Kulturreklam är verksamt huvudsakligen i Stockholm och erbjuder utomhusreklam i reklamytor för aktörer och budskap med koppling till kultur, idrott, föreningsliv, samhällsinformation och välgörenhet. Under pandemin tillåts alla aktörer synas i Kulturreklams ytor.
Kulturreklam är ett vinstdrivande företag med en målsättning att upplåta minst fem procent av sina reklamytor till välgörenhet. Under 2019 hade 7,5% av budskapen i Kulturreklams kanaler en välgörenhetsorganisation som avsändare. Under 2020 dubblerades denna siffra till 15%. Ökningen är ett resultat av Covid 19-pandemin som påverkat kultur- och evenemangslivet.
– Kulturreklam går in i 2021 med ett avtal för kulturannonsering i tunnelbanan och en stark tro på att rida ut Corona-stormen. Vi kommer alltså fortsätta att erbjuda mycket förmånlig utomhusreklam för olika former av välgörenhets- och biståndsorganisationer, säger Carl Jurell, VD på Kulturreklam.
Carl Jurell, 0733-82 81 03 – carl@kulturreklam.se
Följande bilagor finns för nedladdning:
Release
Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se