1515
Annons

Adverty går in i nästa fas av sin tillväxtresa och globala expansion – grundaren Niklas Bakos riktar fokus på produktstrategi medan Tobias Knutsson befordras till VD

Adverty AB (publ) tillkännager idag att Tobias Knutsson befordras till VD i samband med att Thorbjörn Warin tillträder som affärsutvecklingschef, medan företagets grundare, Niklas Bakos, övergår till att fokusera på produktstrategi och utveckling. Därmed går den ledande specialisten för in-game-annonsering in i nästa fas av sin tillväxtresa och globala expansion.

Adverty, den ledande in-game-plattformen för annonsörer, mediebyråer och spelutvecklare, förbereder nästa tillväxtfas i kommersialiseringen av sin sömlösa plattform för varumärkesannonsering inuti spel genom att utöka ledningsgruppen i strävan att öka takten i sin produkt- och försäljningsutveckling.

Tobias Knutsson, för närvarande kommersiell chef, tar med sig mångårig erfarenhet av ledarskap, strategisk försäljning och affärsutveckling till rollen som VD för Adverty. Tobias, som tidigare har varit kommersiell chef på DanAds och VD på Strossle, där han bland annat ansvarade för att optimera det snabbväxande medieteknikbolagets intäkter, ger följande kommentar till utnämningen: ”Adverty tar nästa steg på sin resa mot att öppna upp tidigare onåbara målgrupper och heltäckande intäktsströmmar. Jag kan knappt beskriva min upprymdhet, och jag längtar efter att ta över tyglarna i rollen som VD och fortsätta vår spännande resa.”

Advertys grundare Niklas Bakos får därmed möjlighet att fokusera på nyckelområden inom produktstrategi och utveckling medan företaget gör sig redo för fortsatt tempoökning och global expansion. Han säger: ”Såväl branschen som vi som bolag, står inför en spännande framtid. Som ledare inom nischen in-game-annonsering, fortsätter vi att flytta gränserna för att se till att det vi skapar idag är det som branschen behöver både nu och imorgon. Min förtydligade inriktning kommer att låta mig, som produktfokuserad grundare, arbeta fullt ut med produktrelaterade strategier och utvecklingsprojekt på kort och lång sikt – vilket inte bara utgör företagets själ, utan dessutom är avgörande för vår fortsatta framgång.”

”Vi har varit mycket imponerade av Tobias kunskaper, ledarskap och de insatser han gjort i företagets ledning som gått vida utanför hans roll inom försäljning”, förklarar Joachim Roos, styrelsens ordförande. ”Den här omgrupperingen utgör ett ypperligt tillfälle att säkra kontinuiteten i verksamheten samtidigt som vi lägger grunden för framtida tillväxt och skapar möjligheter för företaget att mogna.”

För att accelerera den framtida tillväxten av spelportföljen har Adverty rekryterat Thorbjörn Warin till rollen som affärsutvecklingschef. Thorbjörn är baserad i Finland och har tidigare varit publicistchef för Europa, Mellanöstern och Afrika på det USA-baserade annonsteknik-bolaget AdColony, där han haft ett nära samarbete med regionala spelutgivare. Thorbjörn har över 15 års erfarenhet från seniora roller inom mobilbranschen och är mentor för den första spelutvecklingsacceleratorn i Europa. Han är även rådgivare åt en av Indiens ledande F2P-spelutvecklare på mobilsidan, Cympl. Thorbjörn har varit CMO på den Helsingforsbaserade spelutvecklaren Grand Cru, och hade dessförinnan en position som marknadschef på den Berlinbaserade spelstudion Wooga. Warin kommer att leda tillväxten på publicist-sidan genom att engagera fler spelutvecklare att ansluta sig till Advertys sömlösa in-game-annonseringsportfölj. Under sig får han ett mångfasetterat team av affärsutvecklare på Advertys kontor i London, Madrid och St. Petersburg.

Warin kommenterar: ”Det känns väldigt roligt att få föra ut Advertys unika, sömlösa och icke-störande annonserbjudande till fler spelutvecklare världen över, och få hjälpa både stora och små utgivare att maximera sina annonsintäkter. Spel håller långsamt på att etablera sig som nästa stora arena för varumärken – Verizon kommer att bygga upp en virtuell Super Bowl-stadion i Fortnite i år – och spelutvecklare har redan använt de traditionella annonslösningarna i åratal. Nu behöver vi bara knyta ihop säcken och introducera dem till det nya sättet att monetärisera genom varumärkesannonsering.”

Adverty gör också ytterligare förstärkningar av teamet i och med rekryteringen av Olga Kazanski, baserad i Ryssland, som ansluter sig till Warins team i rollen som affärsutvecklingschef. Olga är spelspecialist med sinne för strategi och kommer närmast från annonsteknikbolaget Mintegral där hon fokuserat på publicist-relaterad affärsutveckling.

Nyheterna kommer efter att Adverty nyligen erhållit ett flertal patent i USA och ingått partnerskap med InMobi och Verizon Media, vilket gör det möjligt för mediejättens breda nätverk av samarbetspartners och annonsörer att få tillgång till Advertys annonslösningar inuti spel och därmed nå ut till en bredare publik i spelsektorn.

Adverty håller för närvarande på att förstärka teamet på köpsidan med en ersättare till positionen som kommersiell chef.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Joachim Roos, Styrelseordförande
Telefon: +46 73 635 10 48
E-post: jr@adverty.com

Anders Rössel, Finanschef
Telefon: +46 70 867 00 20
E-post: ar@adverty.com

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 februari 2021.

Corpura Fondkommission AB, tel. nr. +46 (0)722 52 34 51, är bolagets mentor på NGM Nordic SME.

Om Adverty
Adverty sammanför varumärken och människor genom sin revolutionerande displayannonseringsteknik byggd för spel. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera den fullständiga spelupplevelsen med icke-påträngande, lättintegrerade, sömlösa annonser. Adverty är grundat 2016 med kontor i Stockholm, London, New York, Madrid, Helsingfors, St Petersburg och Lviv. Mer information på www.adverty.com.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från Guide GlovesAnnons

“Handskprofessorn” som skyddar personalen – och budgeten

I mångas ögon har arbetshandskar en uppgift – att skydda händerna från skador. Eric Vallery, innovationschef på Guide Gloves, menar att rätt handskar även påverkar produktivitet såväl som sjukfrånvaro och därmed sista raden på företagets resultaträkning.

En arbetsskada kostar mycket. Framför allt kan det vara en personlig tragedi för den anställda, som utöver sjukskrivning med inkomstbortfall dessutom kan dra på sig långdragna, till och med livslånga, men. Eric Vallery, innovationschef på Guide Gloves, kallas skämtsamt för ”handskprofessorn” av kollegor och kunder och kan det mesta som är värt att veta om händer och hur de används. För honom är det en självklarhet att personalen förses med handskar som skyddar mot riskerna som finns i arbetet.

Men det finns fler anledningar till att en finanschef eller till och med en vd bör intressera sig lika mycket som skyddsombudet för valet av handskar. Handskar utvecklade specifikt för företagets omständigheter säkerställer även optimal produktivitet och kvalitet på slutprodukter, menar Eric Vallery.

– En arbetshandske ska inte bara ge gott skydd, om den inte är tillräckligt smidig kan det leda till produktivitetstapp på flera procent, eller ännu värre att medarbetare slarvar med säkerheten och utför moment med fel handskar, eller utan några handskar alls. En säker handske som begränsar medarbetaren kan ironiskt nog, utöver produktivitetsbortfall även leda till fler skador, säger Eric Vallery.

För den som arbetar inom produktion är händerna det allra viktigaste verktyget. Därför är det viktigt att de handskar som används på en arbetsplats är anpassade efter de specifika moment som ska utföras just där. Eric Vallery och hans kollegor är ofta ute på besök hos sina kunder för att utveckla handskarna tillsammans med dem.

– Alla arbetsplatser har sina egna utmaningar och förutsättningar. Som innovationsledare behöver vi på Guide känna kunden bättre än någon annan. Innovation handlar inte bara om att vara banbrytande utan innovationen måste också fylla ett verkligt värde och förbättra för kunden.

Med över 30 år i branschen har Guide Gloves en lång erfarenhet av att hjälpa människor att skydda sina händer och använda dem på bästa sätt. Men den långa erfarenheten gör inte att man endast håller fast vid gamla beprövade metoder eller kör i samma hjulspår. Eric Vallery menar att produktutvecklingsteamet på Guide Gloves ständigt arbetar för att utveckla nya lösningar för sina kunder.

– Vi strävar alltid efter att vara den mest effektiva, hållbara och innovativa tillverkaren av professionella arbetshandskar. Vi arbetar ständigt med nya metoder och material för att förbättra användarens säkerhet och prestationsförmåga, och använder oss av teknologi och innovation för att utveckla hållbara lösningar för att möta dagens och morgondagens behov.

Läs mer om hur Guide Gloves arbetar med innovation, eller boka in oss på besök där vi ser över era behov. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Guide Gloves och ej en artikel av Dagens industri

Positivt utfall i utvärdering av Epiprotect i Saudiarabien

National Unified Procurement Company (NUPCO) i Saudiarabien har färdigställt en utvärdering av Epiprotect vid 5 stora sjukhus. Utvärderingen som är en del i processen att upphandla Epiprotect i landet gav ett positivt utfall vilket nu är rapporterat till NUPCO som väntas ge en inköpskod för produkten. Inköpskoden som förväntas att registreras inom 2 månader möjliggör beställningar via det nationella inköpsorganet som förser merparten av den saudiska sjukvårdsmarknaden bestående av över 500 sjukhus med förbrukningsvaror.

 

De 5 sjukhus som deltog i utvärderingen uppskattar deras initiala behov till ca 1500 Epiprotect per månad vilket motsvarar ca 12,6 MSEK per år. Denna förbrukning avser främst behandling av ytliga brännskador och förväntas öka successivt i takt med att fler och fler sjukhus börjar använda produkten. Sjukvårdsinrättningarna som utvärderat Epiprotect är mycket positiva till produkten och har uttryckt sin avsikt att genomföra inköp så snart inköpskoden är genererad.

 

”Vi har den senaste tiden fördjupat vårt samarbete med vår saudiska distributör bland annat genom förstärkning av säljare och utbildare från vårt mellanösternkontor. Detta har säkerställt det positiva utfallet i utvärderingen och har samtidigt givit en kompetensökning hos våra kunder. Vi har sett att dessa utbildningstillfällen har resulterat i större beställningar och snabbare användning. De nivåer av beställningar som kunderna uttrycker att det finns behov av på kort sikt ser vi som en bra början, men den saudiska marknadens potential är otroligt mycket större. ” Säger Bolagets COO Mårten Skog.

 


Denna information är sådan som S2Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-09-28 16:32 CET.

Kontaktuppgifter
Petter Sivlér – CEO, S2Medical AB (publ)
Telefon: +46 (0)8-70 000 50
E-post: petter.sivler@s2m.se



Certified Adviser
Vator Securities AB
Telefon +46 (0)8-580 065 99
Hemsida: www.vatorsec.se 
Epost: ca@vatorsec.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera