1515
Annons

Signatur Fastigheter förvärvar tre bostadsfastigheter för drygt 90 MSEK i Eslöv – intensifierar förvärvstakten för att nå 2 miljarder

Signatur Fastigheter AB (publ) har förvärvat tre fastigheter i centrala Eslöv med en total uthyrbar yta om drygt 5 200 kvm, varav omkring tre fjärdedelar utgörs av lägenheter och resterande del av kommersiella lokaler. Transaktionen sker i bolagsform till ett underliggande fastighetsvärde om 91,5 MSEK, motsvarande cirka 17 600 kronor per kvadratmeter. Hyresvärdet uppgår till cirka 6,1 MSEK per år med ett bedömt driftnetto om 4,1 MSEK. Tillträde sker per omgående.

”Vi är mycket nöjda med förvärvet av dessa tre fastigheter centralt belägna i en ort med goda kommunikationer. Det finns potential till standardhöjande renoveringar i lägenheterna vid omflyttningar samt till att konvertera lokalyta till nya lägenheter. Affären ska ses som en komplettering till vårt befintliga bestånd med bra belägna fastigheter i Öresundsregionen och ger oss ytterligare synergier i förvaltningen. Transaktionen matchar därmed vår förvärvsstrategi om kassaflödesfastigheter med tydliga och värdeskapande utvecklingsmöjligheter, och är ett led i vår expansion med ambitionen att nå ett fastighetsvärde om 2 miljarder under året”, säger Dan Astrén, VD Signatur Fastigheter.
 

Finansiering sker via egna medel och banklån.   

Efter tillträdet av de aktuella fastigheterna uppgår Signaturs fastighetsbestånd till cirka 1 200 MSEK.

”Vi arbetar för närvarande med ett antal potentiella förvärv där vi kan ta oss an oslipade diamanter i form av fastigheter med miljömässiga, ekonomiska eller sociala brister som vi kan förädla över tid”, säger Dan Astrén, VD Signatur Fastigheter.


Denna information är sådan information som Signatur Fastigheter AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 april 2021 kl. 8.30 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Dan AstrénCEO
040-608 82 00
astren@signaturfastigheter.se

www.signaturfastigheter.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Gaming Innovation Group signs platform deal with casino operator Kings Media in Ontario

Gaming Innovation Group Inc. (GiG) has today signed an agreement with new strategic partner Kings Media Ltd, best known for operating the ‘King Billy’ casino brand across .com markets, marking its arrival into the newly regulated Ontario province in Canada.

The deal will see GiG provide its award winning platform and represents a continued strengthening of a targeted strategy to leverage GiG’s extensive experience in fast growing, complex regulated jurisdictions. The partnership is also notable as Kings Media’s first venture into North American markets, affirming GiG’s assertion that its platform and solutions are perfectly suited for similar online challengers keen to access and expand into regulated regions.

The agreement has been signed for an initial three-year period with the opportunity to be further renewed. It is expected that, with decades of operational experience, the team from Kings Media will be able to call on their significant understanding within the Casino industry, helping to successfully launch and power the brand towards growth in Ontario. 

The Canadian province of Ontario opened for iGaming as recently as April 2022 and is expected to grow to €2bn in gross gaming revenue (GGR) over the next three years, according to H2 Gambling Data. This will be the second deal in Ontario for GiG, with an existing customer expected to launch this quarter, with King Media expected to go live in H1 2023. 

Volodymyr Harkusha, CEO of Kings Media Ltd, said: “In our quest to expand to the exponentially competitive Ontario market, we were looking for an industry-leading, future-ready partner. GiG fit the bill perfectly, not only by ticking and double-ticking all the boxes, but also by impressing us with their clear vision and dedication to the project. We are looking forward to working together with GiG on the mutual challenges ahead and we are certain that this collaboration will enable us to gain a significant foothold in the Ontario market.

Richard Brown, CEO of GiG, said: “I am particularly delighted to partner with Kings Media, a prominent online casino operator and brand with a great deal of experience, who share our values around personalisation, responsible gaming and the importance of regulated markets.  We see great potential in Ontario, particularly when we can harness the operational experience of operators like Kings Media. We look forward to working closer with the team to maximise potential through a successful launch into the market, and anticipate this to become a successful client for GiG.

For more information:
Richard Brown, CEO GiG, richard.brown@gig.com, +34 661599025
 

About Gaming Innovation Group (GiG)
Gaming Innovation Group is a leading iGaming technology company, providing solutions, products and services to iGaming Operators. Founded in 2012, Gaming Innovation Group’s vision is ‘To be the industry-leading platform, sportsbook and media provider delivering world-class solutions to our iGaming partners and their customers.  GiG’s mission is to drive sustainable growth and profitability of our partners through product innovation, scalable technology and quality of service. Gaming Innovation Group operates out of Malta and is dual-listed on the Oslo Stock Exchange under the ticker symbol GIG and on Nasdaq Stockholm under the ticker symbol GIGSEK. www.gig.com 
 

About Kings Media
Kings Media is the parent company of King Billy Casino, one of the fastest growing and most awarded online operators in the world. King Billy, launched in 2017, has had more than 20 awards and distinctions in its 5-year history, including AskGamblers Best New Casino, AskGamblers Best Casino, iGB Awards Best Affiliate Program and several short-lists for its customer services and marketing campaigns. The casino, which is available in 4 languages (English, French, German and Japanese), has created a superb user experience around the myth of King Billy and his Kingdom and treats all its players with the respect and attention they deserve. King Billy's motto: “Play Long & Prosper!”.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera