1515
Annons

Valutahandel.se intervjuar Algo Trading Bots

Algoritmisk trading är något som blir allt mer populärt världen över. Valutahandel.se intervjuar därför den svenska grundaren av Algo Trading Bots, som själv handlat på börsen i omkring 9 års tid. Efter många misstag i bagaget så har en trading-robot skapats, som ska hålla känslorna utanför. 

Snittavkastningen för majoriteten av alla trading robotar ligger oftast runt 2% per månad eller 27% i ackumulerad avkastning per år om den fungerar bra, enligt en undersökning från Valutahandel.se. Men efter mycket letande så hittades en algoritmisk tradingbot som endast handlar större aktieindex, där grundaren har en avsevärt högre ambitionsnivå. 

Valutahandel.se har intervjuat Joshua från Algo Trading Bots, för att komma fram till utmaningar, konfiguration av robotar för trading, långsiktiga målsättningar och hur man smidigt kan komma igång.

Den första slutsatsen från intervjun är att väldigt få seriösa valutamäklare och online trading sajter erbjuder stöd för robotar som handlar automatiskt. Det överlägset bästa programmet för robottrading heter Pro Realtime. Det populära programmet kommer på köpet, hela kostnadsfritt, när man skapar konto hos en välrenommerad aktör som är topp tre rankad hos www.valutahandel.se, säger Markus Jalmerot, medgrundare av Valutahandel.se.

"För att lyckas med robotar vid trading så krävs omfattande backtesting och optimering", fastslår Joshua från Algo Trading Bots. En av de stora fördelarna med Pro Realtime är att det går att handla upp till 10 aktieindex samtidigt, på en millisekund, helt automatiserat. Detta är helt omöjligt utan hjälp av en robot.

Nyblivna trading robot handlare kan genom Discord få support för att komma igång. Under testperioden så går det att handla med demokonto, för att sedan skifta till ett riktigt konto. Som prenumerant hos Algo Trading Bots betalar man en månadsavgift som täcker hyran för robotarna, som numera finns för handel med aktieindex på Nasdaq, FTSE och Dow Jones.

Se den fullständiga intervjun på valutahandel.se.

 

Markus Jalmerot

Medgrundare
+351911065323
mj@valutahandel.se

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från HuaweiAnnons

Så ska samverkan och innovation lösa klimatutmaningen

Drygt 98 procent av den el som produceras i Sverige är fossilfri. Men i takt med klimatomställningen ökar också vårt energibehov kraftigt. Det innebär en stor utmaning – men också en möjlighet att tänka nytt och innovativt.

Teknik kan förändra världen och driva den gröna omställningen framåt. Men då behövs fler samarbeten och möjligheter att diskutera och utväxla erfarenheter. Därför arrangerade Huawei ”Green Summit 2022” i Stockholm i början av juni. Målet var att i en svensk kontext skapa långsiktiga möjligheter till nya innovativa lösningar på miljöproblemen.

Under en förmiddag diskuterade representanter från politik, myndigheter, näringsliv och akademi klimatutmaningarna ur olika perspektiv. Tekniska lösningar och innovationer från flera branscher lyftes fram och representanter från solenergibranschen berättade om hur utvecklingen där går i rasande takt med hjälp av ny smart teknik. 

Debatter och diskussioner

Publiken fick också höra om gröna startups vars syfte är att genom innovation bidra till minskade utsläpp. Ett exempel är Plaant, som har utvecklat ett smart växthus för inomhusbruk – utan jord. Därtill fanns myndighetssverige representerat genom Energimyndigheten som berättade om det växande elbehovet och vad som behövs för att Sverige ska klara den nya elektrifieringsvågens behov. 

Under ett panelsamtal enades representanter från Energimyndigheten, Huawei och Plaant att Sverige generellt sett har ett bra utgångsläge för att nå våra gemensamma hållbarhetsmål. Vi behöver dock rikta blicken mot framtiden. Att Sverige i dag ligger i framkant ska inte tas för givet. Det paneldeltagarna önskade från regeringen var att digitalisering ska bli en topprioritet eftersom en ökad digitalisering kan bidra till att bemöta många av de utmaningar vi står inför. Därtill önskades tydligare mål och ett skiftat fokus, bort från samhällets intressekonflikter till ett ökat samarbete vad gäller behovet av olika typer av energislag.

Sätter bollen i rullning 

Målet med dagen var att skapa förståelse för hur teknik och innovationer kan bidra till att lösa många av de utmaningar som finns för att Sverige ska nå de högt uppsatta klimatmål som regeringen beslutat om. 

Under Green Summit diskuterade talarna också hur vi tillsammans kan driva på hållbar innovation från den snabbt växande solenergisektorns perspektiv. Talare från Soltech Energy Solutions, branschorganisationen Svensk Solenergi, CheckWatt och hållbarhetskonsultbyrån Ethos berömde Sveriges goda klimat för entreprenörer. 

Dock framfördes synpunkter på politikens beslutsförmåga när det kommer till prioriteringar av miljöfrågor och det är ett hinder för nya innovativa företag. Ett exempel som lyftes var trubbiga miljöprövningar som istället för att se till energibehovet på systemnivå begränsar de aktörer som har gröna och innovativa lösningar för att bidra till att skapa en grön och hållbar energiproduktion.

 

Världsledande inom teknik för solenergi 

Det var första gången Huawei arrangerade Green Summit i Sverige och tanken är att plattformen ska växa till att bli en allt större arena för samarbeten. Planen är att arrangera motsvarande konferenser i Norge och Finland senare i år. 

– Den här typen av arena saknas i dag, så det var väldigt värdefullt. Här träffades myndigheter, politiker, näringsliv, innovatörer och entreprenörer – vi delade åsikter och erfarenheter och diskuterade de hinder som finns på ett öppet sätt. Jag fick flera nya insikter och är mycket nöjd, säger Christoffer Caesar, CEO på Soltech Energy Solutions. 

De flesta kanske förknippar Huawei med mobiltelefoner och nätverksutrusning, men företaget är också ett av världens ledande inom teknik för solenergi. Huawei driver redan i dag flera olika innovationsprojekt tillsammans med Soltech Energy Solutions. Bland annat har Soltech tagit hjälp av Huaweis lösning för batterilagring av energi på sin laddstation för Scanias ellastbilar. Laddplatsen ska minska de långa laddningstider som hittills bromsat en ökad användning av elektrifierade fordon.  

Öppnar för fler samarbeten

Under eventet presenterades dessutom Soltech Energy Solutions som Huaweis strategiska partner inom affärsområdet Digital Power. De två företagen har nyligen påbörjat ett ytterligare samarbete för att fortsätta driva utvecklingen inom solenergi och smarta energilösningar.

– Vi är imponerade över Huaweis höga innovationsnivå och kvalitén i deras produkter och lösningar. Med detta samarbete kan vi dra nytta av varandras styrkor och skapa ett ännu bättre erbjudande i den svenska solenergibranschen, säger Christoffer Caesar. 

Ytterligare några av Huaweis samarbeten i Norden är bland annat ett med det innovativa solcellsföretaget GruppSol, som bygger VillaZero – Sveriges första koldioxidneutrala villa. 

Med samarbetspartners har Huawei också utvecklat en innovativ AI-lösning för att i norska älvar sortera ut och stoppa invasionen av puckellax som utgör ett stort hot mot den lokala faunan. Förhoppningen är att Green Summit ska bidra till fler samarbeten.  

– Under dagen samlade vi många olika kompetenser och aktörer. Vi hoppas att det kan öppna upp för fler samverkans- och innovationsprojekt. Den kraften är avgörande för att skapa ett hållbart samhälle, säger Kenneth Fredriksen.

Mer från Huawei

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Huawei och ej en artikel av Dagens industri

Gaming Innovation Group signs platform deal with casino operator Kings Media in Ontario

Gaming Innovation Group Inc. (GiG) has today signed an agreement with new strategic partner Kings Media Ltd, best known for operating the ‘King Billy’ casino brand across .com markets, marking its arrival into the newly regulated Ontario province in Canada.

The deal will see GiG provide its award winning platform and represents a continued strengthening of a targeted strategy to leverage GiG’s extensive experience in fast growing, complex regulated jurisdictions. The partnership is also notable as Kings Media’s first venture into North American markets, affirming GiG’s assertion that its platform and solutions are perfectly suited for similar online challengers keen to access and expand into regulated regions.

The agreement has been signed for an initial three-year period with the opportunity to be further renewed. It is expected that, with decades of operational experience, the team from Kings Media will be able to call on their significant understanding within the Casino industry, helping to successfully launch and power the brand towards growth in Ontario. 

The Canadian province of Ontario opened for iGaming as recently as April 2022 and is expected to grow to €2bn in gross gaming revenue (GGR) over the next three years, according to H2 Gambling Data. This will be the second deal in Ontario for GiG, with an existing customer expected to launch this quarter, with King Media expected to go live in H1 2023. 

Volodymyr Harkusha, CEO of Kings Media Ltd, said: “In our quest to expand to the exponentially competitive Ontario market, we were looking for an industry-leading, future-ready partner. GiG fit the bill perfectly, not only by ticking and double-ticking all the boxes, but also by impressing us with their clear vision and dedication to the project. We are looking forward to working together with GiG on the mutual challenges ahead and we are certain that this collaboration will enable us to gain a significant foothold in the Ontario market.

Richard Brown, CEO of GiG, said: “I am particularly delighted to partner with Kings Media, a prominent online casino operator and brand with a great deal of experience, who share our values around personalisation, responsible gaming and the importance of regulated markets.  We see great potential in Ontario, particularly when we can harness the operational experience of operators like Kings Media. We look forward to working closer with the team to maximise potential through a successful launch into the market, and anticipate this to become a successful client for GiG.

For more information:
Richard Brown, CEO GiG, richard.brown@gig.com, +34 661599025
 

About Gaming Innovation Group (GiG)
Gaming Innovation Group is a leading iGaming technology company, providing solutions, products and services to iGaming Operators. Founded in 2012, Gaming Innovation Group’s vision is ‘To be the industry-leading platform, sportsbook and media provider delivering world-class solutions to our iGaming partners and their customers.  GiG’s mission is to drive sustainable growth and profitability of our partners through product innovation, scalable technology and quality of service. Gaming Innovation Group operates out of Malta and is dual-listed on the Oslo Stock Exchange under the ticker symbol GIG and on Nasdaq Stockholm under the ticker symbol GIGSEK. www.gig.com 
 

About Kings Media
Kings Media is the parent company of King Billy Casino, one of the fastest growing and most awarded online operators in the world. King Billy, launched in 2017, has had more than 20 awards and distinctions in its 5-year history, including AskGamblers Best New Casino, AskGamblers Best Casino, iGB Awards Best Affiliate Program and several short-lists for its customer services and marketing campaigns. The casino, which is available in 4 languages (English, French, German and Japanese), has created a superb user experience around the myth of King Billy and his Kingdom and treats all its players with the respect and attention they deserve. King Billy's motto: “Play Long & Prosper!”.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera