1515

LeoVegas börjar handlas på den amerikanska marknadsplatsen OTCQX

LeoVegas aktier kommer från och med idag även att finnas tillgängliga att handlas i USD på OTCQX Markets i USA. Detta är ett sätt för bolaget att tillgodose ett allt större intresse från amerikanska investerare och ger en större tillgänglighet till den amerikanska kapitalmarknaden.

Från och med idag, den 25 mars, kommer LeoVegas aktier även att finnas tillgängliga att handlas på OTCQX Markets i USA som F-aktie under namnet (tickern) ”LEOVF”. Tillgängligheten på OTCQX gör det enklare att tillgodose det ökade intresset för LeoVegas från amerikanska investerare, och väntas därmed förstärka den globala handeln med bolagets aktier. Handeln på OTCQX kompletterar LeoVegas befintliga listning på Nasdaq Stockholm Main Market.

”Idag är cirka 12 procent av våra aktieägare från USA och vi ser ett allt större intresse för LeoVegas som bolag och investering. Beslutet att även börja handlas på OTCQX bidrar till att göra oss mer tillgängliga för amerikanska investerare och underlättar därmed för fler att ta del av vår tillväxtresa framöver. Jag välkomnar alla nya aktieägare som detta kommer att innebära.” säger Gustaf Hagman, Group CEO.

Handel på OTCQX erbjuder företag en ökad tillgång till den amerikanska kapitalmarknaden på ett smidigt och kostnadseffektivt sätt. Amerikanska investerare får nu möjligheten att enkelt handla aktien via en lokal ticker (LEOVF) samt i valutan USD. För företag noterade på en kvalificerad internationell börs, i LeoVegas fall Nasdaq Stockholm, ges möjligheten att genom sin rapportering och regelverk hos Nasdaq Stockholm öka sin tillgänglighet och exponering mot den amerikanska kapitalmarknaden. För att kvalificera sig för OTCQX måste företag uppfylla höga finansiella standarder, följa bästa praxis för bolagsstyrning och följa tillämpliga värdepapperslagar.

För mer information om OTC Markets, besök www.otcmarkets.com eller läs denna artikel.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:
Gustaf Hagman, Group CEO
+46 (0) 8 410 367 66, gustaf.hagman@leovegasgroup.com
Philip Doftvik, Director of Investor Relations and Corporate Finance
+46 73 512 07 20, philip.doftvik@leovegasgroup.com

OM LEOVEGAS MOBILE GAMING GROUP:
LeoVegas vision och position är ”King of Casino”. Den globala koncernen LeoVegas Mobile Gaming Group erbjuder spel på Casino, Live Casino, Bingo och Sport. Moderbolaget LeoVegas AB (publ.) är placerat i Sverige och den operativa verksamheten är i huvudsak baserad på Malta. Bolagets aktier är listade på Nasdaq Stockholm. www.leovegasgroup.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
LeoVegas börjar handlas på den amerikanska marknadsplatsen OTCQX

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?