1515

Rizzo Groups norska butiker öppnas igen efter lokala stängningar

STOCKHOLM (6 maj 2021) – Idag öppnar Rizzo Group upp de sista nio stängda Morrisbutikerna i Norge. Vi ser att kunderna saknat möjligheten att besöka våra butiker och att de butiker som öppnat tidigare haft en bra kundtillströmning.

Det helägda norska dotterbolaget Morris driver verksamhet i 33 fysiska butiker samt online på morris.no. Till följd av nationella och lokala restriktioner som myndigheterna i Norge infört har bolaget haft ett stort antal butiker stängda sedan 2 februari 2021. Totalt har 25 butiker varit stängda till och från under perioden, varav sju butiker har varit stängda under hela perioden. Idag öppnas de sista nio stängda butikerna upp för försäljning. Det omfattande stängningarna i Norge har givetvis påverkat både Morris och koncernens försäljning negativt.

Tommy Halvorsen, Country manager Norge sier, «Vi er kjempeglade og ønske alle våre kunder tilbake til våre butikker i Norge. Så klart følger vi fortsatt alle gjeldende restriksjoner så alle kundene skal føle seg trygge når de besøker våre butikker.»

Efter att våg 2 och 3 av ledde till ytterligare försämrad försäljning och trafik till våra butiker – kan vi äntligen se att våra konsumenter börjar att hitta tillbaka till våra butiker även i Sverige.

För vidare information, vänligen kontakta:
Lars Fins, VD och Koncernchef, tel: +46 (0)8 508 99 200, lars.fins@rizzogroup.se
Patrik Johansson, COO, tel: +46 (0)8 508 99 200, patrik.johansson@rizzogroup.se
Tommy Halvorsen, CM Norge, tel: +47 90919915, tommy.halvorsen@rizzogroup.se


Om Rizzo Group
Rizzo Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 93 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 257 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.venueretail.com och www.rizzogroup.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från RapalAnnons

Optimaze Worksense vägleder en trygg retur till hybridarbete

Flexibelt hybridarbete har varit arbetsplatsstrategi för flera företag redan innan pandemin, men nu finns ett bredare intresse för att erbjuda medarbetare möjlighet att mer aktivitetsbaserat och dynamiskt kunna välja plats, tid och samarbetsmetod. Våra fysiska, sociala och digitala arbetsmiljöer förändras därav drastiskt för många.

Det är inte bara en eller annan personal- och fastighetschef som just nu skrapar sig i huvudet om hur man borde hantera en gradvis och trygg retur till kontoren. Trenden framöver verkar gå mot att företagen ser sig ha en stor del av sin personal på kontoret 2-3 dagar i veckan, medan övriga dagar spenderas på distans. Det här skapar frågeställningar kring hur stora kontorslokaler vi behöver framöver – och datan fattas för många.

Fysiska möten innebär fortfarande en viss smitto- och hälsorisk med nya vågor av virusvarianter kring hörnet. Vidareutveckling av existerande smarta digitala kontorslösningar, för att stötta en tryggare retur till kontoret, har därför varit i fokus det senaste året hos PropTech företaget Rapal, som även själva står inför samma problematik.

–  Vi har själva jobbat med detta i ett tiotal år, och lärt oss en hel del tillsammans med våra kunder genom åren, säger Pontus Kihlman, Head of Business Development för Optimaze på Rapal. Med vårt försprång vet vi nu att företag, med testade lösningen Optimaze Worksense, kan få smarta verktyg för att hantera sin personalkapacitet och säkerställa att alla håller rätt avstånd via öppen, transparent och visuell kommunikation via en ’digital tvilling’ av kontoret.

Smart Officelösning

Optimaze Worksense är en smart office-lösning med tillhörande mobilapp som gör det möjligt att lätt boka och avboka skrivbord, mötesrum eller lediga parkeringsplatser redan innan man har gått hemifrån. Det går även att kolla den egentliga närvaron eller luftkvaliteten i realtid, med data från sensorer. På så vis kan en anställd känna sig trygg innan de bokar en plats och lämnar hemmet, och behöver inte utsätta sig för onödiga risker i exempelvis tunnelbanan, om kontoret redan är fullbokat.

– Det behöver finnas möjligheter att via tekniska verktyg finna och dela på resurser, göra smidiga felanmälningar, eller ha koll på aspekter såsom luftkvaliteten på kontoret. Den ”digitala assistenten” tar bort friktion så som onödigt resande och sökande som inte har något mervärde och som inte bidrar till arbetet.

Analys av IoT-data

Därefter gäller det att följa upp långsiktigt – med Optimaze Worksense mäter och analyserar man IoT-data kring hur resurserna används. Detta ger insikter som sedan kan ligga till grund för att planera ett hållbarare, effektivare och mer kostnadseffektivt kontor.

– Vi hjälper till att optimera arbetsplatser ur både miljö-, kostnads- och medarbetarperspektiv, baserat på kontinuerligt insamlad data så att miljön stödjer organisationens framtida sätt att arbeta. Allt det här kan låta komplext, svårt och dyrt – men det tar endast en dag att lägga upp systemet, och kostnaderna ligger kring ”en kopp latte per medarbetare” i månaden.

I större skala, möjliggör Optimaze också en hel del annat inom fastighetsförvaltning. Ungefär 40 miljoner kvadratmeter av digitaliserade bottenplaner, över 30.000 hyreskontrakt och 1,6 miljarder euro årlig fastighetsomsättning optimeras och förvaltas idag med hjälp av programmet runt världen i 40 länder.

Läs mer om smarta lösningar och Optimaze Worksense

 

Mer från Rapal

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Rapal och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?