1515

Nine West och Polygiene plagg sålde slut i framgångsrik koreansk Hyundai Home Shopping-kampanj

Den nya Polygiene-partnern Nine West Apparel lanserade nyligen en kollektion av New York Lounge Wear med Polygiene Stays Fresh-teknologi som såldes på Hyundai Home Shopping i Korea. Den framgångsrika kollektionen sålde snabbt slut och en ny kollektion planeras till höst- och vintersäsongen 2021.

Image©: Nine West Apparel

Det globala modemärket Nine West lanserade nyligen kläder för första gången i Korea. Kollektionen introducerades i samarbete med Luna, en välkänd medlem av den koreanska gruppen FX som deras musa, och presenterar en urban stil av loungewear. Nine West Apparel grundades i New York på 80-talet och ägs idag av Authentic Brands Group. Varumärket Nine West säljs under licens i Korea.

"Jag ser fram emot att utveckla samarbetet med detta välkända modevarumärke och ser en stor potential i de kommande säsongerna. Vi ser stark tillväxt i Korea och Asien i allmänhet och ser nu att marknaderna återhämtar sig efter denna turbulenta tid. Budskapet att tvätta mindre för mer långlivade produkter och mindre avfall, är lika relevant och viktigt fortfarande", säger Ulrika Björk VD Polygiene

"Nine Wests klädkollektioner, som startade i New York på 80-talet och har utvecklats med mode runt om i världen i nästan ett halvt sekel, har äntligen introducerats till Korea för första gången. Jag önskar lycka till och hoppas att ni blir de första som upplever det urbana känslan som överskrider tid och rum", säger Andy Lew International Director för Authentic Brands Group och Nine West Apparel.

Se inslaget från Hyundai Home Shopping TV här

Presskontakt Polygiene

Ulrika Björk, CEO, ubj@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, press officer, kristina@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:
http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/

Om Polygiene

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Polygiene Nine West PR SWE

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från QlikAnnons

Qlik: Därför trumfar Active Intelligence traditionell BI-teknologi

Varje nytt årtionde innebär en ytterligare uppdelning mellan vinnare och förlorare bland bolag i takt med att tekniken utvecklas och konkurrensen ökar. Dataanalysföretaget Qlik menar att digital transformation kräver Active Intelligence vilket innebär att uppdaterad data i realtid triggar händelser som skapar affärsvärde – istället för den traditionella teknologin som i huvudsak ger oss information. 

Företag har digitaliserats under 25 år, ända sedan födelsen av internet år 1990. Men, det nya året tar digital transformation till en helt ny nivå, inte minst på grund av Covid-19-krisen. Data och analytics är acceleratorer för företags digitala ambitioner och traditionell Business Intelligence-teknologi kan inte längre erbjuda den snabbhet till insikter och handling som behövs i den här digitala tidsåldern, menar Elif Tutuk, Vice President, R&D på Qlik

– Vi vill belysa de behov analytics-konsumenter har idag, de problem som finns i många BI-verktyg och som inte motsvarar de behoven, och hur Active Intelligence kan bidra till att stänga den klyftan. 

”Kräver ett skifte”

Digital transformation leder till förbättring och utveckling av nya tjänster hos företag. Men information och analys i realtid behövs för att man ska kunna ta datadrivna beslut och optimera alla delar av ens affär. 

– Detta kräver ett skifte till en data analytics pipeline som använder automatisering inom Change Data Capture (CDC). Ett exempel är företaget Experian som implementerade Qlik Data Integration vilket visade sig vara en kritisk del för att kunna säkerställa att miljarder rader med konstant förändrad data fångades korrekt. På så vis baseras deras kreditupplysningar alltid på den senaste informationen. 

Analytics-konsumenter behöver också hjälp med att få insikter i komplexa relationer mellan olika typer av data. Där kan intelligent analytics förstå indirekta relationer mellan olika datapunkter. 

– För att boosta ett företags effektivitet bör vissa beslut vara helt automatiserade. Mer komplexa, strategiska beslut bör dock fortfarande tas av människor som blir informerade om insikter i realtid. Kraften här ligger i kombinationen av människa och teknologi som jobbar tillsammans. 

Hämta Qliks e-bok om Active Intelligence här. 

Traditionella verktyg vs. Active Intelligence

Den nuvarande generationen av BI-verktyg kan inte leverera gentemot kraven som ställs av den digitala ekonomin, menar Elif Tutuk. 

– De flesta BI-teknologierna använder förkonfigurerad data och stödjer i huvudsak batch analys. De är utformade att besvara ”kända” frågor med batch reloads. Detta skapar dock en flaskhals för att hitta dolda insikter och gör det svårt att besvara nya frågor i realtid, vilket dagens marknadsvillkor kräver. 

Den traditionella typen av verktyg levererar inte en end-to-end analytics data pipeline utan de flesta samtida teknologier består av en serie av lösningar för exempelvis integration, leverans, analytics och samarbete som inte är enade i en enda pipeline. När man istället för samman dessa funktioner, i till exempel Qliks data analytics-plattform, kan information integreras snabbare och insikter kan nås på rekordtid. 

– Vi har sett exempel där analytiker gått från att lägga 90 procent av sin tid på rapportering till att istället kunna lägga den tiden på att lösa affärsproblem. Samtidigt har utvecklare kunnat öka sin produktivitet femfaldigt. 

Accelerera er digitala transformation

Den stora skillnaden mellan traditionell Business Intelligence och Active Intelligence är att den tidigare är designad att informera människan så att denne kan ta action. Active Intelligence kan istället trigga handlingar autonomt, i realtid. 

– Active Intelligence bör vara något att fundera över och ha högt på agendan om man vill accelerera sin digitala transformation, avslutar Elif Tutuk. 

Qlik är stolta över sin 15-åriga historia och ranking som ledare det senaste årtiondet i Gartner BI Magic Quadrant. Hämta din kopia av den fullständiga rapporten här: Gartner BI Magic Quadrant 2021. 

 

 

Mer från Qlik

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Qlik och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?