1515

KVRA utvecklar jiu-jitsu dräkter som håller i längden

Polygiene®, det globalt ledande varumärket inom stays fresh teknologier, startar samarbete med det brasilianska varumärket KVRA, som bli det första företaget i världen att erbjuda jiu-jitsu gis behandlade med Polygiene Stays Fresh®-teknologi

Gi, även känd som en kimono, är den traditionella dräkten för jiu-jitsu, en populär kampsport i många länder, inklusive Brasilien. Den är gjord av ett tjockt tyg, som gör att användaren tenderar att svettas under träningspassen. En gi kan ta upp till två dagar att torka efter tvätt, vilket gör att många användare måste köpa två eller tre dräkter som de kan bära medan en annan dräkt tvättas och torkas.

Enligt KVRA gör Polygiene-teknologin att detta kan förändras, och utövare kommer att kunna använda samma gi flera gånger i rad, vilket innebär att de bara behöver investera i en gi och därför kan köpa en dräkt av högre kvalitet som håller längre.

Polygiene Stays Fresh-teknologin hämmar tillväxten av luktskapande bakterier och stoppa lukten redan vid källan, under hela plaggets livslängd. Det minskar antalet gånger en produkt behöver tvättas, vilket sparar energi, tid och pengar.

KVRA som är marknadsledande inom jiu-jitsu och MMA, lanserar en special-kollektion kallad ASHES OF CREATION med Polygiene som finns på marknaden från den 17 maj. Detta är ett pilotprojekt som kan leda till betydande årliga beställningar, samt användas i deras andra kollektioner av dräkter för mixed martial arts (MMA) och Crossfit.

Ett antal jiu-jitsu idrottare har testat dessa nya gis och är mycket imponerade av effekten Polygiene-behandlingen ger.

KVRA, som planerar att expandera bortom den inhemska brasilianska marknaden, ser fram emot att arbeta med Polygiene och utveckla ytterligare kollektioner.

Marknads- och e-handelskoordinator Alexandre Dini som även tränar jiu-jitsu- och Crossfit på hög nivå säger, "vi har båda samma målsättning som företag: att erbjuda våra kunder en ny och exceptionell upplevelse och visa dem att de kan använda dräkterna mer och under längre tid. Vårt mål är att erbjuda unika upplevelser - så att vara det första varumärke som utvecklar denna gi med Polygiene Stays Fresh-teknologi i världen - kommer att förstärka upplevelsen ytterligare för våra kunder.

”Dini fortsätter, "de kan nu använda samma gi mer än en gång. Detta kommer att ge ett mervärde för våra produkter, samt reducera det miljömässiga avtrycket från dem. När vi nu lanserar en ny typ av gi, som inte behöver tvättas efter varje användning, betyder det att vi tar ansvar för vår planet och utvecklar nya sätt att förbättra upplevelsen och underlätta för våra kunder." 

"Att arbeta tillsammans med KVRA ligger helt i linje med vad vi vill åstadkomma och vi är stolta över att delta i rörelsen som vill förlänga livslängden på utrustning och plagg, och i tillägg till det även förbättra användarupplevelsen. Kombinationen av KVRA och Polygiene kommer att vara en game-changer för de som använder dessa dräkter. Genom att vara del av lanseringen av denna kollektion ser vi även en stor potential inom övriga kampsporter så som karate, judo och taekwondo framöver”, säger Polygienes VD Ulrika Björk.

För mer information om kollektionen, besök www.kvrastore.com/.

Presskontakt KVRA, marketing@kvraco.com

Presskontakt Polygiene

Ulrika Björk, VD, ubj@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig, kristina@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:
http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/

Om KVRA
KVRA grundades den 20 november 2013 av Marcelo Baek, Guilherme Ferraz och Marcos Chae. De erövrade snart kimono-marknaden för jiu jitsu genom att söka sig bort från de som redan fanns på marknaden, med smalare snitt, mjuka tyger, både i neutrala och mer klara färger, allt enligt standarder för vad som krävs i tävlingar. De utökade sedan sitt varumärke på samma sätt som inom jiu-jitsu, men nu i det mer modeinfluerade segmentet Crossfit, vilket återigen gjorde att varumärket stod ut med exklusiva mönster och färger. Idag har de 2 egna butiker i São Paulo, 5 franchisebutiker i Brasilien och mer än 320 återförsäljare spridda över hela Brasilien och världen - i länder som Chile, Japan, Tyskland, Paraguay, Sydkorea och Italien, förutom den egna e-handel som säljer och levererar plagg till hela Brasilien.

Om Polygiene
Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Polygiene KVRA PR SWE 210518

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från PayerAnnons

Så minskade ekonomiavdelningen sin tid för betalningsprocesser med 80% tack vare Payer

2019 valde United Spaces att skriva avtal med Payer, en startup inom B2B-betalningar, för att lösa betalningar för sina medlemmar på coworking-kontor i Sverige. Nu expanderar United Spaces med fem nya kontor i landet och i centrum finns en betalningslösning som kraftigt har reducerat kostnaderna för finansavdelningen.

Samarbetet mellan de två bolagen startade när United Spaces sonderade marknaden för en partner som både kunde designa men också processa betalningsflöden inom B2B. Kravet var att göra kundupplevelsen riktigt bra för sina medlemmar men också att lösa den manuella hanteringen av fakturering på ekonomiavdelningen.

Den tekniska lösningen var en integration av Payers API-plattform med United Spaces mobila medlemsapp men också med deras bokföringssystem Fortnox. Resultatet efter ett års samarbete överraskade Joakim Helbig, CFO på United Spaces.

– Det fanns en tid innan och efter Payer. Resultatet efter att vi implementerade Payers plattform har varit fantastiskt för ekonomiavdelningen. Vi spenderar nu 80% mindre tid på betalningshantering och inkassering. Utöver det betalas fakturor av våra medlemmar 30% fortare. Det är ett klart bevis att vi har lyckats lyfta betalningsupplevelsen till en riktigt hög nivå, säger han.

Blir långsiktig partner

Nu när United Spaces expanderar över landet, från fyra till totalt nio kontor har, de valt Payer som en långsiktig partner. Det tionde coworkingstället öppnar under hösten.

– Jag tror att det här systemet som vi har byggt tillsammans med Payer kan fungera som en mall för framtidens finansavdelning. Digitalisering och automatisering är menat att göra arbetslivet enklare och effektivt. Vi har uppnått just det och mycket mer med Payer. Det finns ingen anledning att hålla fast vid manuella processer för att fakturera, monitorera och bokföra när det kan skötas helt automatiskt. Nu när vi expanderar vill vi fortsätta resan med Payer, säger Joakim Helbig.

Peder Berge är VD och grundare av Payer.

– Vi är förstås otroligt glada att vi har fått utökat förtroende av United Spaces i deras fortsatta expansion. Vi har jobbat hårt för att få till detaljerna i betalningslösningen och det har burit frukt. Magi skapas genom hårt arbete och resultaten som vi har uppnått med United Spaces talar för sig själv. Vi ser fram emot att hjälpa flera svenska bolag att bli mer effektiva, få bättre kassaflöde och få högre marginaler, säger han. 

 

Mer från Payer

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Payer och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?