1515

SynAct Pharma: Interim report January-March 2021

“The first three months have indeed given a strong and convincing start of the new year to SynAct Pharma, when we continued to make significant progress on our projects and put the company in a unique position to be a leader in resolution therapy, a new method for treating inflammation and autoimmune diseases,” said Jeppe Øvlesen, CEO

Summary of interim report

2021-01-01 – 2021-03-31 (first quarter)

  • Consolidated net sales amounted to 0 (0) TSEK.
  • The Group's profit before tax amounted to -14,070 ( -3,822) TSEK.
  • The Group's earnings per share amounted to -0.46 (-0.14).
  • The average number of shares for the period was 25,366,295.

"SynAct Pharma AB" means the parent company SynAct Pharma AB with corporate registration number 559058-4826. The "Company" or "SynAct" means the Group, i.e. SynAct Pharma AB and its wholly owned subsidiary SynAct Pharma ApS.

definitions

  • Earnings per share: Profit for the period divided by the average number of shares outstanding in the period.
  • Equity/assets ratio: Equity divided by total capital.

Significant events in Q1 2021

  • On January 11, board member and CSO Thomas Jonassen and CEO Jeppe Øvlesen carried out a restructuring in which the respective holdings of shares in SynAct have transferred to the newly formed company BioInvest ApS.
  • On January 26, SynAct Thomas Boesen was appointed Chief Operating Officer
  • On February 4, it was announced that SynAct is preparing to move to Nasdaq Stockholm
  • On February 5, it was announced that SynAct had completed a directed share issue of SEK 80 million
  • On February 11, James Knight was appointed Chief Business Officer
  • On March 18, it was announced that SynAct has started dosing in Part 2 of the Phase II clinical trial with AP1189 in Covid-19 infected patients

Significant events after the end of the period

  • On April 13, it was announced that SynAct is strengthening its IP portfolio and receiving "Intention to Grant" from the European Patent Office for a central patent covering AP1189
  • On April 19, It was announced that SynAct shareholders are proposing Marina Bozilenko as a new board member
  • On April 30, It was announced that SynAct is attending Kempen's Virtual Life Sciences Conference
  • On May 4, it was announced that SynAct is expanding the BEGIN study with AP1189 in patients with rheumatoid arthritis
  • On May 4, it was announced that SynAct's Board of Directors and management will extend its lock-up period

The information was submitted, through the agency of the contact persons below, for publication on May 5, 2021.

For further information about SynAct Pharma AB, please contact:

Jeppe Øvlesen                                                                                Thomas Jonassen

CEO, SynAct Pharma AB                                                               CSO, SynAct Pharma AB

Phone: +45 28 44 75 67                                                                 Phone: +45 40 15 66 69

Mail: joo@synactpharma.com                                                        Mail: tj@synactpharma.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
Synact Pharma Q1 2021 Interim report UK version 20210505 PDF

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från IDIAnnons

Utvecklas som ledare – så stärker du ditt omdöme

Thomas Larsson, managementkonsult, vd och grundare av IDI Profiling.
Thomas Larsson, managementkonsult, vd och grundare av IDI Profiling.

Att vara ledare är utmanande, inte minst under coronapandemin när hemarbete och digitala möten har blivit norm. Den nya situationen är en utmaning, men vi glömmer lätt att den också ger möjligheter till utveckling i ledarrollen. 

Det är svårt att veta hur vårt beteende uppfattas av de vi möter i professionella sammanhang. Ditt agerande kan dessutom uppfattas på olika sätt beroende på sammanhang och grupp. Ett framgångsrecept i ett sammanhang kan falla platt i en annan.

– Ett ledarskap som av en grupp uppfattas som drivande och stimulerar medarbetarna, kan i en annan grupp uppfattas som buffligt, som att ledaren saknar lyhördhet och försöker köra över medarbetarna, säger Thomas Larsson, managementkonsult, vd och grundare av bolaget IDI Profiling som äger instrumentet IDI, Interpersonal Dynamics Inventory. 

IDI är skapat för att hjälpa individer att bli mer medvetna om hur de uppfattas i sina yrkesroller.

Är du intresserad av testet? Läs mer här.

Mäter tre dimensioner

När du skapar en IDI-profil får du först svara på hur du tror att du upplevs i din roll. Från den digitala plattformen bjuder du sedan in respondenter som får svara hur de upplever dig. Svaren vägs mot en normgrupp som består av 60 000 andra bedömningar. 

– Resultatet visar hur drivande, hur personlig och hur uppmärksam du upplevs av dina medarbetare. Hela processen tar bara några minuter, säger Thomas Larsson. 

 – IDI handlar inte om personlighet, den kan man sällan förändra. Istället tar vi reda på hur du upplevs, och vilken roll du har i en specifik grupp. Använder du ditt omdöme och anpassar din kommunikation till människorna du möter eller kräver du – kanske omedvetet – att andra ska anpassa sig efter dig? Medvetenhet om hur vi upplevs av andra är en av nycklarna till vår förmåga att optimera vårt beteende för effektivt samarbete, säger Frida Kristina Nilsson, organisationspsykolog och samarbetspartner.

Tydlig utmaning stimulerar utveckling

Med ett snävt urval av respondenter tydliggör testet också vad du kan behöva utveckla för att förbättra ditt genomslag.

 – Om du till exempel behöver öka förändringstakten inom en del av organisationen ska personerna som är viktigast för att åstadkomma förändringen vara respondenter. Det kan vara så få som tre kollegor. I ett annat sammanhang vill du kanske ha feedback från alla dina kollegor i ledningsgruppen. Genom att klargöra vilka de viktiga intressenterna är, får man ett användbart resultat varje gång, säger Thomas Larsson.

Frida Kristina Nilsson understryker att IDI ska användas i sammanhang där det finns ett verkligt behov av utveckling för att driva verksamheten framåt.

– Ska det bli användbart måste du själv aktivt engagera dig i din personliga utveckling för att på det sättet bidra till att utveckla din organisation, säger hon.

Fakta:

IDI är ett svenskutvecklat utvecklingsverktyg med över 300 licensierade användare i Sverige. Sedan 1980 har över 160 000 svenskar profilerats, varav drygt hälften i ledande ställning. Instrumentet är psykometriskt granskat, digitaliserat, enkelt att använda och baseras på data från respondenter som testpersonen själv engagerar. Läs mer på www.idi.se.

 

Mer från IDI

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med IDI och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?