när covideffekten klingat av

Antal medarbetare: Cirka 700

Vd: Tina Wessman Hellstadius

Vice Vd, kommersiell chef: David Ståhl

Huvudkontor: Alsnögatan 7, Stockholm












Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande 15 juni 2021


Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från EnginioAnnons

Enginio – framtidens digitala konsumentaktiveringar

Kan man kombinera konsumenternas krav på tillgänglighet och enkelhet med företagens behov av innovativa, effektiva samt konverterande aktiveringar i alla typer av butiker eller kanaler? Kan man samtidigt möta GDPR-lagar, lokala regler i olika marknader, samt ”cookie tracking”-problematiken utan att förlora konsumenten? Enginio är byggd för att vara lösningen på alla dessa frågor helt utan behov av några nedladdningar eller integrationer med återförsäljare.

Enginio är en ny kundaktiveringsplattform där du kan bygga, styra, bevaka och analysera dina kundaktiveringar i realtid. Verktyget har ett antal revolutionerande funktioner som till exempel helautomatiserad ”cashback”, kvittoscanning med AI som möjliggör automatiserade bundlingar och lojalitetsfunktioner samt ett self-serviceverktyg där man själv kan skapa sina aktiveringar. 

Plattformen är utvecklad av Nordic Retail Group, NRG, och är deras senaste innovation inom Retail Technology. Bolaget är Nordens ledande retail agency med över 25 års erfarenhet inom branschen och jobbar i dag med många av världens största varumärken. NRG har tidigare utvecklat ReTech-produkter som exempelvis Detail Online Merchandising och NRG Engage.

– Enginio har utvecklats under de senaste 2–3 åren efter att våra företagskunder tröttnat på dyra start- och stoppkostnader i samband med sina aktiveringar, berättar Martin Sohtell, CCO på NRG. 

– Företagen ville ha en och samma aktivering oavsett vilken marknad, kanal eller återförsäljare de jobbade med och dessutom få minskad administration, alltså en lösning som fungerar 360 där man kan få data och insikter i realtid. Dessutom var kunderna tydliga med att det måste fungera i både en fysisk miljö som exempelvis i butik eller i utomhusmiljö och online i social media eller inbäddat i en hemsida eller app. En inte helt enkel kravlista. 

En bas i Sverige

Med inspiration från flera e-commercejättar som lyckats revolutionera och förenkla skapandet av e-handelslösningar och onlinebutiker har Enginio byggts av ett svenskt utvecklingsteam med bas i Göteborg och Stockholm.

Plattformen har flera världsunika funktioner där man via moduler kan sätta samman olika typer av aktiveringar till ett skräddarsytt konsumentflöde. Redan i dag finns det ett tiotal aktiveringsmoduler som är lanserade i plattformen. Dessa ger hundratals möjligheter till olika konsumentflöden, bland annat spel och tävlingar, kuponger och vouchers, lojalitet, merchandise e-shop solution, produktregistreringar och onlinekataloger.

Världsunika lösningar

En av dessa funktioner är Enginios unika kvittoscanner med AI som gör det möjligt att validera ett köpflöde utan integration i ett kassasystem samt möjlighet att hantera både fysiska kvitton samt onlinekvitton. En annan världsunik lösning är cashbacklösningen som är utvecklad ihop med CDI Paysystem. Denna ger som första plattform i världen en möjlighet att genomföra återbetalningar direkt till kreditkort i realtid i över 120 länder. Detta är en betallösning som är sanktionerad globalt och som genomförs via flera globala banklösningar.

– Vi såg tidigt utmaningen som företag har av att vara begränsade i en kassalinje, att inte kunna använda en uniform kuponglösning över flera marknader eller återförsäljare samt klumpiga cashbacklösningar som inte betalar ut på flera månader och kräver massvis med administration, berättar Martin Sohtell.

– När vi hittade samarbetet med CDI Paysystem och deras unika betallösning kunde vi gemensamt utveckla en säker lösning som är globalt skalbar och godkänd av flera av världens största banker.

”Måste vårda kundrelationerna”

På frågan om det går att möta den uppkommande cookiedöden och GDPR-problematiken svarar Martin att de är övertygade om att alla företag måste komma närmre sina konsumenter och vårda den relationen på ett helt annat sätt än tidigare.

– Vi kan inte samla på data bara för sakens skull, vi måste möta våra kunder när de vill och inte ta med oss mer än vi måste i form av data. Därför har vi byggt hela vår plattform utifrån insikten att konsumenten måste sitta i förarsätet för sin relation med varje företag. Det har gjort att Enginio fått en helt unik struktur för datahantering och gör att den följer själva grundtanken bakom GDPR och andra globala privacy-lagar. Konsumentens behov och integritet i fokus.

Calle Schwerin är ägare och en av tre grundare bakom Nordic Retail Group. Han säger att NRG vid flera tillfällen har innoverat nya produkter och tjänster för sina kunder. 

– Enginio är helt framtaget med eget kapital och vi äger allt IP själva. För bara något år sen såldes Detail Online Merchandising till InRiver så det här är en del av vårt sätt att arbeta. Trots att vi inom koncernen gjort liknande resor tidigare har vi nog aldrig tidigare sett en sådan potential och skalbarhet i någon av våra produkter. Det ska bli oerhört roligt att följa Enginio.

Om Enginio:

Enginio är en plattform för konsument och kundaktiveringar med unika moduler och aktiveringar helt utan behov för nedladdningar eller integrationer. Plattformen är utvecklad av Nordic Retail Group AB och har unika funktioner som:

Automatiserad Cashback

Kvittoscanner med AI

Bundling, kuponger och vouchers

Spel, tävlingar och underhållning

Lojalitet

Intelligenta QR-koder

Lär mer här: https://business.enginio.io/ 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Enginio och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera