Annons

PE Accounting och Mynt företagskort utmanar kvittoapparna med enklare utläggshantering i realtid

PE Accounting som leder utvecklingen av automatiserad ekonomi med en kombination av system och tjänst lanserar nu ett unikt samarbete med fintech-uppstickaren Mynts smarta företagskort. Företagskorten är integrerade med ekonomisystemet i realtid och antalet manuella steg för att sköta både utlägg och redovisning blir färre. Enligt deras affärsutvecklingschef Malin Ringdahl är samarbetet med Mynt ett viktigt steg för att fortsätta göra företagens vardag enklare.​​​​​​​

Release av Mynt smarta fretagskort i PE Accounting

”Redan idag har vi fler än 800 bolag och 20.000 användare av PE Accounting, många snabbväxande techbolag som inte vill ägna en minut åt något som inte tillför ett konkret värde. Om både deras anställda och de som sköter ekonomi och redovisning ska få en enklare vardag och ha kontroll över ekonomin så måste allt hänga ihop. Vi vill med Mynts debitkort som är direkt integrerade med PE Accounting ta ytterligare ett kliv framåt för att underlätta kortköp och utläggshantering, nu i realtid

,” säger Malin Ringdahl, Head Of Business Development, PE Accounting

Företagskorten har under en testperiod utvärderats av kunder, däribland företaget Upsales.

“När en anställd gör ett köp syns det direkt i PE Accountings app och det är enkelt att fota ett kvitto och hantera det direkt, något som annars glöms bort. Jag kan styra beloppsgränser på ett enkelt sätt samt ha realtidskoll på utläggen, det blir otroligt smidigt,” förklarar Elin Lundström, CFO, Upsales

En viktig del i utvecklingen har varit möjligheten att automatisera så mycket som möjligt, men utan att det blir fel i bokföring och uppföljning.

”PE Accountings styrka är att allt verkligen går att sköta i ett system och att de fokuserat på automatisering sedan 2011. Vi på Mynt delar PE Accountings vision om att fokusera på att underlätta för företagare. Vi är stolta över det här samarbetet som är i framkant och vi ser fram emot att fortsätta utveckla kundupplevelsen och samarbetet framöver” berättar Emil Kühner, Affärsutveckling, Mynt

Om PE Accounting

PE Accounting var 2011 först i Sverige med att automatisera redovisning med ett egenutvecklat ekonomisystem och tjänst och har sedan dess växt till att idag användas av fler än 800 företag och 20.000 användare. De har dessutom blivit Di Gaseller senaste fem åren.
PE Accounting låter dig sköta allt som rör ekonomi i ett system med revolutionerande hög automatiseringsgrad och stöd från ett eget team ekonomer. Allt till ett fast månadspris. Fokus är på tjänstebolag i storleken 5-500 anställda och specialister hjälper dig att ställa om till best practice inom automatiserad ekonomi för tjänstebolag.

  • Ett system för all ekonomi och lön + eget ekonomteam

  • Hög automatiseringsgrad och rapporter i realtid
  • 100% kontroll och fokus på kärnverksamheten

Presskontakt PE Accounting:
Magnus Serratusell Wallin
magnus.wallin@accounting.pe
 
Om Mynt



Det svenska fintechbolaget Mynt utvecklar finansiella tjänster som förenklar företagares vardag. Mynt erbjuder nästa generations företagskort som integrerar med bank och bokföring samt agerar kreditgivare till små och medelstora företag.
Mynt lanserade sin lösning under hösten 2020 och har sedan starten vuxit snabbt. Tusentals svenska företag använder idag någon av Mynts tjänster. Mynt har tidigare fått finansiering från bland annat Svea Ekonomi och Luminar Ventures. Mynt är registrerat hos Finansinspektionen och är en del av VISA fintech in a box och medlem hos Findec och SUP46. 

Om Mynts företagskort lösning i PE

  • Automatisering av utlägg direkt i PE Accountings app och system

  • Plattform för hantering och kontroll av kort. Ge ett kort till varje anställd så att de enkelt  kan göra inköp för företaget. Ställ in specifika köpgränser och månadsbelopp
  • Kontroll i realtid. Följ företagets utlägg i Mynts plattform
  • Få en flexibel kredit anpassad till ditt företag

Presskontakt Mynt:
Emil Kühner, Affärsutveckling
emil@mynt.se

Läs mer om Mynts smarta företagskort och finansieringstjänster
 

Läs mer om PE Accountings revolutionerande ekonomisystem och tjänst

 

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från AssemblinAnnons

Så löser du debiteringen när fordonsparken blir eldriven

Nu finns lösningen för alla företag som ställer om fordonsflottan från fossildrift till eldrift. 

Oavsett vilken typ av bil och var den laddas, styrs kostnaderna till rätt ställe.    

– Detta är en helhetslösning för alla laddningsalternativ, som dessutom lätt kan justeras om till exempel skatteregler ändras, säger Mats Nyberg, affärsutvecklare på Assemblin.

Allt fler företag elektrifierar sina fordonsflottor. Det gäller både olika typer av servicebilar som används av medarbetare på uppdrag, men också förmånsbilar som medarbetare får använda privat.

Att betala och att hålla reda på betalströmmarna när fordonen laddas har varit en utmaning. Bilar kan laddas på arbetsplatsen, på publika laddstationer såsom bensinstationer, men även i privatbostäder hos de som har egen laddbox hemma.

Assemblin har utvecklat den molnbaserade lösningen Assemblin Charge som håller reda på hur debitering ska ske, med automatiska debiteringsflöden mellan företag, medarbetare och leasingbolag, oavsett var man laddar. Allt sköts genom en app i medarbetarens mobiltelefon.

Assemblin Charge har stor flexibilitet

Ett scenario gäller de företag som låter medarbetare ladda förmånsbilen kostnadsfritt på arbetsplatsen. Här kan lösningen hålla reda på antalet kilowattimmar, alltså förbrukningen så att man i ett senare skede ska kunna övergå till att låta medarbetaren betala själv, alternativ debitera via lön, beroende på hur Skatteverket kommer att behandla frågan i framtiden.

– På det sättet kan man komma bort från schablontänket, förklarar Mats Nyberg.

Om en medarbetare ut på fältet måste tanka företagets servicebil på en publik laddare, kommer Assemblin Charge att sömlöst hålla reda på vilken avdelning på företaget som ska debiteras, beroende på vilken typ av uppdrag medarbetaren befinner sig på.

Assemblin erbjuder skräddarsydd lösning

Assemblin kan rulla ut sin helhetslösning för företag genom en single point of contact, förklarar Mats Nyberg. 

– Vi besöker kundens arbetsplats och ger förslag på installation skräddarsydd utifrån kundens möjligheter och behov. Det ingår en komplett leverans till kundens samtliga kontor och arbetsplatser. Här ryms även bra erbjudande om laddbox hemma hos de medarbetare som har eller får fossilfri tjänste- eller servicebil, säger Mats Nyberg.
Assemblin charges betalningslösning funkar på flera typer av laddboxar, även de flesta som redan är installerade.

Om Assemblin

Assemblin är ett av Nordens ledande installationsbolag. Vår vision är att skapa smarta och hållbara installationslösningar, och vårt laddkoncept Assemblin Charge är ett exempel på hur vi kan bidra till ett mer energieffektivt och klimatsmart samhälle. 

Läs mer på assemblincharge.se 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Assemblin och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera