Nytt försäljningsrekord för Hästkällaren

Hästkällaren sålde för 1,95 msek under februari månad vilket är ett nytt försäljningsrekord

Februarisiffrorna innebär en ökning med 235 procent jämfört med februari 2020 och är även den högsta försäljning som bolaget någonsin uppnått under en månad.

” Vi är mycket nöjda med februarisiffrorna , våra satsningar har börjat att ge resultat och vi ser fram emot fortsättningen”  säger Daniel Karlsson, VD för Hästkällaren Rid Trav & Western AB.

För ytterligare information kontakta:

Daniel Karlsson
Verkställande direktör
Hästkällaren Rid, Trav & Western AB
Tel: +46 (0)70 553 01 11
daniel@hastkallaren.se



Denna information är sådan som Hästkällaren är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-03-01, kl 09:55 CET.

Mangold Fondkommission AB, tel. nr. +46 8 5030 1550 är bolagets Mentor på NGM Nordic SME

Om Hästkällaren

Hästkällaren Rid Trav & Western AB är verksamt inom detalj- och internethandel och är en svensk återförsäljare av utrustning till hästar och ryttare samt kringprodukter till hästar, skötsel av hästar och ridsport.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Qnova SystemsAnnons

Så skapar du ordning bland digitalt signerade avtal

”Med e-signering har företagen endast effektiviserat processen till viss del”, säger Martin Hjelte på QNOVA.
”Med e-signering har företagen endast effektiviserat processen till viss del”, säger Martin Hjelte på QNOVA.

Digital signering har exploderat i popularitet bland svenska företag. Papper, pärmar och säkerhetsrum har spelat ut sin rätt. Men för att verkligen landa i den effektivisering som förväntas gäller det att ha koll på vad som händer med avtal och dokument efter själva signeringen. 

Under coronapandemin har många företag gjort en digital utveckling som förväntades ta år på bara några månader. Hanteringen av avtal är inget undantag. Allt fler företag väljer att lämna föråldrade processer där anställnings-, kund- och leverantörsavtal signeras på papper för att istället sköta detta digitalt. Få har dock koll på vad som händer efter den digitala signeringen.

Detta menar QNOVA som sedan 2003 utvecklat och levererat smarta tjänster som digitaliserar företags avtal, bolagsdokument och arbetsflöden. För att möta utvecklingen med digital signering har företaget tagit fram tjänsten eAvtal där du som företagare kan skapa avtal online och samtidigt få tillgång till en digital signeringslösning genom den tillhörande tjänsten eSignering. 

– Digital signering är väldigt utbrett i dag. Vi ser dock att en del av de företag som hakat på trenden inte har en struktur för hur dokumenten ska hanteras efter signeringen, och då har man ju bara effektiviserat processen till viss del, säger Martin Hjelte, sälj- och marknadsansvarig på QNOVA. 

Ordning och reda bland avtalen

Signerade avtal måste struktureras upp, annars fyller inte den oorganiserade mappservern någon större funktion än den fysiska pärmen på kontoret menar Martin Hjelte.

– Med en tjänst som eAvtal skapas en ökad kontroll över avtalen då de sparas i systemet där alla berörda kan komma åt rätt dokument var man än befinner sig. För en företagsledare ger eAvtal en värdefull överblick. Systemet håller koll på uppsägningstider, omförhandling och andra viktiga datum för att säkerställa att ingenting faller mellan stolarna, säger han och fortsätter: 

– Vi har hjälpt många företag att undvika onödig administration. Tydliga strukturer skapar en kultur av ordning och reda vilket alla företag och ledare efterfrågar.

Smidig implementation 

För att skapa en sömnlös arbetsprocess löser QNOVA integrationer mot andra affärssystem, till exempel Fortnox.

 Tjänsten finns som en standardmodul men kan även anpassas efter varje enskild kund. På så sätt kan branschspecifika avtal hanteras och följas upp i samma system som övriga avtal. Implementationen av eAvtal sker i nära samarbete mellan QNOVA och kunden, där en projektledare säkerställer att alla bitar är på plats innan systemet börjar användas skarpt i verksamheten.

– Med en färdig struktur för hur samtliga användare kommer jobba i systemet blir det en enkel implementering och en tydlighet kring vad som händer med avtal efter de har blivit eSignerade. Det förenklar även arbetet vid revision och ökar värdet på bolaget vid en framtida försäljning. Att komma bort helt från pappershantering innebär också en stor miljöbesparing. Det finns egentligen bara fördelar med att samla hela avtalscykeln i samma system, konstaterar Martin Hjelte.

Vill du skapa ordning och reda bland dina avtal? Få en personlig genomgång av eAvtal här. 

Fakta om QNOVA

QNOVA digitaliserar företagens avtal, bolagsdokument och arbetsflöden för att spara pengar och skapa en mer modern arbetsmiljö. Förutom eAvtal och eSignering har QNOVA även tjänsterna eDokument som samlar kvalitetsdokument i en digital databas, eProcess som skapar digitala arbetsflöden, eFöretag som tillgängliggör bolagsdokument online samt eStyrelse som skapar struktur i det digitala styrelserummet.

Mer från Qnova Systems

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Qnova Systems och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?