1515

Enter Fonder lanserar digital lösning för direktkunder

Enter Fonder lanserar nu, i samarbete med Fondab, en digital lösning för sina kunders fondsparande bland annat inom ramen för ISK. Den nya lösningen innebär att Fondabs plattform för fondhandel, depå- och slutkundshantering möjliggör för Enter att kunna erbjuda sina kunder ett enklare sätt att spara i fonderna.

Under sommaren har arbetet pågått med att sätta upp en egen digital kundplattform åt Enter Fonder och vi kan nu med glädje lansera tjänsten på www.enterfonder.se. Med den nya lösningen kan kunder nu direkt via Enter Fonders webbplats registrera sig som kund och logga in med BankID, öppna ett Investeringssparkonto (ISK) samt spara i Enter´s fonder.

- Vår tanke är att kunderna ska kunna komma närmare förvaltningen och följa värdet av de investeringar som vi tror allra mest på, säger Henrik Lindquist, VD på Enter Fonder.

Genom att låta Fondab hantera den tekniska lösningen och administrationen kring slutkunden kan Enter fokusera på sin kärnverksamhet som är förvaltningen och kundrelationen.

- Enter Fonder har ett starkt varumärke med stort fokus på hållbara investeringar. Vi ser med spänning fram emot ett gemensamt och långsiktigt arbete för att skapa goda värden för slutkunden att använda Enter’s nya digitala tjänst och produkter, säger Filip Birkhammar, Head of Sales på Fondab.

För mer information, kontakta:

Filip Birkhammar
Head of Sales, Fondab
Tel: +46 73 600 11 63
E-post: filip.birkhammar@fondab.com


Henrik Lindquist
VD, Enter Fonder
Tel: +46 70 693 57 13
E-post: henrik.lindquist@enterfonder.se

Fondab AB är Sveriges största fondplattform. Fondab arbetar med digitala lösningar för fondsparande och erbjuder både privatkunder, företagskunder samt institutionella kunder en fullständig IT infrastruktur för automatiserad fondhandel och depå- och slutkundshantering. Fondab äger även fondhandelsplatsen Fondmarknaden.se. Mer information på www.fondab.com eller kontakta oss på sales@fondab.com.

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från AgiltecAnnons

Så blir företaget mer agilt – och bättre rustat att möta den snabba digitala omställningen

Nils Granered, VD för Agiltec Group AB, och Katharina Hahn, Agil Coach på Agiltec Stockholm.
Nils Granered, VD för Agiltec Group AB, och Katharina Hahn, Agil Coach på Agiltec Stockholm.

Med den pågående digitaliseringen har förändringstrycket från kunder och konkurrenter aldrig varit högre än nu.

Att införa agila arbetsmetoder är ett sätt att möta den snabba förändringstakten.

– De traditionella metoderna håller inte längre. Man måste tänka nytt och använda nya koncept. Då kan det agila arbetssättet och det ledarskap följer med det vara framgångsrikt, och här kan vi hjälpa till, säger Nils Granered, VD för Agiltec Group AB.

Omställningen till det digitala samhället går fort och har snabbats på ytterligare som en följd av den pågående pandemin. För att hänga med i den snabba utvecklingen måste företag och organisationer förändras i sitt arbetssätt.

– I varje ögonblick ändras förutsättningarna. Det ställer stora krav på människorna i en organisation och de angreppsätt och metoder som de väljer. Det som är avgörande för framgång att de rätta valen hela tiden görs, att metodiken ständigt utvecklas och att förbättringarna sedan håller i sig, säger Nils Granered. 

Att införa agila arbetsmetoder i en organisation innebär att man arbetar med delleveranser i korta cykler medan man testar, analyserar och förbättrar allt eftersom nya utmaningar uppstår, istället för att, som är vanligt inom projekt, göra en stor slutleverans.

– När en organisation blir mer agil får den en ökad effektivitet och kvalitet, smartare processer och ett ökat engagemang hos sina medarbetare. I slutändan är den bättre rustad att möta den snabba förändringstakten i samhället, säger Nils Granered.

Agiltec stödjer omställningen

Agiltec kan hjälpa företag och organisationer att genomföra en agila transformation. Inledningsvis görs en form av organisationsanalys där det mäts hur långt organisationen redan kommit i sin förändringsresa. 

– Redan här ser vi ofta vilka problem och brister som de har och var i organisationen som det slirar, säger han.

Katharina Hahn är Agil Coach på Agiltec Stockholm. Hon förklarar att varje transformation är unik och måste anpassas till kunden, till kundbehovet och de människor som jobbar där. 

– Det agila arbetssättet förenklar eftersom det oftast är nya metoder man inför. Men allt är inte metoder. Det handlar också om hur man ser på jobbet, att skapa ett annat perspektiv, att lämna över ansvar till medarbetare mer och mer. Trots allt är de ”knowledge workers” med absolut kunskap. Då måste man bort från ”command & control”, säger hon.

Agiltec arbetar brett

Agiltec har hjälpt organisationer i alla sektorer, som bank & finans, media, myndigheter, detaljhandeln, pension & försäkring, techbolag, verkstad, energi, utbildning och kommunikation.

Eftersom verksamheten ständigt ökar söker Agiltec nya medarbetare.

– Vi söker de med agil erfarenhet, personer som är positiva, samarbetsvilliga, team-orienterade och med en vilja att utveckla sig vidare. Vi söker även utvecklare, förklarar Nils Granered.

Den akademiska bakgrund som oftast är lämplig är inom IT, som systemvetare eller datavetare och civilingenjör.

– Men det viktigaste är att man absolut måste ha en vilja att jobba med människor, avslutar Katharina Hahn.

Läs mer på: http://www.agiltec.se/

Om Agiltec: 

Agiltec grundades januari 2016 och har sitt säte i Umeå. Sedan dess har bolaget vuxit och etablerat sig med kontor i Stockholm, Göteborg och Lund och har 23 anställda. Dessa arbetar som agila förändringsledare, agila coacher, CI/CD experter, scrum master, product owner eller RTEer. 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Agiltec och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?