1515
Annons

Adverty och InMobi lanserar in-game-annonsering för globala varumärken och mediebyråer

Partnerskap mellan branschledare ger bredare tillgång till de senaste möjligheterna inom in-game-annonsering.

Adverty AB (publ), den ledande in-game-plattformen för annonsörer, byråer och spelutvecklare, och InMobi, världens ledande oberoende marknadsföringsmoln, tillkännagav idag den officiella lanseringen av in-game-annonsering på InMobi Exchange. Partnerskapet kommer att göra det möjligt för varumärken och byråer över hela världen att nå ut till eftertraktade mobilanvändarsegment med annonser som smälter in i spelmiljön, till exempel elektroniska annonstavlor på esportarenor eller i de oerhört populära casual- och hypercasual-kategorierna av spel, med hjälp av Advertys multipatenterade in-game-annonsteknik.

”Den här nyheten bekräftar återigen att det mest spännande och i stort sett outnyttjade spjutspetsområdet inom media definitivt ligger öppet. Dessutom finns det både varumärkes- och prestationsbaserad annonsering som alternativ, vilket innebär att annonsörer kan öppna vägar till tidigare oåtkomliga målgrupper i stor skala och ge sina marknadsföringssatsningar en kraft som tidigare saknat motstycke. I och med det här partnerskapet ligger vägen öppen för fortsatt innovation”, förklarar Tobias Knutsson, Advertys VD.

Kunal Nagpal, InMobis SVP och GM, Publisher Platforms and Exchange, säger: ”In-game-annonsering är ett av de nya fokusområdena där annonsörer och konsumenter får möjlighet att interagera på ett väldigt intuitivt sätt. Med InMobis teknik och unika kompetens inom mobilappar får globala annonsörer tillgång till den mångfacetterade och hängivna målgrupp som de som spelar mobilspel utgör, och det i ett medium som fått en allt viktigare roll att spela.”

Faktum är att spel har blivit en extremt attraktiv mediekanal för annonsörer de senaste åren, och varumärken får där möjlighet att leverera kreativt innehåll med stor genomslagskraft till en mycket engagerad global publik bestående av mer än tre miljarder spelare. Under 2020 undergick mobilspel en helt exempellös tillväxt, både med avseende på användare och nedlagd tid. 

Adverty levererar icke-störande annonsering som genom banbrytande teknik, specifikt utvecklad för spel, knyter samman varumärken med målgrupper. Samtidigt bereds klienter på köpsidan nu i stor skala och lättare än någonsin tidigare tillgång till innovativa format i mobilspel.

Då bolagets sömlösa och icke-störande annonsytor inuti spel rönt stor efterfrågan lanserade Adverty tidigare i år det nya och världsunika formatet In-Menu™ som komplement till sitt befintliga In-Play™-erbjudande. Det nya formatet gör det möjligt att visa kontextrelevanta IAB-bannerannonser på menyskärmar i mobilspel, och förstärker en mycket nyskapande produktserie som också låter varumärken ta över annonstavlor och andra virtuella utomhusanläggningar inuti spel.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Rössel, CFO
Telefon: +46 70 867 00 20
E-post: ar@adverty.com

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 april 2021.

Corpura Fondkommission AB, tel. nr. +46 (0)722 52 34 51, är bolagets mentor på NGM Nordic SME.

Om Adverty
Adverty sammanför varumärken och människor genom sin revolutionerande displayannonseringsteknik byggd för spel. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera den fullständiga spelupplevelsen med icke-påträngande, lättintegrerade, sömlösa annonser. Adverty är grundat 2016 med kontor i Stockholm, London, New York, Madrid, Helsingfors, St Petersburg och Lviv. Mer information på www.adverty.com.

Om InMobi
InMobi skapar genuina anknytningar mellan varumärken och konsumenter med hjälp av sina teknikplattformar och exklusiva tillgång till mobile intelligence. Bolagets marknadsföringsmoln öppnar nya vägar för varumärken att förstå, identifiera, engagera och attrahera konsumenter. Som ledande teknikföretag har InMobi uppmärksammats med en plats bland CNBC:s 50 utvalda disruptiva företag såväl 2018 som 2019, och listades 2018 som ett av världens mest innovativa bolag av Fast Company. För mer information, besök inmobi.com.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Adverty AB (publ) - InMobi_SVE

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Gaming Innovation Group signs platform deal with casino operator Kings Media in Ontario

Gaming Innovation Group Inc. (GiG) has today signed an agreement with new strategic partner Kings Media Ltd, best known for operating the ‘King Billy’ casino brand across .com markets, marking its arrival into the newly regulated Ontario province in Canada.

The deal will see GiG provide its award winning platform and represents a continued strengthening of a targeted strategy to leverage GiG’s extensive experience in fast growing, complex regulated jurisdictions. The partnership is also notable as Kings Media’s first venture into North American markets, affirming GiG’s assertion that its platform and solutions are perfectly suited for similar online challengers keen to access and expand into regulated regions.

The agreement has been signed for an initial three-year period with the opportunity to be further renewed. It is expected that, with decades of operational experience, the team from Kings Media will be able to call on their significant understanding within the Casino industry, helping to successfully launch and power the brand towards growth in Ontario. 

The Canadian province of Ontario opened for iGaming as recently as April 2022 and is expected to grow to €2bn in gross gaming revenue (GGR) over the next three years, according to H2 Gambling Data. This will be the second deal in Ontario for GiG, with an existing customer expected to launch this quarter, with King Media expected to go live in H1 2023. 

Volodymyr Harkusha, CEO of Kings Media Ltd, said: “In our quest to expand to the exponentially competitive Ontario market, we were looking for an industry-leading, future-ready partner. GiG fit the bill perfectly, not only by ticking and double-ticking all the boxes, but also by impressing us with their clear vision and dedication to the project. We are looking forward to working together with GiG on the mutual challenges ahead and we are certain that this collaboration will enable us to gain a significant foothold in the Ontario market.

Richard Brown, CEO of GiG, said: “I am particularly delighted to partner with Kings Media, a prominent online casino operator and brand with a great deal of experience, who share our values around personalisation, responsible gaming and the importance of regulated markets.  We see great potential in Ontario, particularly when we can harness the operational experience of operators like Kings Media. We look forward to working closer with the team to maximise potential through a successful launch into the market, and anticipate this to become a successful client for GiG.

For more information:
Richard Brown, CEO GiG, richard.brown@gig.com, +34 661599025
 

About Gaming Innovation Group (GiG)
Gaming Innovation Group is a leading iGaming technology company, providing solutions, products and services to iGaming Operators. Founded in 2012, Gaming Innovation Group’s vision is ‘To be the industry-leading platform, sportsbook and media provider delivering world-class solutions to our iGaming partners and their customers.  GiG’s mission is to drive sustainable growth and profitability of our partners through product innovation, scalable technology and quality of service. Gaming Innovation Group operates out of Malta and is dual-listed on the Oslo Stock Exchange under the ticker symbol GIG and on Nasdaq Stockholm under the ticker symbol GIGSEK. www.gig.com 
 

About Kings Media
Kings Media is the parent company of King Billy Casino, one of the fastest growing and most awarded online operators in the world. King Billy, launched in 2017, has had more than 20 awards and distinctions in its 5-year history, including AskGamblers Best New Casino, AskGamblers Best Casino, iGB Awards Best Affiliate Program and several short-lists for its customer services and marketing campaigns. The casino, which is available in 4 languages (English, French, German and Japanese), has created a superb user experience around the myth of King Billy and his Kingdom and treats all its players with the respect and attention they deserve. King Billy's motto: “Play Long & Prosper!”.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera