Annons

Polygiene behandlar Royal Enfield Apparels produkter

Polygiene, samarbetar med Royal Enfield Apparel för att skapa ett nytt sortiment av hjälmar, t-shirts, balaclavas, hals- och huvudbonader, motorcykeljackor och handskar, etc.

Ett antal artiklar kommer att lanseras med en kombination av Polygiene® Biostatic och Odor Crunch stays fresh technology, som stoppar tillväxt av bakterier, som är orsaken till lukt, samt får produkter att kännas fräscha och rena under alla förhållanden och i alla miljöer. Fler produkter kommer att läggas till under kommande säsonger, både från Royal Enfields skydds-, och livsstilslinjer.Med behandlade tubhalsdukar vill Royal Enfield uppmuntra människor att täcka sina ansikten med dessa tubhalsdukar, som en frivillig folkhälsoåtgärd. Genom att vara insatt i de problem som kan komma att dyka upp, uppmanar Royal Enfield sina anhängare, sk ”riders”, att utbilda människor i hur man använder tubhalsdukar för att täcka ansiktet, samt hur man tvättar, steriliserar och återanvänder dem - allt för att hålla allmänheten skyddad och säker.

Royal Enfield-varumärket ägs av den indiska biltillverkaren Eicher Motors Limited, som är noterad på den indiska aktiemarknaden (BSE och NSE). Royal Enfield Apparel växer och Eicher Motors har en strategi som speglar vad andra ikoniska varumärken har lyckats mycket väl med, nämligen att lansera klädkollektioner för att lyfta motorcykelupplevelsen ytterligare.

”Vi anstränger oss för att utveckla kollektionerna varje säsong med målet att svara upp mot motorcykelåkarnas ständigt växande behov. Detta partnerskap för det hela ytterligare ett steg framåt, vi är nu både hållbara och förser åkarna med det bästa på marknaden. Med minskat tvättbehov, tack vare Polygiene-tekniken, känner jag definitivt att vi erbjuder det bästa för våra riders och kommer att fortsätta att göra produkter som förstärker körupplevelsen”, säger Puneet Sood, chef för Apparel Business på Royal Enfield.

”Vi är mycket stolta över att vara del i detta gemensamma partnerskap med Royal Enfield. Vårt mål är att skapa mervärde för varje kund och för detta ikoniska varumärke hoppas vi kunna lägga till en verklig fördel för slutanvändarna. De kommer nu att hålla sig fräscha, kunna resa lätt och tvätta mindre. Vi ser fram emot att addera de unika fördelarna med vår teknologi till hela produktutbudet av Royal Enfields kläder och produkter framöver”, säger Ulrika Björk, VD på Polygiene. ”Och slutligen är vi mycket glada över att kunna sprida det viktiga budskapet kring #REGearUp, tillsammans med Royal Enfield.”

Om Royal Enfield Apparel:
Royal Enfield Apparel-divisionen startades 2014 med ett enda syfte - att skapa ett ekosystem kring ”riktig” motorcykelåkning och att förstärka själva motorcykelupplevelsen. Säkerhet har alltid högsta prioritet för Apparel, med tre viktiga parametrar - skydd, komfort och stil. Det förstärker ”Pure Motorcycling”-livsstilen och gör det möjligt för framväxande aspiranter och befintliga lojalister att uttrycka sig med hjälp av varumärket, på många nya sätt. Att vara tillgängliga och relevanta för slutanvändare är andra viktiga attribut som Royal Enfield alltid överväger. Deras sortiment av produkter består av livsstilskläder och skyddsutrustning. För mer information: https://store.royalenfield.com/.

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:
http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Presskontakt Royal Enfield Apparel:
Divya Anand, +91 8826577566, Divyaanand@royalenfield.com

Polygiene AB:
Ulrika Björk, CEO, ubj@polygiene.com, +46 70 921 12 75

Sales Contact Polygiene South Asia:
Vishal Bhandari, Technical Director, vishal@polygiene.com, +91 98117 10681

Polygienes IR via mail: ir@polyiene.com

Om Polygiene
Som världsledande inom luktkontroll och stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på kläder – från förbrukningsvaror till hållbara produkter. Vi behandlar kläder, produkter för hemmet och textilier så att du ska kunna känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 140 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke med sina produkter. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se. För mer information: www.polygiene.com.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Polygiene behandlar Royal Enfield Apparels produkter (PDF)

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Innehåll från Ports GroupAnnons

Skydda ditt varumärke online och trygga kundens köpupplevelse

Hans Enström och Simon Ivarsson
Hans Enström och Simon Ivarsson

I takt med att e-handeln växer så ökar antalet bedrägerier. För att ditt företag ska vara framgångsrikt online krävs ett i grunden gediget varumärkesskydd, en trygg köpupplevelse för kunderna och en aktiv bevakning av marknader där ditt varumärke exponeras.

När företaget Compumark 2019 frågade e-handlare om de utsatts för bedrägeri uppgav 85 procent att de hade drabbats av varumärkesintrång. Efter att corona-pandemin slog till har en ökad aktivitet märkts. Företag styr om försäljningen allt mer mot e-handel, samtidigt som kommunikationen kollegor emellan minskar när de jobbar hemifrån. Ett lysande tillfälle för bedragare, som verkar rikta sig allt mer mot externa parter så som kunder och leverantörer istället för internt.

– När handeln i allt större mån har flyttat ut på nätet, där aktörerna är betydligt fler, då blir det mycket enklare att göra intrång, säger Simon Ivarsson, jurist hos Ports Group.

Ports Group är experter på att skapa varumärkesskydd – legalt, digitalt och tekniskt – och är en trygg partner för din verksamhet.

– Det mest basala är att ha ett helhetstänk kring varumärket, se till att ha alla rättigheter som behövs, säger Hans Enström, Senior Client Manager på Ports Group.

Bedragare riktar in sig på den svagaste punkten oavsett om det är varumärke, domännamn, e-post eller webbplats. Så skaffa ett brett skydd.

Minimera risken för intrång

Du vill inte hamna i en situation där bedragare sätter upp e-handel som liknar din, eller skickar ut mejl i ditt namn till kunder och leverantörer.

Det händer även att bedragare registrerar ditt varumärke (eller till namnet något väldigt likt) för att du själv inte har gjort det, som du sedan tvingas köpa tillbaka dyrt.

Men det räcker inte att bara skydda sitt varumärke. En trygg kundupplevelse är a och o för att bibehålla och, rätt agerat, öka förtroendet hos e-handelskunderna.

SSL-certifikat för säker datakryptering, upprätthållande av GDPR, korrekt information gällande avtalsvillkor, produktbeskrivningar och hur processen för köpet går till är helt nödvändiga beståndsdelar för en trygg köpupplevelse.

– Du behöver minimera risken för intrång och du behöver skapa en så säker miljö som möjligt för din kund på din webbplats, säger Hans.

Om e-handelskunden inte känner sig trygg kan den enkelt gå till en annan handel. Du riskerar då att missa en lång affärsrelation, för att du inte har gjort det som krävs.

Bibehåll starkt förtroende

När skydd finns på plats för ditt varumärke och dina kunder så gäller det att förvalta det rätt. Du behöver någon som aktivt håller utkik efter intrång och bedrägerier riktade mot din verksamhet och som bevakar de viktigaste kanalerna där ditt varumärke exponeras såsom sociala medier och digitala marknadsplatser.

De digitala samt tekniska strategerna och juristerna på Ports Group har en bred kompetens på alla de här områdena.

– Det bästa är om vi kopplas in i ett tidigt skede, så att vi kan agera proaktivt. Att städa upp efter att intrånget har skett är betydligt mer kostsamt, avslutar Simon.

EXTERN LÄNK: Läs mer 

Fakta Ports Group

Ports Group har över 25 års erfarenhet av att hjälpa företag till en säker och effektiv varumärkesportfölj. Ports Groups team av jurister, tekniker och digitala strateger erbjuder ditt företag en unik säkerhetslösning för effektiv hantering och heltäckande kontroll av företagets varumärken.

Mer från Ports Group

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Ports Group och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?