1515

Adverty och InMobi lanserar in-game-annonsering för globala varumärken och mediebyråer

Partnerskap mellan branschledare ger bredare tillgång till de senaste möjligheterna inom in-game-annonsering.

Adverty AB (publ), den ledande in-game-plattformen för annonsörer, byråer och spelutvecklare, och InMobi, världens ledande oberoende marknadsföringsmoln, tillkännagav idag den officiella lanseringen av in-game-annonsering på InMobi Exchange. Partnerskapet kommer att göra det möjligt för varumärken och byråer över hela världen att nå ut till eftertraktade mobilanvändarsegment med annonser som smälter in i spelmiljön, till exempel elektroniska annonstavlor på esportarenor eller i de oerhört populära casual- och hypercasual-kategorierna av spel, med hjälp av Advertys multipatenterade in-game-annonsteknik.

”Den här nyheten bekräftar återigen att det mest spännande och i stort sett outnyttjade spjutspetsområdet inom media definitivt ligger öppet. Dessutom finns det både varumärkes- och prestationsbaserad annonsering som alternativ, vilket innebär att annonsörer kan öppna vägar till tidigare oåtkomliga målgrupper i stor skala och ge sina marknadsföringssatsningar en kraft som tidigare saknat motstycke. I och med det här partnerskapet ligger vägen öppen för fortsatt innovation”, förklarar Tobias Knutsson, Advertys VD.

Kunal Nagpal, InMobis SVP och GM, Publisher Platforms and Exchange, säger: ”In-game-annonsering är ett av de nya fokusområdena där annonsörer och konsumenter får möjlighet att interagera på ett väldigt intuitivt sätt. Med InMobis teknik och unika kompetens inom mobilappar får globala annonsörer tillgång till den mångfacetterade och hängivna målgrupp som de som spelar mobilspel utgör, och det i ett medium som fått en allt viktigare roll att spela.”

Faktum är att spel har blivit en extremt attraktiv mediekanal för annonsörer de senaste åren, och varumärken får där möjlighet att leverera kreativt innehåll med stor genomslagskraft till en mycket engagerad global publik bestående av mer än tre miljarder spelare. Under 2020 undergick mobilspel en helt exempellös tillväxt, både med avseende på användare och nedlagd tid. 

Adverty levererar icke-störande annonsering som genom banbrytande teknik, specifikt utvecklad för spel, knyter samman varumärken med målgrupper. Samtidigt bereds klienter på köpsidan nu i stor skala och lättare än någonsin tidigare tillgång till innovativa format i mobilspel.

Då bolagets sömlösa och icke-störande annonsytor inuti spel rönt stor efterfrågan lanserade Adverty tidigare i år det nya och världsunika formatet In-Menu™ som komplement till sitt befintliga In-Play™-erbjudande. Det nya formatet gör det möjligt att visa kontextrelevanta IAB-bannerannonser på menyskärmar i mobilspel, och förstärker en mycket nyskapande produktserie som också låter varumärken ta över annonstavlor och andra virtuella utomhusanläggningar inuti spel.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Rössel, CFO
Telefon: +46 70 867 00 20
E-post: ar@adverty.com

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 april 2021.

Corpura Fondkommission AB, tel. nr. +46 (0)722 52 34 51, är bolagets mentor på NGM Nordic SME.

Om Adverty
Adverty sammanför varumärken och människor genom sin revolutionerande displayannonseringsteknik byggd för spel. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera den fullständiga spelupplevelsen med icke-påträngande, lättintegrerade, sömlösa annonser. Adverty är grundat 2016 med kontor i Stockholm, London, New York, Madrid, Helsingfors, St Petersburg och Lviv. Mer information på www.adverty.com.

Om InMobi
InMobi skapar genuina anknytningar mellan varumärken och konsumenter med hjälp av sina teknikplattformar och exklusiva tillgång till mobile intelligence. Bolagets marknadsföringsmoln öppnar nya vägar för varumärken att förstå, identifiera, engagera och attrahera konsumenter. Som ledande teknikföretag har InMobi uppmärksammats med en plats bland CNBC:s 50 utvalda disruptiva företag såväl 2018 som 2019, och listades 2018 som ett av världens mest innovativa bolag av Fast Company. För mer information, besök inmobi.com.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Adverty AB (publ) - InMobi_SVE

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från VerizonAnnons

Nya tider, nya krav: Att byta till nätverk som tjänst

Företag som migrerar till en tjänstebaserad modell lägger grunden till ett dynamiskt och flexibelt nätverk som bäddar för en lyckad digitalisering. 

Läs mer om framtidens företagsnätverk  

Digitaliseringen medför ständigt tuffare krav på nätverken och gör det viktigt att de är redo för den snabba utvecklingen. 

Kraven på att automatisera processer, oavsett om det gäller robotar, IoT-applikationer eller distansarbete, förutsätter bättre flexibilitet och högre kapacitet. Det medför i sin tur att det blir allt vanligare för företag att hantera sina nätverk som en molnbaserad tjänst. 

Med en modell baserad på manuella och hårdvarubaserade processer går det inte längre att hantera förändringar tillräckligt snabbt för att matcha de ökande kraven på låg latens som konkurrensutsatta verksamheter har. Istället behövs en tjänstebaserad modell i form av Network-as-a-Service (NaaS). I likhet med andra molnbaserade tjänster gör NaaS det möjligt för leverantörer att hantera nätverksfunktioner med hjälp av mjukvara, vilket medför att kunderna inte längre behöver skapa egna nätverk. 

– Virtualisering av nätverk har fått ett stort genomslag, där styrningen separeras alltmer från den fysiska utrustningen, säger Fredrik Hallenborg på Verizon Business i Sverige. Molnet ger bättre kundupplevelser, och tack vare den virtuella miljön kan verksamheter flytta applikationer till det yttersta nätverkslagret. 

En virtuell nätverksinfrastruktur ger en helhetslösning för hantering, överblick och styrning i varje lager. Regler för trafikdirigering och nätverksoptimering kan hanteras i molnet, vilket ger en snabbrörlig, robust och sömlös tjänst oavsett trafikvolym och antalet ändpunkter.  

Virtuell infrastruktur

Verizon NaaS är ett naturligt steg efter Verizons Virtual Network Services (VNS), som lanserades för fyra år sedan, och som gjorde det möjligt för verksamheter att flytta till en virtuell infrastruktur.   

– Verizon investerade i den globala arkitekturen VNS, och sedan dess har vi virtualiserat olika tjänster i den arkitekturen, exempelvis brandväggar, Kubernetes och sessionsgränser, säger Fredrik Hallenborg. Vi lägger löpande till fler mikrotjänster som kan användas inom nya områden i takt med att de utvecklas. 

Att flytta till en modell med nätverk som tjänst medför flera kundfördelar, inklusive att de slipper stora kapitalinvesteringar. Därigenom kan det bli mer ekonomiskt att stödja nya affärsmodeller eller att göra det möjligt att lägga till eller ta bort platser på ett smidigt sätt. Kapaciteten kan snabbt skalas upp med funktioner som bandwidth-on-demand och IT-miljön kan hanteras och optimeras via molnet. 

Slipper inlåsningseffekt

Verizons tjänst är utformad för att vara oberoende av vilken typ av enhet som används. Tjänsten kan integreras med alla större molnleverantörer och ITSM-plattformar, vilket förenklar förändringsarbetet och gör att företag kan välja bland flera olika möjligheter. Med virtualisering ser företag även till att positionera sig väl för att kunna hänga med i teknikutvecklingen även fortsättningsvis och de slipper inlåsningseffekter.

– Alla utrustningsleverantörer jobbar hårt med att utveckla de bästa tjänsterna, oavsett om det handlar om routing, säkerhet eller IoT, säger David Bailey, Global Solutions Executive, Verizon Business. Olika delar av företaget har olika behov och därför fungerar det inte att arbeta med en enda leverantör längre. Den här plattformen är särskilt bra på att koppla samman olika tekniker. Jag har arbetat i branschen i många år och förändringsbehovet av hur nätverkstjänster levereras har aldrig varit större än nu.  

När det blivit allt vanligare att anställda arbetar från olika platser, och en mängd olika typer av enheter ska kunna komma åt nätverket via molnet, är det också avgörande med en heltäckande säkerhetslösning.  

– Säkerhet kommer alltmer att sammanflätas med nätverket, säger Antony Tompkins, Associate Director, Verizon Business, Global Integrated Solutions. Vi kan erbjuda mjukvarudefinierad edge med edge-säkerhet. Allt kopplas samman till en helhet så att kunder kan komma direkt från sin webbplats, direkt till internet och direkt till molnet med bibehållen säkerhet. 

Hjälper till med hela processen

– För verksamheter med äldre system kan bristande kännedom kring den egna applikationsmiljön och befintliga kontrakt göra det komplicerat att byta till en NaaS-modell. Det fungerar inte att sälja en ny produkt till en kund och tvinga kunden att själv byta ut den gamla. Du måste hjälpa dem med hela bytesprocessen, säger Anthony Tompkins.

Verizon har hjälpt flera stora företag att byta till Verizons managed services, inklusive Bayer och Walgreens, vilka äger läkemedels- och detaljhandelsföretaget Boots i Storbritannien.

Förra året hjälpte Verizon också den globala livsmedeltillverkaren Tate & Lyles att byta ut en äldre nätverksinfrastruktur. Då infördes ett SD-WAN som tjänst i 28 olika länder, inklusive fjärrstyrda kretsar på 100 platser, där några platser var så avlägset belägna som den brasilianska djungeln. Resultatet blev förbättrad prestanda och betydande besparingar tack vare att trafiken dirigerades optimalt utifrån nätverkets kvalitet och applikationernas förutsättningar. Ett centralt dashboard ger en överblick av hela nätverket. 

I en teknikmiljö som utvecklas snabbt är Network-as-a-Service det logiska valet för verksamheter som vill vara så snabbrörliga som möjligt. 

Så kan ditt företag utvecklas digitalt. 

Mer från Verizon

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Verizon och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?