1515

Belatchew Arkitekter rekryterar Karin Måwe för att vidareutveckla affären

Belatchew Arkitekter har rekryterat Karin Måwe till Affärsutvecklingschef, med ansvar för att ta vidare företagets tillväxt, utveckla affären och ta in Belatchew Arkitekter på nya marknader. Karin kommer även ingå i företagsledningen och stärka och vidareutveckla flera affärsområden som samhällsfastigheter och stadsutveckling.

Karin Mwe

Karin Måwe kommer senast från en befattning som seniorkonsult på Evidensgruppen AB, där hon främst arbetat med analys- och strategistöd i affärs- och organisationsutveckling. Karin har lång erfarenhet av att driva processer inom samhällsbyggnadsbranschen och av komplexa förhandlingar bland annat i ordföranderoll inom EU och genom tidigare befattningar som kansliråd vid Regeringskansliet, Försvarsdepartementet och Krisberedskapsmyndigheten.

– Jag lockades till Belatchew Arkitekter på grund av det starka varumärket, de höga ambitionerna samt den innovativa arkitekturen, säger Karin Måwe, Affärsutvecklingschef, Belatchew Arkitekter AB.

– Jag ser min uppgift som att omvandla målsättning och strategier till verklighet, genom att samarbeta med och engagera företagets skickliga medarbetare. Jag tar vidare med mig ett processkunnande som jag hoppas ska kunna komma till glädje i samarbetet mellan beställare, arkitekt och staden, avslutar Karin Måwe.

Karin skriver även på en bok om Projektklimat – en handbok för hur man skapar ett effektivt och samarbetsinriktat projektarbete. I boken delar hon sina erfarenheter av och insikter inom projektledning av stora projekt, där frågor om att bygga en struktur för samarbetsklimatet oftast inte prioriteras, samt vilka konsekvenser detta får både avseende kostnader, tidplaner och den psykosociala arbetsmiljön.

– Jag är väldigt glad över att kunna välkomna Karin Måwe till ledningen av Belatchew Arkitekter. Karins erfarenhet av kundrelationer och processledning gynnar oss i den expansionsfas vi är i för närvarande och stärker oss inom stadsutveckling och samhällsfastigheter, säger Rahel Belatchew, VD och grundare, Belatchew Arkitekter AB.

– Vi strävar förutom att vara en ledande arkitektbyrå även efter att vara den bästa arbetsplatsen och där kommer Karins erfarenhet vara av godo. För mig är det viktigt att vi har en bredd i kunskap och erfarenhet inom företaget, avslutar Rahel Belatchew.

Bilder på Karin Måwe går att ladda ned från:
http://belatchew.com/downloads/karinmawe.zip

Kontaktuppgifter

Rahel Belatchew, Chefsarkitekt, VD och grundare, tel 070-174 94 32, pr@belatchew.com, Twitter och Instagram: @rahelbelatchew

Webb: https://belatchew.com/, Twitter och Instagram: @belatchew

Om Belatchew Arkitekter

Belatchew Arkitekter är en formstark arkitektbyrå som jobbar proaktivt med människan i centrum.

Det är med utgångspunkt i människan som vi skapar ett hållbart samhälle där arkitekturen utgör fonden för människors liv.

Vi jobbar proaktivt med innovation och tar gärna egna initiativ till projekt och samarbeten.

Vi är formstarka och lever enligt devisen att god arkitektur idag är morgondagens kulturarv.

Belatchew Arkitekter grundades 2006 av Rahel Belatchew och består idag av ett tjugotal arkitekter och byggnadsingenjörer. Kontoret har sitt säte på Södermalm i Stockholm med en internationell verksamhet. Projekten återfinns inom ett brett fält, från bostäder och kontor till samhällsfastigheter. Utöver förmågan att leverera projekt av hög kvalitet värnar vi en god projektekonomi och håller en nära dialog med våra uppdragsgivare där lyhördhet är av stor betydelse.

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från CHG-MeridianAnnons

Hållbar finansiering av IT för den moderna arbetsplatsen

Fredrik Tiilikka, Account Manager på CHG-MERIDIAN.
Fredrik Tiilikka, Account Manager på CHG-MERIDIAN.

Med rätt partner och finansieringslösning av IT-utrustning kan företag sänka sina kostnader, minska arbetsbördan och öka sin säkerhet samtidigt som de blir en del av en hållbar livscykelshantering. Det här bevisar CHG-MERIDIAN dagligen med sina skräddarsydda helhetslösningar för en effektiv teknikhantering som de förser till över 12 000 kunder. 

– Flera av våra kunder har tidigare upplevt stora utmaningar med att hantera sin IT-utrustning på ett effektivt sätt. Tillsammans med finansiering har vi kunnat erbjuda dem en skräddarsydd lösning som underlättar hanteringen samtidigt som de minskar deras arbetsbörda och blir en del av en cirkulär lösning, förklarar Fredrik Tiilikka, Account Manager på CHG-MERIDIAN. 

CHG-MERIDIAN hjälper sina kunder med hantering av teknikutrustning under hela dess livscykel. Det är en flexibel lösning där du enkelt kan byta ut, addera eller förlänga hyresperioden av utrustning. 

– Vi hjälper till att planera och implementera tekniken och hämtar upp den när man inte längre är i behov av den. Vi ser därefter till att produkterna får ett andra liv innan de återvinns, och garanterar därmed ett andrahandsvärde åt kunden, fortsätter Fredrik Tiilikka. 

Var med och skapa morgondagens hållbara arbetsplats 

CHG-MERIDIANs livscykelmodell skapar alltså inte bara mervärde för kunden, utan gör dessutom en betydande skillnad för miljön. 

– Med vår stora erfarenhet inom återanvändning och vidareförsäljning vet vi vad som krävs för att åstadkomma bra resultat, både för våra kunder och för miljön. För de företag som vill jobba ännu mer aktivt för miljön är vår nylanserade finansieringslösning carbonZER0 ett alternativ, där hela livscykeln för kundens finansierade IT-utrustning är helt koldioxidneutral, berättar Fredrik Tiilikka.

Enkelt att gå över till en hyreslösning med CHG-MERIDIAN

Har man som företag redan en inarbetad relation med en eller flera leverantörer är det fortfarande fullt möjligt att gå över till en skräddarsydd finansieringslösning med CHG-MERIDIAN. 

–Eftersom vi är helt oberoende av leverantörer och banker kan vi enkelt anpassa våra lösningar helt i enlighet med våra kunders behov. Kunden kan alltså själv välja vilken, eller vilka leverantörer som passar dem bäst och vi samlar därefter allt i en och samma månadskostnad. Man behöver inte binda upp sig till en specifik leverantör, och kan enkelt addera eller byta ut utrustning man inte längre är i behov av, säger Fredrik Tiilikka. 

CHG-MERIDIAN erbjuder även ISO-certifierad och säker dataradering, som uppfyller krav om informationssäkerhet, så att företag som hanterar mycket data kan känna sig trygga när de byter ut sin utrustning. 

– Vi stödjer våra kunder längs hela livscykeln, med allt från planering inför ett projekt till finansiering och sen återtag med en certifierad dataradering och hållbar remarketing.

På så sätt kan de uppgradera sin IT-utrustning på ett säkert sätt med bästa möjliga totalkostnad, avslutar Fredrik Tiilikka. 

Om CHG-MERIDIAN

CHG-MERIDIAN hjälper kunder att minska arbetsbördan, sänka kostnader och risker genom att erbjuda anpassade IT-lösningar i kombination med finansiering. Deras tjänster fokuserar på hela den tekniska livscykeln, med fokus på hållbarhet och miljö.

Med närvaro i 28 länder och 1200 anställda, erbjuder de hållbara, snabba och fullt integrerade tjänster världen över. 

Läs mer på chg-meridian.se

 

Mer från CHG-Meridian

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med CHG-Meridian och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?