1515
Annons

AreaChica AB knyter an två av idrottssveriges vassaste näringslivsprofiler, Athena Nikou och Ebru Gencer.

AreaChica AB utökar sin verksamhet med affärsområdet idrottssponsring tillsammans med Athena Nikou och Ebru Gencer. Ebru och Athena med sin gedigna kunskap och erfarenhet från svensk elitidrott kommer genom AreaChica hjälpa idrottsföreningar att komma ut med sina erbjudanden till svenskt näringsliv. Idrottsföreningarna har på senare år kompletterat sina erbjudanden kring arenan och matcherna med stora satsningar inom integrationsprojekt, CSR och socialt ansvarstagande. Med hjälp av AreaChica - där köparen och säljaren möts digitalt - kommer alla dessa viktiga erbjudanden, på och utanför arenan, tillgängliggöras för den breda företagsmarknaden på ett enklare och mer effektivt sätt.

Athena och Ebru bistår med förståelse och insikter i plattformen för att hjälpa företagen som vill samarbeta med Sveriges idrottsföreningar och arbeta med sponsring.

”Jag är övertygad om att AreaChica är nyckeln för idrottsvärlden att samverka med näringslivet. Det behövs enkla och tydliga digitala hjälpmedel för att koppla samman sponsorer med idrottsföreningar.” Säger Athena i en kommentar.

Ebru kommenterar ”Alla klubbar och föreningar är beroende av olika typer av sponsorer och samarbete med näringslivet. Innan AreaChica har det varit svårt för båda parter att samverka direkt utan inblandning av kostsamma mellanhänder. Tillsammans med AreaChica ska vi förena svensk idrott och näringsliv!”

Anton Muhrbeck, CMO på AreaChica kommenterar ”Vi är tacksamma att Athena och Ebru har valt att arbeta med oss på AreaChica. Athena och Ebru har en helt unik kompetens och nätverk inom idrottsvärlden. Jag är övertygad om att det finns ett stort intresse och behov från svenskt näringsliv att samarbeta med svensk idrottsverksamhet. Nu skapar vi tillsammans med Ebru och Athena formerna för det. Vi hoppas och tror att vi med samarbetet kan hjälpa svensk idrott med att få fler samarbeten, högre intäkter och till ännu bättre prestationer. Det ligger oss väldigt varmt om hjärtat.”

Anton Muhrbeck 

CMO - AreaChica AB

anton@muhrbeck.se

070 718 37 87

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från DigipAnnons

Så digitaliserar Digip immaterialrättsmarknaden

En varumärkesregistrering skyddar inte bara från intrång och kopior – den kan även öka förtroende och respekt för varumärket. 80 procent av ett företags värde ligger i immateriella tillgångar, men processen för att varumärkesskydda dem har tidigare varit utdragen och krånglig. Nu har Digip gjort den traditionella immaterialrättsmarknaden helt digital.

De digitala immaterialrättsliga tillgångarna har exploderat i takt med digitaliseringens framfart och i dag behöver företag ha en immaterialrättslig strategi för exempelvis domännamns- och varumärkesregistreringar, varumärkesintrång och säkerhetstjänster för DNS. Samtidigt har eran av kryptovalutor, blockchainapplikationer och andra virtuella varor gjort varumärkeshantering utmanande för organisationer att hantera.

Viktor Johansson startade stockholmsbaserade Digip 2019, tillsammans med Christian Vierling, Victor Fredriksson och Jimmy Hörström. De har fler än 300 kunder i 40 länder och arbetar främst med högteknologiska startups, digitalt drivna små och medelstora företag, e-handelsföretag och digitala tjänsteleverantörer.

Kostnadsfri juridisk hjälp

– Vår plattform skiljer sig från konkurrenterna då obegränsade varumärkessökningar kan göras. Våra kunder kan även kostnadsfritt boka möten med juridiska rådgivare och varumärkesexperter, vilket sparar tid och skär ner på kostnadens som traditionellt kommer med ett varumärkesarbete. Det är en kombination som jag tror blir särskilt attraktiv i dagens marknad, där företag behöver se över sina kostnader och effektivisera verksamheten. Det ska bli spännande att följa de makroekonomiska förändringar vi nu ser. 

Viktor beskriver Digip som en helhjärtad partner för skydd av varumärkets olika delar. Samarbetet menar han bottnar i ett gemensamt arbete med kunderna.

– Genom att kombinera innovativ teknik och specialistrådgivning bygger vi tillsammans en proaktiv, kostnadseffektiv och skyddande varumärkesstrategi anpassad efter kundens behov. Det är kunden som kan sin marknad bäst, vi kompletterar arbetet med vår expertis om varumärkesskyddets olika delar. Tillsammans kartlägger vi de risker som är förknippade med varumärket. Vår plattform skannar sedan av marknaden för att proaktivt övervaka eventuella intrång.

Ett kostsamt misstag

Tillsammans har grundarna mer än 50 års erfarenhet av strategisk rådgivning och Viktor berättar att man tydligt kan se hur företag påverkas av bristande eller obefintliga varumärkesskydd.

– I och med att det kan bli en komplicerad och utdragen registreringsprocess struntar många i att varumärkesskydda sina produkter; de tänker kanske att intrång är ovanliga eller att de ska ta tag i registreringen senare. Om någon då kopierar företagets kod, design eller andra immateriella tillgångar kan prislappen bli stor och väldigt, väldigt onödig. 

Det var den insikten som lade grunden till Digip. De leder utvecklingen av den traditionella immaterialrättsbranschen och vill förenkla och utmana en bransch som inte har hängt med i den digitala utvecklingen, men ändå utvecklat innovativa lösningar.

– Digip blev historiska när vi som första ombud ansökte om varumärkesskydd genom en API-koppling. Vi kombinerar kunskap med marknadens mest innovativa teknik – vi gör det helt enkelt smidigt och kostnadseffektivt för företag att ha kontroll på sin immaterialrättsportfölj, avslutar Viktor Johansson.

Läs mer på digip.com 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Digip och ej en artikel av Dagens industri

Teresa Isele ny VD för Rhenman & Partners Asset Management AB

Pressmeddelande

Stockholm, 30 september 2022

 

Teresa Isele ny VD för Rhenman & Partners Asset Management AB

 

Rhenman & Partners Asset Management AB anställer Teresa Isele som ny VD. Medgrundaren och nuvarande VD Göran Nordström går vid 69 års ålder i pension.  

 

Teresa kommer närmast från rollen som VD för Swedsec, vilka tillhandhåller ett licensieringssystem för anställda inom den svenska finansbranschen. Hon har tidigare haft roller som tillförordnad VD, chefsjurist och compliancechef på Första AP-fonden och som jurist på EQT och advokatfirman Vinge. Teresa tillträder rollen som VD för Rhenman & Partners i mars 2023. Teresa kommer att ha ett stort fokus på bolagets utveckling både i Sverige och internationellt. Hon kommer att jobba tätt tillsammans med styrelsen och samtliga medarbetare.

 

”Vi är väldigt glada att hälsa Teresa välkommen till Rhenman & Partners i rollen som VD. Teresas gedigna bakgrund och kompetens inom både juridik och finans gör henne till en mycket passande person att leda utvecklingsarbetet för Rhenman & Partners Asset Management i framtiden. Jag vill också passa på att tacka avgående VD Göran Nordström för en ovärderlig insats under Rhenman & Partners första 14 år.” säger Hans Wigzell, styrelseordförande i Rhenman & Partners Asset Management.

 

”Jag är stolt över att få ansluta till teamet på Rhenman & Partners. De har sedan grundandet år 2008 lyckats skapa imponerande resultat med sitt fokus på hälso- och sjukvårdssektorn och sitt unika arbetssätt, vilket bekräftas av många fina utmärkelser i fondindustrin. Rhenman & Partners står väl rustade inför framtiden trots en utmanande makrobild. Jag ser fram emot att tillsammans med alla kompetenta medarbetare vidareutveckla verksamheten.” säger Teresa Isele, tillträdande VD i Rhenman & Partners.

 

 

Teresa Isele

Teresa är idag VD på Swedsec och hon har tidigare haft roller som tillförordnad VD, chefsjurist och compliancechef på Första AP-fonden och som jurist på EQT och advokatfirman Vinge. Teresa har en Jur. Kand och en MSc of Law i International Commercial Arbitration från Stockholms Universitet, en juridisk Staatsexamen och Juris Magister från Humboldt-Universität zu Berlin, samt ett Diploma in English Legal Studies från Kings College, London.

 

Rhenman & Partners Asset Management

Rhenman & Partners Asset Management AB ("Rhepa") grundades 2008 och är en Stockholmsbaserad kapitalförvaltare med fokus på hälso- och sjukvårdssektorn. Rhepa är ansvariga för portföljen i en sektorfond registrerad i Luxemburg: Rhenman Healthcare Equity L/S (RHE L/S). Fonden förvaltas av FundRock Management Company S.A. som gett Rhepa i uppdrag att förvalta fondens portfölj. Fondens förvaltade kapital uppgår till c:a 9,5 miljarder SEK. Rhepas erfarna investeringsteam stöttas av ett vetenskapligt råd med medicinska experter som var och en har ett globalt kontaktnät av forskare och specialister.

 

För frågor och mer information, vänligen kontakta:

 

Karin Hjertén

Communications Manager

Rhenman & Partners Asset Management AB

Telefon: 0706 521 908

E-post: karin.hjerten@rhepa.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressmeddelande (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera