1515
Annons

Adverty inleder exklusivt partnerskap med den nederländska hyper casual-utgivaren Lucky Kat Studios

Den ledande in-game-annonseringsspecialisten Adverty AB (publ) meddelar idag att ett strategiskt, exklusivt partnerskap ingås med Lucky Kat Studios. Partnerskapet kommer att göra det möjligt för den nederländska hyper casual-utgivaren att erbjuda Advertys sömlösa format In-Play™ och In-Menu™ för varumärkes- och performance-baserad annonsering inuti sina allt mer populära spel.

Med säte i Haag i Nederländerna producerar den prisbelönta studion pixelkonstbaserade mobilspel med populärkulturella referenser. Lucky Kat har skapat kulttitlar som Nom Cat, Sky Chasers, Combo Critters och den senaste listettan Magic Finger 3D.

Genom partnerskapet som inleds under mitten av andra kvartalet kommer Advertys sömlösa In-Play™- och In-Menu™-annonser att lanseras i Lucky Kats framgångsrika spel Magic Finger 3D, en mycket populär hyper-casual-titel med mer än 10 miljoner nedladdningar hittills.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Rössel, CFO
Telefon: +46 70 867 00 20
E-post: ar@adverty.com

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 april 2021.

Corpura Fondkommission AB, tel. nr. +46 (0)722 52 34 51, är bolagets mentor på NGM Nordic SME.

Om Adverty
Adverty sammanför varumärken och människor genom sin revolutionerande displayannonseringsteknik byggd för spel. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera den fullständiga spelupplevelsen med icke-påträngande, lättintegrerade, sömlösa annonser. Adverty är grundat 2016 med kontor i Stockholm, London, New York, Madrid, Helsingfors, St Petersburg och Lviv. Mer information på www.adverty.com.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innovativ investeringsprodukt stödjer Läkarmissionens viktiga arbete i Ukraina

Garantum har arrangerat ännu en nydanande strukturerad produkt i samarbete med Crédit Agricole CIB och Läkarmissionen. De pengar som placeras investeras i olika projekt som bidrar till att lösa sociala problem. Dessutom går en del av intäkterna till Läkarmissionens viktiga arbete i Lviv i Ukraina.

– Vi är mycket nöjda över att ha arrangerat ytterligare en produkt som baseras på en social obligation tillsammans med Crédit Agricole CIB och Läkarmissionen. Inte minst då obligationen bidrar till social nytta samtidigt som det bidrar till Läkarmissionens viktiga uppdrag i Lviv, Ukraina, säger Mats Eriksson, strukturerade produkter på Garantum.

Läkarmissionen aktiva i Lviv i Ukraina
Delar av intäkten från placeringen tillfaller Läkarmissionens arbete i Lviv i Ukraina.

– Läkarmissionen hjälper utsatta familjer som inte har möjlighet att fly kriget. Vi  delar bland annat ut matkassar och tillsammans med volontärer försöker vi ge trygghet och stöd på plats där det behövs. För att stötta familjer som tagit sig över gränsen till Rumänien och Moldavien och befinner sig på flykt arbetar vi även tillsammans med myndigheter för att ge tak över huvudet, mat och psykosocialt stöd. Gåvan från Garantum är ett mycket välkommet bidrag till vårt viktiga hjälparbete i den humanitära katastrofen i Ukraina, säger Bo Guldstrand, ordförande Läkarmissionen.

Obligationen bidrar till social nytta
Det kapital som investeras knyts till en social obligation som ges ut av Crédit Agricole CIB. Pengarna är öronmärkta att finansiera projekt som genererar tydlig social nytta. Det kan till exempel röra projekt i tillväxtländer för att öka sysselsättningen och minska sociala och ekonomiska ojämlikheter. Investerarna i placeringen får ett kapitalskydd på 80% samtidigt som avkastningsdelen knyts till 4 stora läkemedelsbolag med en fastställd kupong på 15,9% per år i möjlig avkastning.

I samband med listningen på Nasdaq överräckte Fredrik Larsson, institutionell rådgivare på Garantum, en check på drygt 200 000 kronor till Läkarmissionen och dess ordförande Bo Guldstrand.

Pressmaterial:
Ladda ner pressbilder här

För mer information kontakta:
Patrick Bejerskog, mediakontakt Garantum, +46 8 522 550 44, patrick.bejerskog@garantum.se
Bo Guldstrand, ordförande Läkarmissionen, +46 700 92 81 28, bo.guldstrand@lakarmissionen.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Pressrelease Garantum Social obligation Läkarmissionen_220812

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera