Stayble Therapeutics företrädesemission övertecknad

Den 17 februari 2021 avslutades teckningstiden i Stayble Therapeutics AB:s (”Stayble” eller ”Bolaget”) företrädesemission. Företrädesemissionen tecknades totalt till cirka 268 procent av befintliga aktieägare och allmänheten. Garantiåtaganden som lämnats i samband med företrädesemissionen kommer således inte att tas i anspråk. Stayble tillförs därmed cirka 41,5 MSEK före emissionskostnader. Det kapital som Stayble nu tillförs är tänkt att finansiera Bolagets verksamhet fram till slutförande och bearbetning av resultaten från Bolagets pågående fas 2b-studie samt ge Stayble möjlighet att initiera diskussioner med potentiella partners för att driva projektet vidare genom kliniska fas 3-studier fram till marknadsgodkännande. Avräkningsnotor är beräknade att skickas ut idag, den 22 februari 2021.

VD, Andreas Gerward kommenterar:
”Vi är mycket tacksamma för intresset som både nya och befintliga aktieägare har visat för vårt bolag och denna företrädesemission. Jag vill passa på att tacka både våra befintliga ägare för fortsatt förtroende och hälsa nya aktieägare välkomna ombord. Med det kapital vi nu tillförs ser vi fram emot att fortsätta leverera viktiga milstolpar kopplat till vår kliniska fas 2b-studie, bygga och vårda relationer med potentiella partners för att sedan inleda mer djupgående partnerskapsdiskussioner närmre fas 2b-studiens slut under 2022".

Teckning och tilldelning
Företrädesemissionen omfattade högst 6 923 462 aktier, varav 6 766 388 aktier, motsvarande cirka 98 procent av företrädesemissionen, har tecknats med stöd av teckningsrätter. Totalt har 11 804 159 aktier anmälts för teckning utan stöd av teckningsrätter, motsvarande cirka 170 procent av företrädesemissionen. Totalt har 18 570 547 aktier, motsvarande cirka 268 procent av företrädesemissionen, tecknats med och utan stöd av teckningsrätter. Garantiåtaganden som lämnats i samband med företrädesemissionen kommer således inte att tas i anspråk. Genom företrädesemissionen tillförs Stayble cirka 41,5 MSEK före emissionskostnader, vilka beräknas uppgå till cirka 5,3 MSEK (varav cirka 1,5 MSEK är hänförligt till ersättning för garantiåtaganden).

Tilldelning av aktier har skett i enlighet med de tilldelningsprinciper som beskrivits i det prospekt som offentliggjorts av Bolaget i samband med företrädesemissionen. De som tilldelats aktier utan företrädesrätt kommer att erhålla avräkningsnotor, vilka är beräknade att skickas ut idag, den 22 februari 2021. Tilldelade aktier utan företrädesrätt ska betalas i enlighet med instruktionerna på avräkningsnotan.

Antal aktier och aktiekapital
När företrädesemissionen har registrerats hos Bolagsverket kommer antalet aktier i Bolaget att öka med 6 923 462 aktier, från
6 923 462 aktier till 13 846 924 aktier. Bolagets aktiekapital kommer vid registrering att öka med 900 050,06 SEK, från 900 050,06 SEK till 1 800 100,12 SEK. Utspädningseffekten för de aktieägare som inte deltagit i företrädesemissionen uppgår därmed till 50 procent.

Handel med BTA
Handel med BTA (betald tecknad aktie) sker på Nasdaq First North Growth Market fram till dess att Bolagsverket har registrerat företrädesemissionen. Denna registrering beräknas ske i mitten av mars 2021.

Rådgivare
Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare, Markets & Corporate Law Nordic AB är legal rådgivare och Nordic Issuing agerar emissionsinstitut i samband med företrädesemissionen.

För ytterligare information om företrädesemissionen
Sedermera Fondkommission
Telefon: +46 40 615 14 10
E-post: info@sedermera.se
www.sedermera.se



För ytterligare information

Andreas Gerward, VD Stayble Therapeutics AB
andreas.gerward@stayble.se
+46 730 808 397

Denna information är sådan information som Stayble Therapeutics AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 februari 2021 kl. 10.30 CET.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från OracleAnnons

Oracle lever som de lär – och betalar mindre

Gör mer. Vet mer. Men betala mindre. Safra Catz, vd för Oracle, menar att det är ett fullt möjligt mål för alla företag som går igenom en digital transformation. Och hon borde veta – Oracle har själva gjort exakt den resan, och nått precis det målet.

Så kan ditt företag lära av Oracle 

Oracle hjälper företag och organisationer att få ut mesta möjliga fördelar av digitalisering och molntjänster. Så varför inte se till att applicera de egna tjänsterna på den egna organisationen? Resultatet av den tanken blev en total omgörning av hela företaget, en process som internt kallas Oracle@oracle.

– Vi har som ett upplyst, digitaliserat företag fått många fördelar, till exempel att vi kan fatta bättre beslut eftersom vi har mer information, och att vi kan använda alla våra tillgångar optimalt, säger Safra Catz.

”Fördelar – och lägre kostnader”

Men det är inte den största vinsten.

– Jag skulle vilja säga att det som verkligen är fantastiskt är att vi, trots att vi har fått alla dessa fördelar, trots att vi vet mer och kan göra mer, faktiskt har lägre kostnader nu än förut. Det resultatet är otroligt.

Men egentligen inte så konstigt. Safra Catz konstaterar att Oracle tidigare, precis som så många andra företag, la pengar på processer som egentligen inte förde företaget framåt. 

– De här processerna hjälpte inte våra medarbetare att göra sitt jobb, och gav inte heller någon nytta åt kunderna.

Rätt mandat och rätt verktyg

Men när företaget gjordes om med hjälp av de egna digitala verktygen kunde man automatisera och optimera de olika processerna.

– Då vände allt detta. Då kunde vi hjälpa kunderna på ett bättre sätt eftersom våra medarbetare fick de verktyg och det mandat de behövde, och samtidigt sänkte vi våra kostnader. Jag skulle verkligen säga att det är en win-win-situation när du kan göra mer och ha mer kunskap, och samtidigt betala mindre.

Så kan ditt företag lära av Oracle 

Vill du veta mer om the Oracle@Oracle story? Den 25 februari sänds ”Oracle 60 minutes Talks Transformation” från Stockholm i samarbete med Epicenter. Klicka här för att vara med!   

 

Mer från Oracle

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Oracle och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?