1515

Starbreeze ingår co-publishingavtal med Koch Media för lansering av PAYDAY 3 under 2023

Starbreeze ("Starbreeze") meddelar idag att bolaget har ingått ett globalt co-publishingavtal med den ledande europeiska förlagspartnern Koch Media GmbH ("Koch Media"), för efterlängtade PAYDAY 3. Överenskommelsen avser både produktutveckling och marknadsföring av PAYDAY 3 samt fortsatt utveckling och marknadsföring av spelet enligt dess “Games as a service-modell”. Avtalet medger att investeringen i PAYDAY 3 kan uppgå till över 50 MEUR 18 månader efter lansering. Genom co-publishingavtalet är PAYDAY 3-projektet fullt finansierat och spelet förväntas lanseras under 2023.

Starbreeze kommer fortsatt vara ägare av PAYDAY IP:et, ett av de mest framgångsrika i världen med mer än 28 miljoner installerade bas-spel. Bolagets nästa stora produkt, PAYDAY 3, kommer fortsatt att utvecklas av Starbreeze och innebär en vidareutveckling av varumärket. 

"Vi är glada över att kunna presentera ett exklusivt långsiktigt co-publishingavtal för PAYDAY 3. Koch Media delar vår passion för PAYDAY-franchiset och "Games as a service"-modellen och tillsammans skall vi nu fortsätta utvecklingen och marknadsföringen av PAYDAY 3 under spelets livslängd. Vi har nu rätt förutsättningar för att säkerställa en framgångsrik global lansering av PAYDAY 3”, säger Tobias Sjögren, tillförordnad vd för Starbreeze.

Med över 20 års erfarenhet har Koch Media positionerat sig som en ledande förläggare och distributör av digital underhållning. Bolaget har ett starkt globalt nätverk och en lång erfarenhet av marknadsföring och kommunikation och kommer att ansvara för publicerings- och marknadsföringsaktiviteter för PAYDAY 3 runt om i världen.

"Vi är mycket glada över att välkomna Starbreeze som ny partner för vår globala förlagsverksamhet. PAYDAY 3 kommer att bli ett fantastiskt spel. Baserat på vad vi har sett kommer PAYDAY 3 att lyfta varumärket till nya höjder och spelet att glädja såväl existerande PAYDAY-fans som ny publik genom innovativ multiplayer-gameplay", säger Klemens Kundratitz, vd, Koch Media Group.

PAYDAY 3 kommer att lanseras på PC och konsoler under 2023. Utvecklingsplanen som adderar ytterligare innehåll och funktioner sträcker sig långt efter det ursprungliga utgivningsdatumet.


Inbjudan till telefonkonferens och webcast den 19 mars 2021 kl. 10:00
 

Starbreeze bjuder in investerare, analytiker och media till en telefonkonferens i samband med annonseringen av co-publishingavtalet med Koch Media. Presentationen kommer att hållas på engelska av tillförordnad VD Tobias Sjögren och avslutas med en frågesession. Frågor kan ställas via telefon eller skriftligen via webcast-lösningen. Ingen förregistrering behövs.

Datum och tid

19 mars 2021 kl. 10:00 (CET)

Länk till webcast
https://tv.streamfabriken.com/press-conference-2021-3

För att delta via telefon, vänligen ring in på följande telefonnummer
SE: +46856642651
UK: +443333000804
US: +18558570686


Pin-kod

55665229#

Efter presentationen kommer en inspelning av livesändningen att finnas tillgänglig via samma länk.
 

För vidare information, vänligen kontakta: 
 

Tobias Sjögren, tillförordnad VD
Tel: +46(0)8-209 229, email: tobias@starbreeze.com

Mats Juhl, CFO
Tel: +46(0)8-209 229, email: ir@starbreeze.com

Denna information är sådan information som Starbreeze AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 mars 2021 kl.07:30 CET.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Starbreeze ingår co-publishingavtal med Koch Media för lansering av PAYDAY 3 under 2023

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från FujitsuAnnons

Så ser den framtida intelligenta arbetsplatsen ut

Det pågår ett skifte i hur vi ser på kontorsarbetsplatser och de flesta är överens om är att utvecklingen påskyndats dramatiskt av pandemin. En arbetsgivare behöver säkerställa att en arbetsmiljö uppmuntrar frihet, flexibilitet och mobilitet. Det japanska företaget Fujitsu är idag en ledande expert inom IT för arbetsplatser för både privat och offentlig sektor.

– Vi har en gigantisk kundbas och har därför lärt oss varje kundkategoris behov. Med vår bredd i portföljen ser vi till att allt bara fungerar. Få aktörer har kommit så nära slutanvändaren i kombination med att ha kvar den globala styrkan. I Sverige är det ofta antingen eller, men här är vi unika, säger Viktoria Granqvist, Head of Delivery för Fujitsu IT-tjänster.  

Organisationers behov förändras på grund av pandemin

Även om det i Sverige tidigare funnits en viss typ av distansarbete går det inte att komma ifrån att företag tvingats tänka om drastiskt i samband med pandemin. När flera nödgats att arbeta från hemmet har det varit avgörande att kunna göra det på ett effektivt sätt. Rätt digitala verktyg är en nyckel för att kunna hantera de förändringar som distansarbete kräver.

Fujitsu är enligt analysföretaget Gartner en av ledarna inom arbetsplatstjänster och arbetar globalt med allt från stora detaljhandels-kunder och banker till tillverkningsföretag och erbjuder en verklighet där medarbetarna kan jobba var, när och hur de vill.    

– Vi jobbar med alla slags IT-tjänster och med våra verktyg klarar företag att jobba från vilket ställe som helst. Vi kliver in där det finns behov, allt ifrån att se till att datorn har den senaste säkerhetsuppdateringen till att säkerhetsställa att informationen är skyddad och att hårdvaran eller mobiltelefonen är kompatibel med de program som används. Vår målbild är att allting alltid ska fungera utan några problem, berättar Viktoria Granqvist.

Framtidens arbetsplats kräver effektivt flöde av information

Tillsammans med IDC har Fujitsu gjort en undersökning om hur den framtida intelligenta arbetsplatsen kommer att se ut i Sverige. Resultatet visar att det är avgörande med rätt värderingar men också att få informationen att flöda på ett effektivt sätt.

– Unga som kommer in i arbetslivet idag har alltid använt sig av appar. De förväntar sig att det ska vara lika lätt kunna kommunicera på arbetsplatsen som med kompisarna och för detta krävs nya IT-verktyg. I undersökningen ser vi att många nordiska företag lyfter just behovet av digitalisering och kontinuerligt lärande för att använda nya verktyg.   

– Tidigare har kontoret varit den stora identiteten, idag krävs det mer av företagskulturen. Man behöver gå bort ifrån de materiella symbolerna och lägga fokus på det immateriella och bli mer värdebaserad. Det kräver förändrat ledarskap och nya sätt att mäta medarbetarnöjdhet. En jämlik organisation behövs där alla medarbetare bidrar till företagets värde på ett tydligt sätt, avslutar Viktoria Granqvist.

Mer information om Fujitsu

Fujitsu är ett av Sveriges bredaste IT-tjänsteföretag med 650 medarbetare i Sverige som hjälper företag och organisationer att utveckla sin verksamhet med IT och digitalisering. Fujitsu är det enda globala, japanska IT-företaget, med 129 000 medarbetare i 100 länder. Kombinationen av global styrka och lokal närvaro gör att Fujitsu kan följa svenska kunder ut i världen.  

Mer information om Fujitsu och Work Life Shift

 

Mer från Fujitsu

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Fujitsu och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?