1515

Irisity and Axis enter into partnership developing deep learning powered intelligent cameras

Irisity AB (publ), an ADP, Axis Development Partner, has developed an embedded version of IRIS to be integrated into Axis TPU cameras resulting in a unique deep learning capable AI camera.

Through the Axis Communications partnership program, Irisity integrates an embedded version of its cutting-edge IRIS algorithms for Axis' next generation Tensor Processing Unit TPU, based cameras. This enables advanced deep learning capabilities fully autonomously on Axis cameras without any need for server or cloud support. 

  • We are happy to have Irisity in our ADP program and are looking forward to this great combination of IRIS capabilities and precision and our powerful TPU cameras, comments Björn Callenfors, Axis.

Several new application areas have been identified including railway crossings, unmanned stores and night supervision of the elderly in-home environment.

  • Axis Communications is a true global leader with high quality cameras and strong ecosystems network, one of the first out with a camera powered by an AI-accelerator ASIC chip and perfect for our embedded solutions. We look forward to work with Axis, comments Marcus Bäcklund, CEO Irisity.

About Axis

Axis enables a smarter and safer world by creating network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. As the industry leader in network video, Axis offers products and services for video surveillance and analytics, access control, intercom and audio systems. Axis has more than 3,8​00 dedicated employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions. Axis was founded in 1984 and has its headquarters in Lund, Sweden.

For further information:

Marcus Bäcklund, CEO

Phone: +46 771 41 11 00

E-mail: marcus.backlund@irisity.com

Björn Callenfors, Ecosystem Manager Axis

Phone: +46 46 272 2334

E-mail: bjorn.callenfors@axis.com

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?