1515
Annons

Unik digital föreläsningsserie tar sikte på att höja säkerhetskompetensen i svenska organisationer

Behovet av kompetenshöjande insatser inom säkerhetsområdet är stort i svenska organisationer, inte minst inom de tusentals organisationer som lyder under Säkerhetsskyddslagen. Inrikesminister Mikael Damberg presenterade nyligen en ny lagrådsremiss som innebär en skärpning av lagen och Säkerhetspolisen kommunicerar i sin årsberättelse att det även fortsatt finns ett förhöjt hot mot Sverige.

För att bidra till att höja kompetensnivån såväl som säkerhetsmedvetandet i svenska organisationer skapar svenska säkerhetskonsultbolaget SRI nu en unik digital föreläsningsserie i 10 delar och har knutit till sig flera av landets mest erfarna säkerhetsprofiler som talare.

I föreläsningsserien, som just nu produceras i studio, kommer deltagare att kunna ta del av ett brett spektrum av kompetenshöjande föreläsningar med bland annat Stefan Kristiansson, tidigare chef för MUST (Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten), Björn Marcusson, lärare i underrättelsetjänst på Försvarshögskolan, Li Karlsén, Säkerhetschef på organisationen Kvinna till Kvinna och terrorexpert Hans Brun, senior säkerhetskonsult på SRI.

Jörgen Holmlund, tidigare Polisöverintendent och numera även han senior säkerhetskonsult på SRI, är initiativtagare till föreläsningsserien ”Från gråzon till safe zone: Resan mot ett tryggare Sverige AB”. Jörgen bidrar själv med två föreläsningar i serien och säger:

”Utbildningsbehovet är mycket stort, något som är oroväckande från perspektivet inre säkerhet. I takt med att exempelvis internetbaserad brottslighet, påverkansoperationer, antagonistiska hot och organiserad brottslighet blir allt vanligare i både offentliga och privata verksamheter behöver chefer och säkerhetsansvariga tänka till och ta kliv för att skapa fler barriärer. Därför känns det spännande att kunna tillgängliggöra dessa unika talare för många åhörare i ett modernt och digitalt format,” säger Jörgen Holmlund.

Syftet med föreläsningsserien är att sprida kunskap, problematisera och inspirera för att ge chefer, specialister och personer i organisationens säkerhetsfunktion användbara verktyg.

”Det finns idag mycket forskning kring gråzon och hybrida hot. Det är bra att det utvecklas nya utbildningskoncept som ”Gråzon till safe zone” för att hela tiden fortsätta att höja både kompetensnivå och medvetenheten inom dessa områden och jag ser fram emot att bidra med min erfarenhet. Framför allt är det bra och viktigt att kunskapen också når det privata näringslivet eftersom så många där omfattas av de hybrida hoten.

Det svenska näringslivet drabbas framför allt hårt när det gäller stöld av tillgångar och immaterialrättsliga tillgångar. Stora delar av det svenska näringslivet borde ingå närmare i totalförsvaret och därför är det både önskvärt och naturligt med en gemensam förståelse och begreppsbild. SRI besitter mycket kompetens inom områden som personalsäkerhet och säkerhetsskydd och kan på ett pedagogiskt och värdefullt sätt bidra till att skapa samsyn,” säger Björn Marcusson, Kommendörkapten och lärare i underrättelsetjänst på Försvarshögskolan.

”Förhoppningen – och även vår yttersta målsättning med initiativet – är att ny kunskap, nya insikter och bättre verktyg kommer att öka både säkerhetsmedvetenhet, riskmedvetenhet och samtidigt bidra till bättre säkerhetskultur i många organisationer. Detta är något som i förlängningen bidrar till ett tryggare Sverige AB,” säger Pierre Gudmundson, SRI:s VD och grundare.

Läs mer om föreläsningsprogrammet här: https://sri.se/academy/

För mer information:

Jörgen Holmlund, SRI
Tel: 072-242 93 20
E-post: jorgen@sri.se

Om SRI (Scandinavian Recruitment Intelligence)
Sedan 2016 har vi på SRI, Scandinavian Recruitment Intelligence, hjälpt arbetsgivare att rekrytera tryggt, säkert och effektivt med hjälp av bakgrundskontroller, digital referenstagning, säkerhetsprövningsintervjuer, säkerhetsutbildning och andra konsulttjänster grundade i många års erfarenhet från Försvarsmakten, Polisen och rekryteringsbranschen.

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Gaming Innovation Group signs platform deal with casino operator Kings Media in Ontario

Gaming Innovation Group Inc. (GiG) has today signed an agreement with new strategic partner Kings Media Ltd, best known for operating the ‘King Billy’ casino brand across .com markets, marking its arrival into the newly regulated Ontario province in Canada.

The deal will see GiG provide its award winning platform and represents a continued strengthening of a targeted strategy to leverage GiG’s extensive experience in fast growing, complex regulated jurisdictions. The partnership is also notable as Kings Media’s first venture into North American markets, affirming GiG’s assertion that its platform and solutions are perfectly suited for similar online challengers keen to access and expand into regulated regions.

The agreement has been signed for an initial three-year period with the opportunity to be further renewed. It is expected that, with decades of operational experience, the team from Kings Media will be able to call on their significant understanding within the Casino industry, helping to successfully launch and power the brand towards growth in Ontario. 

The Canadian province of Ontario opened for iGaming as recently as April 2022 and is expected to grow to €2bn in gross gaming revenue (GGR) over the next three years, according to H2 Gambling Data. This will be the second deal in Ontario for GiG, with an existing customer expected to launch this quarter, with King Media expected to go live in H1 2023. 

Volodymyr Harkusha, CEO of Kings Media Ltd, said: “In our quest to expand to the exponentially competitive Ontario market, we were looking for an industry-leading, future-ready partner. GiG fit the bill perfectly, not only by ticking and double-ticking all the boxes, but also by impressing us with their clear vision and dedication to the project. We are looking forward to working together with GiG on the mutual challenges ahead and we are certain that this collaboration will enable us to gain a significant foothold in the Ontario market.

Richard Brown, CEO of GiG, said: “I am particularly delighted to partner with Kings Media, a prominent online casino operator and brand with a great deal of experience, who share our values around personalisation, responsible gaming and the importance of regulated markets.  We see great potential in Ontario, particularly when we can harness the operational experience of operators like Kings Media. We look forward to working closer with the team to maximise potential through a successful launch into the market, and anticipate this to become a successful client for GiG.

For more information:
Richard Brown, CEO GiG, richard.brown@gig.com, +34 661599025
 

About Gaming Innovation Group (GiG)
Gaming Innovation Group is a leading iGaming technology company, providing solutions, products and services to iGaming Operators. Founded in 2012, Gaming Innovation Group’s vision is ‘To be the industry-leading platform, sportsbook and media provider delivering world-class solutions to our iGaming partners and their customers.  GiG’s mission is to drive sustainable growth and profitability of our partners through product innovation, scalable technology and quality of service. Gaming Innovation Group operates out of Malta and is dual-listed on the Oslo Stock Exchange under the ticker symbol GIG and on Nasdaq Stockholm under the ticker symbol GIGSEK. www.gig.com 
 

About Kings Media
Kings Media is the parent company of King Billy Casino, one of the fastest growing and most awarded online operators in the world. King Billy, launched in 2017, has had more than 20 awards and distinctions in its 5-year history, including AskGamblers Best New Casino, AskGamblers Best Casino, iGB Awards Best Affiliate Program and several short-lists for its customer services and marketing campaigns. The casino, which is available in 4 languages (English, French, German and Japanese), has created a superb user experience around the myth of King Billy and his Kingdom and treats all its players with the respect and attention they deserve. King Billy's motto: “Play Long & Prosper!”.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera