1515

United Securities lanserar ny lösning med starkare kunderbjudande

United Securities (helägt värdepappersbolag till Säkra) har i samarbete med Fondab, lanserat sin nya digitala lösning för att erbjuda anknutna rådgivare och slutkunder en komplett plattform för fondsparande. Fondab blir nytt depåförande institut och den nya lösningen innebär ett utökat kunderbjudande med ett eget gränssnitt för handel i ett brett fond- och depåutbud.

Fondab levererar den tekniska plattformen för fondhandel, depå- och slutkundshantering integrerat med United Securities befintliga rådgivarsystem, vilket ger en komplett, digital plattform för rådgivare att verka från.

Samarbetet med Fondab är en viktig milstolpe i United Securities resa mot ett riktigt vasst och konkurrenskraftigt kunderbjudande. Genom lanseringen av lösningen som erbjuder ett brett och flexibelt fondutbud och en transparent avgiftsstruktur med 100 % återläggning av fondrabatter till kunderna kan vi skapa bästa förutsättningar för våra kunder och rådgivare, säger Helena Jendelid, vd på United Securities.

Genom Fondab får vi en modern lösning med ett fullt ut digitalt finansiellt system för fondhandel och depåhållning vilket ligger helt i linje med hur vi vill presentera vårt kunderbjudande. Samarbete med starka, välkända varumärken såsom Fondab är också en viktig del av strategin framåt fortsätter Helena.

Integrationen mellan Fondabs API och United Securities rådgivarsystem är nu klar och de första rådgivarna har redan börjat använda den nya helt digitala lösningen för att registrera och hantera sina kunder. Det nya gränssnittet för slutkunderna är också på plats och ger kunden en bra överblick av sitt sparande.

Vi på Fondab är stolta över att leverera den tekniska lösningen till United Securities som på kort tid etablerat sig som en av de stora rådgivarorganisationerna i Sverige. Med deras nya erbjudande och lösning tillsammans med Fondab, stärks kunderbjudandet ytterligare och det ska bli spännande att vara med och följa denna resa, säger Mikael Tjäder, vd på Fondab.

Mikael Tjäder, VD Fondab AB
mikael.tjader@fondab.com
073-417 04 17

Helena Jendelid, VD United Securities
helena.jendelid@unitedsecurities.se
070-876 88 05

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från PayerAnnons

Så minskade ekonomiavdelningen sin tid för betalningsprocesser med 80% tack vare Payer

2019 valde United Spaces att skriva avtal med Payer, en startup inom B2B-betalningar, för att lösa betalningar för sina medlemmar på coworking-kontor i Sverige. Nu expanderar United Spaces med fem nya kontor i landet och i centrum finns en betalningslösning som kraftigt har reducerat kostnaderna för finansavdelningen.

Samarbetet mellan de två bolagen startade när United Spaces sonderade marknaden för en partner som både kunde designa men också processa betalningsflöden inom B2B. Kravet var att göra kundupplevelsen riktigt bra för sina medlemmar men också att lösa den manuella hanteringen av fakturering på ekonomiavdelningen.

Den tekniska lösningen var en integration av Payers API-plattform med United Spaces mobila medlemsapp men också med deras bokföringssystem Fortnox. Resultatet efter ett års samarbete överraskade Joakim Helbig, CFO på United Spaces.

– Det fanns en tid innan och efter Payer. Resultatet efter att vi implementerade Payers plattform har varit fantastiskt för ekonomiavdelningen. Vi spenderar nu 80% mindre tid på betalningshantering och inkassering. Utöver det betalas fakturor av våra medlemmar 30% fortare. Det är ett klart bevis att vi har lyckats lyfta betalningsupplevelsen till en riktigt hög nivå, säger han.

Blir långsiktig partner

Nu när United Spaces expanderar över landet, från fyra till totalt nio kontor har, de valt Payer som en långsiktig partner. Det tionde coworkingstället öppnar under hösten.

– Jag tror att det här systemet som vi har byggt tillsammans med Payer kan fungera som en mall för framtidens finansavdelning. Digitalisering och automatisering är menat att göra arbetslivet enklare och effektivt. Vi har uppnått just det och mycket mer med Payer. Det finns ingen anledning att hålla fast vid manuella processer för att fakturera, monitorera och bokföra när det kan skötas helt automatiskt. Nu när vi expanderar vill vi fortsätta resan med Payer, säger Joakim Helbig.

Peder Berge är VD och grundare av Payer.

– Vi är förstås otroligt glada att vi har fått utökat förtroende av United Spaces i deras fortsatta expansion. Vi har jobbat hårt för att få till detaljerna i betalningslösningen och det har burit frukt. Magi skapas genom hårt arbete och resultaten som vi har uppnått med United Spaces talar för sig själv. Vi ser fram emot att hjälpa flera svenska bolag att bli mer effektiva, få bättre kassaflöde och få högre marginaler, säger han. 

 

Mer från Payer

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Payer och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?