1515

Easypark Groups förvärv av Park Now Group är nu slutfört

Myndigheter har godkänt Easypark Groups förvärv av Park Now Group, en global aktör inom digitala parkeringstjänster. Easypark Group meddelar därför idag att transaktionen är genomförd, och att Park Now Group från och med 1 juni 2021 är en del av Easypark Group.

Den 9 mars offentliggjorde Easypark Group bolagets avsikt att förvärva Park Now Group, en global aktör inom digitala parkeringstjänster. Förvärvet har nu godkänts utan villkor av berörda myndigheter, och samtliga tillgångar och skulder från de tidigare ägarna BMW Group och Daimler Mobility AG har idag förts över till Easypark Group.

Förvärvet möjliggör för Easypark Group att växa ytterligare och bli en drivande global aktör inom tjänster för mobilparkering, elbilsladdning och mobilitetstjänster. De två företagen är perfekt positionerade för att komplettera varandra i Nordamerika, Australien, Nya Zeeland, Storbritannien samt i resten av Europa, med en växande räckvidd på för närvarande cirka 3 200 städer globalt.

I samband med förvärvets slutförande lämnar Park Now Groups vd, Jörg Reimann, sin roll och Johan Birgerson, vd på Easypark Group, tar över som vd för koncernen.

- Detta är en historisk milstolpe för hela branschen och vi är oerhört förväntansfulla inför vår kommande resa. Jag är framförallt stolt över att få leda en så stark organisation med talangfulla medarbetare. Med global täckning, i kombination med en integrerad kundportfölj, kommer vi driva utvecklingen av nya, smarta och digitala tjänster för att göra stadslivet enklare, säger Johan Birgersson, vd på Easypark Group.

– Vi är mycket glada över att se två framgångsrika företag gå samman och tillsammans bli en föregångare inom digitala parkeringstjänster. Park Now Group och Easypark är en perfekt match som kommer erbjuda attraktiva och innovativa tjänster för kunder över hela världen, säger Stephan Unger, styrelseledamot på Daimler Mobility, inom Finance, Controlling, Risk Management och Digital Mobility Solutions. 

- Det godkända förvärvet av Park Now Group är starten på en ny era för Easypark Group. Det kommer ta den gemensamma verksamheten till en ny nivå och främja både innovation och värde för kunden. Tillsammans kommer Easypark Group och Park Now Group kunna erbjuda ett brett utbud av digitala parkeringstjänster och erbjuda ännu fler integrerade lösningar till sina kunder, säger Rainer Feurer, Senior Vice President of Corporate Investments på BMW Group.

Integrationen mellan de två företagen kommer ske successivt i flera steg, gällande kommersiella erbjudanden, organisation och arbetssätt.

– Vi går nu in i en utforsknings- och integrationsfas där vi ska säkerställa att vi sammanför den styrka, kunskap och kultur som finns i både Park Now Group och Easypark Group, för att bygga vår gemensamma framtid. Tillsammans, som ett bolag, har vi enorm potential och kommer kunna erbjuda ännu bättre tjänster och erbjudanden för bilförare, företag, städer och parkeringsoperatörer världen över, säger Johan Birgersson. 

Parterna har enats om att inte offentliggöra villkoren för transaktionen.

Louise Ekman

Head of Group PR
+46 70 5222 117
louise.ekman@easypark.net

Följande bilagor finns för nedladdning:
Easypark pressmeddelande 20210601 - Easypark Groups förvärv av Park Now Group är nu slutfört

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?