Annons

Polygiene fyller på med Diesel – unikt avtal börjar med fem kollektioner plus sportkläder

Diesel Sports kommer att arbeta med Polygiene från SS21 med Stays Fresh i större delen av kollektionen, och för vissa produkter också med ViralOff®. Diesel Jeans har tecknat ett kontrakt med oss om att arbeta med ViralOff i unik kombination med Odor Crunch för SS21 exklusivt i flera kollektioner. Det initiala samarbetet gäller minst fem kollektioner.


 

Diesel är ett ”powerhouse” inom mode, känt för denim och banbrytande urbana kläder, och sedan starten för 40 år sedan har Diesel expanderat från en specialiserat jeansmärke till ett bredare och mer omfattande livsstils-varumärke. Nu tillverkar de produkter över hela livsstilsspektrumet; från barnkläder, över dofter, klockor och smycken, glasögon, till möbler. Diesel är idag en del av OTB-gruppen (Only The Brave) med en årlig omsättning på 1,5 miljarder euro.

ViralOff-behandlingen minskar virus på textilierna, vilket också innebär att de behöver tvättas mindre ofta. Detta i sin tur får kläderna att leva längre. Att hoppa över varannan tvätt på ett par jeans kommer att minska dess miljöavtryck avgörande. Tillsatsen av Odor Crunch i denim kommer också att göra dem skyddade från omgivande lukt. Resultatet? De perfekta jeansen – ingen lukt och inget behov av tvätt.

Diesels grundare, Renzo Rosso sa i Vogue för några veckor sedan, "att genomföra den hållbara processen kommer att bli ett av våra största åtaganden framöver; vi vill bli ett företag med de bästa metoderna för hållbarhet: verkliga, certifierade och ärliga.”

De är helt klart det enda varumärket inom mode som gjort en resa från casual till lyx, Diesel har alltid varit i framkant både med produkter, teknik och varumärkes-kommunikation. ”Precis som Polygiene är Diesel ett varumärkesdrivet företag. Vi delar idén om att du gör något stort, som du sedan gör till ett ännu mer fantastiskt varumärke. Det känns som en perfekt matchning”, säger Ulrika Björk, VD för Polygiene.

Om Diesel
Under de senaste 40 åren har Diesel varit en ledande pionjär inom denim och casual fashion, som rört sig utanför och före trenderna i branschen, tagit ledningen i premium casual wear-världen, och blivit ett reellt alternativ till traditionell lyx. Diesel står för passion, individualism och självuttryck. Genom åren har Diesel fulländat denim och tagit det till en högre nivå med produkter som tagits fram av denimexperter med öga för det experimentella och som utmärker sig i design, konstruktion och behandlingar. Idag tillämpar Diesel sin expertis och sitt djupa intresse för forskning i många olika kategorier, vilket skapar ett genuint livsstilserbjudande. Utbudet av kompletterande produkter inkluderar barnkläder, dofter, klockor och smycken, glasögon, möbler, i samarbete med ledande aktörer inom licensiering.

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:
http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Ulrika Björk, CEO
ubj@polygiene.com, +46 70 921 12 75

Om Polygiene
Som världsledande inom luktkontroll och stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på kläder - från förbrukningsvaror till hållbara produkter. Vi behandlar kläder, produkter för hemmet och textilier så att du ska kunna känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 140 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke med sina produkter. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Polygiene fyller på med Diesel – unikt avtal börjar med fem kollektioner plus sportkläder (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Innehåll från XintelaAnnons

Bättre behandlingsmetoder med cellmarkör

Evy Lundgren-Åkerlund, vd för Xintela.
Evy Lundgren-Åkerlund, vd för Xintela.Foto:Ola Torkelsson

Med en patentskyddad markörteknologi för stamceller och en egen produktionsanläggning är Xintela en spelare inom cellterapifältet att räkna med. Nu satsar de även på att ta fram en ny behandlingsmetod för aggressiv bröstcancer.

Xintela utvecklar behandlingar inom områden där behovet av ny innovation är stort – artros, covid-19 och aggressiva cancerformer. Utvecklingsarbetet grundar sig i företagets markörteknologi Xinmark, där specifika cellyteproteiner fungerar som målmolekyler på stamceller och cancerceller.  

Från start har Xintela fokuserat på stamcellsterapi för artrospatienter. Genom prekliniska studier på hästar har bolaget visat att stamceller som tagits fram med hjälp av markören kan bromsa utveckling av artros hos hästar efter n ledbroskskada. 

EXTERN LÄNK: Inbjudan till Xintelas emission 

Unik markörteknologi

– Vi är inte ensamma om att arbeta med stamceller, men vår teknologi gör oss verkligen unika. Med våra markörer kan vi sortera ut stamceller från exempelvis fettvävnad och få fram en homogen stamcellspreparation av hög kvalitet som sedan expanderas i stora mängder, säger Evy Lundgren-Åkerlund, vd för Xintela. 

Xintela har en egen GMP-förberedd produktionsanläggning för att tillverka sina stamcellsprodukter för kliniska studier. Nu inväntar företaget ett tillstånd för att producera den första produkten Xstem-Oa och inleda kliniska studier på artrospatienter.  

Markörteknologin Xinmark kan också användas för att detektera vissa aggressiva cancerceller och rikta behandlande antikroppar till dessa. Xintela fokuserar sedan tidigare på den aggressiva hjärntumören glioblastom, och nyligen presenterade företaget att nästa fokusområde blir trippelnegativ bröstcancer, även den en mycket aggressiv cancerform med dålig prognos. 

Nya indikationer möter stora medicinska behov

– Plattformen Xinmark ger oss möjlighet att bredda verksamheten till nya utvecklingsområden. Därför har vi nu lagt till trippelaggressiv bröstcancer och även inlett en preklinisk studie av våra stamceller som behandling för Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS), en svår lungkomplikation som drabbar vissa covid-19-patienter, säger Evy Lundgren-Åkerlund.

Nu hoppas hon kunna landa samarbeten med strategiska partners inom bolagets verksamhetsområden för att ytterligare stärka Xintelas plats på marknaden. 

EXTERN LÄNK: Läs mer om Xintelas satsning på en ny behandling av aggressiv bröstcancer 

Fakta Xintela
Xintela är ett biomediciniskt bolag verksamt inom regenerativ medicin och cancer. Med sin patentskyddade markörteknologi utvecklar företaget nya behandlingsmetoder för exempelvis artros och hjärntumörer. www.xintela.se 

Mer från Xintela

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Xintela och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?