1515
Annons

Adverty fortsätter sin snabba expansion med utnämning av finanschef

Efter avsevärd tillväxtpotential ansluter sig finanschef Anders Rössel till Adverty, där han får ansvar för finansverksamheten och investerarrelationer.

Den ledande plattformen för in-game-annonsering, Adverty, tillkännager utnämningen av Anders Rössel som finanschef. Anders tillträder med uppgiften att hjälpa det innovativa teknikföretaget att hantera sin tillväxt, detta efter en rad seniora rekryteringar och öppnandet av nya kontor under 2020.

Advertys uppdrag är att leverera sömlös annonsering som knyter samman varumärken och målgrupper – allt med hjälp av sin revolutionerande teknik specifikt utvecklad för spel. Anders kommer att ansvara för företagets finansverksamhet och ska samtidigt bistå VD och styrelse med strategisk rådgivning.

Anders kommer närmast från en roll som CFO på Howden Insurance Brokers Sweden, där han lett ett större transformationsprojekt parallellt med att han ansvarat för ekonomi, IT och HR. Han har även varit Head of Business Control på Cherry, ett bolag som investerar i spelföretag och som sedermera köptes upp av en brittisk riskkapitalfond. Anders inledde sin karriär som Management Trainee på mediekoncernen MTG och har därefter innehaft en rad olika ledande positioner på flera multinationella bolag.

Anders säger: ”Jag ser mycket fram emot att få komma igång i min nya roll i ett så innovativt och snabbväxande mediaföretag. Adverty erbjuder unika annonsformat och potentialen är enorm, även om vi börjar det nya året i ett utmanande handelsklimat. Utan överdrift så håller Adverty på att etablera en ny standard för intäktsskapande annonsering och vi förväntar oss att se många värdefulla affärer och strategiska partnerskap framöver, på både lång och kort sikt.”

Niklas Bakos, Advertys VD och grundare, säger: ”Det är med stor glädje vi välkomnar Anders till teamet. Han är en högt respekterad näringslivsprofil med såväl djupa som mångfacetterade erfarenheter förvärvade i ett antal olika roller inom finans och affärsutveckling och detta i ett brett spektrum av branscher och geografier. Den kompetens han tillför bolaget borgar för framtida framgångar.”

Advertys expanderande verksamhet är ett resultat av att allt fler annonsörer får upp ögonen för icke-störande, storskalig annonsering inuti spel, ett i hög grad outnyttjat men oerhört spännande nicheområde inom media som sakta börjar bli erkänt över hela mediebranschen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Niklas Bakos, VD
Telefon: +46 733 28 1110
E-post: nb@adverty.com

Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 januari 2021.

Corpura Fondkommission AB, tel. nr. +46 (0)722 52 34 51, är bolagets mentor på NGM Nordic SME.

Om Adverty
Adverty sammanför varumärken och människor genom sin revolutionerande displayannonseringsteknik byggd för spel. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera den fullständiga spelupplevelsen med icke-påträngande, lättintegrerade, sömlösa annonser. Adverty är grundat 2016 med kontor i Stockholm, London, New York och Lviv. Mer information på www.adverty.com.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Positivt utfall i utvärdering av Epiprotect i Saudiarabien

National Unified Procurement Company (NUPCO) i Saudiarabien har färdigställt en utvärdering av Epiprotect vid 5 stora sjukhus. Utvärderingen som är en del i processen att upphandla Epiprotect i landet gav ett positivt utfall vilket nu är rapporterat till NUPCO som väntas ge en inköpskod för produkten. Inköpskoden som förväntas att registreras inom 2 månader möjliggör beställningar via det nationella inköpsorganet som förser merparten av den saudiska sjukvårdsmarknaden bestående av över 500 sjukhus med förbrukningsvaror.

 

De 5 sjukhus som deltog i utvärderingen uppskattar deras initiala behov till ca 1500 Epiprotect per månad vilket motsvarar ca 12,6 MSEK per år. Denna förbrukning avser främst behandling av ytliga brännskador och förväntas öka successivt i takt med att fler och fler sjukhus börjar använda produkten. Sjukvårdsinrättningarna som utvärderat Epiprotect är mycket positiva till produkten och har uttryckt sin avsikt att genomföra inköp så snart inköpskoden är genererad.

 

”Vi har den senaste tiden fördjupat vårt samarbete med vår saudiska distributör bland annat genom förstärkning av säljare och utbildare från vårt mellanösternkontor. Detta har säkerställt det positiva utfallet i utvärderingen och har samtidigt givit en kompetensökning hos våra kunder. Vi har sett att dessa utbildningstillfällen har resulterat i större beställningar och snabbare användning. De nivåer av beställningar som kunderna uttrycker att det finns behov av på kort sikt ser vi som en bra början, men den saudiska marknadens potential är otroligt mycket större. ” Säger Bolagets COO Mårten Skog.

 


Denna information är sådan som S2Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-09-28 16:32 CET.

Kontaktuppgifter
Petter Sivlér – CEO, S2Medical AB (publ)
Telefon: +46 (0)8-70 000 50
E-post: petter.sivler@s2m.se



Certified Adviser
Vator Securities AB
Telefon +46 (0)8-580 065 99
Hemsida: www.vatorsec.se 
Epost: ca@vatorsec.se

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera