1515
Annons

Adverty tillkännager nytt samarbete med Oracle Moat för förbättrade mätningar inom in-game-annonseringsplattformen

Den ledande in-game-annonseringsplattformen Adverty meddelade idag att ett samarbete ingås med Oracle Moat i syfte att förbättra mätning och verifiering av annonstrafik och annonsvisningar inuti mobilspel. Oracle Moats ikoniska verifieringslösning kommer att ge spelutvecklare, mediebyråer och annonsörer tillgång till tillförlitliga tredjepartsmätningar för in-game-annonskampanjer.

Advertys mål är att leverera sömlös annonsering som knyter samman varumärken och målgrupper – allt med hjälp av sin revolutionerande teknik specifikt utvecklad för spel, ett intresse som regelbundet samlar över tre miljarder människor.

Tobias Knutsson, Advertys VD, säger: ”Vi är väldigt glada att kunna tillkännage det här samarbetet med Oracle Moat i en tid när tredjepartsmätningar har fått en mer avgörande roll än någonsin för att dra upp effektiva mediestrategier, bygga förtroende i branschen och ge underlag för tillit och förståelse inom de spirande mediemiljöerna inuti spel. Oracle Moat är världsledande inom mätning, och tillsammans kan vi säkerställa att våra lösningar ingjuter det förtroende som annonsörer behöver för att ta steget till en investering i den här allt viktigare kanalen.”

Ett växande antal annonsörer är på jakt efter storskaliga in-game-annonserings-möjligheter i ett i stort sett outnyttjat men mycket lovande spjutspetsområde inom media. Där bidrar det här samarbetet till bättre underbyggda köpbeslut och större möjligheter för annonsörerna.

Mark Kopera, produktchef på Oracle Moat, berättar: ”Allt medan in-game-annonsering vinner insteg inom diverse medietillämpningar ökar också annonsörernas behov av att förstå viktiga indikatorer för mediekvalitet och kunna identifiera blufftrafik inuti spel. Vi är stolta att i förenade krafter med Adverty ge annonsörer de verktyg de behöver för att kunna fatta bättre underbyggda, datadrivna beslut och nå ut till värdefulla målgrupper genom en mediekanal som bara ökar i betydelse.”

Dagens besked utgör en viktig milstolpe i Advertys engagemang för att skapa den mest pålitliga in-game-plattformen för varumärken, annonsörer och spelutvecklare, och kommer att inge allt fler varumärken det förtroende som är förutsättningen för att de ska våga investera i in-game-annonsering och öppna vägar till tidigare oåtkomliga målgrupper.

”För Adverty har det alltid högsta prioritet att se till att in-game-annonseringen är varumärkessäker, icke-störande och immersiv. Vi ser fram emot att fortsätta skapa fantastiska in-game-annonseringsupplevelser tillsammans med våra samarbetspartners”, avslutar Knutsson.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Rössel, CFO
Telefon: +46 70 867 00 20
E-post: ar@adverty.com

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 april 2021.

Corpura Fondkommission AB, tel. nr. +46 (0)722 52 34 51, är bolagets mentor på NGM Nordic SME.

Om Adverty
Adverty sammanför varumärken och människor genom sin revolutionerande displayannonseringsteknik byggd för spel. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera den fullständiga spelupplevelsen med icke-påträngande, lättintegrerade, sömlösa annonser. Adverty är grundat 2016 med kontor i Stockholm, London, New York, Madrid, Helsingfors, St Petersburg och Lviv. Mer information på www.adverty.com.

Om Oracle
Oracle erbjuder integrerade applikationssviter och säker, autonom infrastruktur genom Oracle Cloud. För mer information om Oracle (NYSE: ORCL), besök oss gärna på oracle.com.

Varumärken
Oracle och Java är registrerade varumärken som tillhör Oracle Corporation.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från ZipforceAnnons

Zipforces nylanserade elcykelkit får internationell uppmärksamhet

I en värld där allt fler sitter still medan bekväma prylar utvecklas och miljön mår sämre gäller det att tänka smart, hållbart och utanför boxen. Det menar Måns Bengtsson, grundare av Zipforce som snabbt kan förvandla vanliga cyklar till elcyklar.

– Vi har just slagit upp dörrarna för försäljning i Europa och dessutom lanserat den lättaste och det mest prisvärda elcykelkitet på marknaden, säger han.

När elcykeln introducerades på marknaden var succén snabbt ett faktum. Plötsligt kunde de som vanligtvis tog bilen till jobbet antingen cykla hela vägen eller på ett smidigt sätt ta sig till och från kollektivtrafik, och på så sätt bidra till ett minskat trafiktryck i städerna. Att investera i en ny elcykel innebär dock att ens gamla cykel lämnas i förrådet och en ny behöver produceras och transporteras, ofta från ett annat land – något som inte är optimalt för klimatet.

Brinner för återvinning

2020 lanserades den första produkten hos Zipforce, ett bolag som kombinerar smart teknologi med svensk ingenjörskonst och brinner för smart och kreativ återvinning. Det är det enda svenska bolaget som är med på EIT Urban Mobility Program, ett nytt EU-initiativ som satsar på start-ups som bidrar till ett mer hållbart och grönt sätt att transportera sig.

– Vi vill lösa trafik- och transportutmaningarna som finns i världen och samtidigt hjälpa till att reducera människans klimatpåverkan. Många äger redan en cykel i dag – varför behöva köpa en ny? Zipforce ger befintliga cyklar ett nytt liv och att den är portabel, vilket gör att den är smidig, minskar stöldrisken och gör att familjen kan dela.

Lättast på marknaden

Motorn är liten, smart och effektiv och Zipforce har sammanställt ett komplett kit med allt från batteri till pedalsensor för att göra installation och användande enkelt. Nu presenterar de två revolutionerande produkter som bara dagar efter lanseringen fått stor internationell uppmärksamhet: Zipforce Distance och den lättare versionen Zipforce Slim som enbart väger två kilo. 

– Det gör Slim till den lättaste produkten på marknaden. Båda är prisvärda, har tystare motorer och installationen är betydligt enklare då trampsensorn sitter trådlöst på cykelns pedalarm.

I samband med lanseringen har Zipforce slagit upp dörrarna för försäljning i Europa och de har redan siktet inställt på nya marknader.

– Vårt mål är att skapa ett hållbart, prisvärt och kul sätt för cykelanvändare att elektrifiera sin cykel och göra fysisk aktivitet både enklare och roligare, var man än befinner sig. Vi är glada att kunna bidra till att göra världen lite mer bekväm, utan att behöva tumma på faktorer runtomkring.

Läs mer om Zipforce här

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Zipforce och ej en artikel av Dagens industri

Nanologica tar order från insulintillverkare för produktion

Nanologica AB (publ) har tagit en order på bolagets silika för preparativ kromatografi för utvärdering i produktionsskala, från en av världens största tillverkare av insulin. Om produkterna motsvarar kundens förväntningar förväntar sig bolaget kommersiella leveranser inom ett år.

Nanologica har bearbetat kunder inom preparativ kromatografi sedan 2016 och ett flertal kunder har framgångsrikt utvärderat bolagets silika för preparativ kromatografi, NLAB Saga®, i olika steg. Nanologica har under en längre tid fört dialog med en av dessa kunder kring hur detta bolag ska kunna sänka sina kostnader för produktion av insulin och andra diabetesprodukter. I samband med att Nanologica nu färdigställt produkt vid sin storskaliga produktionsanläggning kan kunden nu för första gången utvärdera NLAB Saga® i fullskalig produktion.

Nanologica upplåter produkter kostnadsfritt mot att delges resultat och insyn i den slutliga utvärderingen. Kunden finansierar själv övriga kostnader för tester i fullskalig produktion. Vid ett positivt utfall förväntar sig Nanologica förhandlingar om leveranser över lång tid och med början inom ett år.

Denna order är kanske den viktigaste milstolpen hittills för Nanologica. Vi har skalat upp produktionen till stora volymer och har samtidigt kunder som är beredda testa vårt material i fullskalig produktion. Vi har under en längre tid arbetat för att kunna ta detta steg och vi anträder nu på allvar vår resa inom preparativ kromatografi, ett område som inom några år kommer att kunna generera betydande lönsamhet för bolaget”, kommenterar vd Andreas Bhagwani.

Nanologica har sedan 2019 investerat i att skala upp produktionsvolymen så att NLAB Saga® ska kunna användas inom preparativ kromotografi, som bland annat används vid insulintillverkning.  Bolaget har utvecklat kapacitet att tillverka i tonskala vid en produktionsanläggning i Storbritannien, där de första större volymerna nyligen färdigproducerats.

Tack vare den höga kvaliteten på Nanologicas silika NLAB Saga® bedöms Nanologicas kommersiella potential inom preparativ kromatografi vara stor. Bolaget avser att bedriva försäljning direkt och tillsammans med partners på samtliga stora marknader – Indien, Kina, USA och Europa – och har ett mål om att nå försäljning inom preparativ kromatografi om 100–300 MSEK år 2024.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johanna Johansson, Director IR, Communications and Marketing
Tel: +46 72 211 21 90 eller e-post: ir@nanologica.com

Om Nanologica AB (publ)
Nanologica tillverkar, utvecklar och säljer nanoporösa silikapartiklar för tillämpningar inom life science. Nanologica är världsledande när det gäller att kontrollera form, storlek, porositet och ytegenskaper hos silikapartiklar, vilket skapar möjligheter för att ta fram unika produkter. Genom de två affärsområdena, kromatografi och drug development, strävar bolaget efter att öka tillgänglighet till innovativa behandlingar och kostnadseffektiva läkemedel inom sjukvården, till gagn för patienter runt om i världen. Inom kromatografi strävar bolaget efter att göra insulin och andra peptidläkemedel tillgängliga för fler behövande patienter genom att sänka kostnaden för tillverkningen. Inom drug development tillhandahåller Nanologica en unik drug delivery-plattform för lokal leverans av läkemedel till lunga i syfte att tillhandahålla nya behandlingsmöjligheter för patienter med lungsjukdomar. Nanologica har huvudkontor i Södertälje och Nanologicas aktie (NICA) är listad för handel på Nasdaq Stockholm Main Market sedan 29 mars, 2022. För ytterligare information, vänligen besök www.nanologica.com.

Denna information är sådan information som Nanologica AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 augusti, 2022 kl 10.55 (CET).

Tel: +46 72 211 21 90 eller e-post: johanna.johansson@nanologica.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
2022-08-11 Nanologica tar order från insulintillverkare för produktion

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera