Annons

Ny varumärkesprofil för Jurek ska garantera fortsatt träffsäker specialistrekrytering

Jurek, ett av Sveriges största företag inom nischad kompetensförsörjning, lanserar idag en helt ny varumärkesprofil, framtagen av varumärkesbyrån Grow, med syfte att stärka kommunikation och position inom varje specialistområde i takt med de senaste årens snabba tillväxt. 

Jureks VD Shervin Razani var tidig med att fånga upp trenden med specialistrekrytering:

”Genom att låta specialistkompetens rekrytera specialistkompetens ökar såväl kvalité som effektivitet. Den insikten har bidragit till en stark organisk tillväxt för Jurek där vi stolt tilldelats sex gasellutmärkelser från Dagens Industri sex år i rad. Det har även skett viktiga förvärv för att ytterligare stärka vår specialisering. Därför satsade vi på en omfattande varumärkessatsning för att säkerställa att vi bibehåller vår tydlighet mot våra kunder och kandidater.”

Jurek möter det nya decenniet med en ny design av logga, nya kommunikationskoncept och en helt ny hemsida som skapar förutsättningar för en mer digital, specialiserad och framtidsinriktad varumärkesstrategi:

”Jurek har en stark position på marknaden och det vill vi säkerställa att vi lever upp till i vår kommunikation. Vårt erbjudande har inte förändrats, vi är precis samma specialister med samma målsättning som vi hade vid starten 2006: Att hitta skapa och matcha talang med rätt roll, företag och kultur. Men däremot så kan vi nu leva upp till vårt erbjudande med en modern och inspirerande hemsida, ett grafiskt snitt som representerar vår expertis och en tydlig kommunikation och identitet för varje specialistområde.” säger Rosanna Ryrberg, Marknadschef på Jurek.

Arbetsmarknaden befinner sig i förändring och att attrahera rätt person till rätt jobb som dessutom blir långsiktig är en stor utmaning. Shervin Razani fortsätter:

”En stor del av Jureks framgång beror på vår förmåga att vara lyhörda för marknadens trender - vi anpassar oss i takt med att arbetsmarknaden förändras. Vi är helt enkelt bättre än många av våra konkurrenter på att möta kundernas och kandidaternas krav. Jureks nya varumärkesprofil säkerställer att vi kommunicerar samma värde som vi bevisligen erbjuder kunder och kandidater.”

Jurek har samarbetat med varumärkesbyrån Grow i den här omfattande satsningen.

”Vi gjorde en strategisk kartläggning av marknaden och kunderna för att ta fram den optimala kommunikationen och gränssnittet med målet att tydliggöra erbjudandet mot såväl kund som kandidat. Jurek visade sig ha ett starkt varumärke och en tydlig position på marknaden och med Grows hjälp har vi lyft det genom en stark grafisk profil och ett lekfullt men professionellt kommunikationskoncept. Nu kommunicerar Jurek samma kvalité som de faktiskt säljer.” säger Niclas Engsäll, Executive Creative Director på Grow

För mer information, vänligen kontakta:
Shervin Razani, Grundare och VD Jurek 
shervin.razani@jurek.se
073-421 80 22

Om Jurek

Jurek grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är idag en av marknadsledarna inom rekrytering och konsultuthyrning med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och London. Jurek är specialister inom områdena Law, Finance, HR, Business Support och Marketing & Communication. Jurek växer i snabb takt och har utsetts till Gasell-företag av Dagens Industri 6 år i rad. Jurek brinner för att skapa den perfekta matchningen - rätt talang på rätt plats helt enkelt. Att matcha rätt är ingen lek – men när vi lyckas är alla vinnare. För mer information, vänligen besök www.jurek.se.

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Innehåll från Resurs BankAnnons

Resurs Bank skapar hållbar lönsamhet när handeln förändras

Anna Nauclér, CCO på Resurs Bank
Anna Nauclér, CCO på Resurs Bank

Under lång tid har hållbarhetsfrågan och den cirkulära ekonomin vänt upp och ner på handeln och i dagsläget möter handlare också helt nya utmaningar där kunder håller hårdare i sina pengar. Förmågan att snabbt ställa om sin verksamhet blir därför allt viktigare, framför allt när nya oförutsedda omvärldsfaktorer nu tydligt påverkar handeln. Att väga in ansvarsfull kreditgivning och erbjuda flexibla betallösningar är två sätt att skapa hållbar lönsamhet och stå starkare i en osäker värld.

Nya utmaningar bidrar också till utveckling, nya kundresor och nya erbjudanden. Resurs Bank är en av de största leverantörerna av betallösningar på den nordiska marknaden och har lång erfarenhet av att i nära samarbete med sina partners möjliggöra detta omställningsarbete.

– Vill man få återkommande kunder kan man inte bara konkurrera med pris. Istället behöver man utmärka sig som en aktör som snabbt förstår kunderna behov och kan ställa om även när det blåser upp till storm. En viktig aspekt är att erbjuda olika alternativ av betallösningar i kombination med en noggrann kreditbedömning som ger kunderna ökad handlingskraft, trygghet och flexibilitet. Därför erbjuder vi bland annat prenumerationslösningar som ger kunden möjlighet att använda en produkt utan att äga den och därmed istället få en månadsavgift som går att avsluta, säger Anna Nauclèr, CCO på Resurs Bank.

Resurs Checkout – en omnilösning

När konsumenter ändrar sitt sätt att handla är det viktigare än någonsin med en omnilösning som håller ihop kommunikation och betallösningar i både e-handel och butik.

– Med Resurs Checkout får handlare en omnilösning som gör det smidigt att anpassa sin affär till de kanaler som konsumenterna efterfrågar. Med Resurs Checkout kan kunder välja delbetalning som gör att man kan skapa en jämnare månadsekonomi för att kunna planera sin ekonomi och känna sig trygg, fortsätter Anna.

Starka varumärken bygger lojalitet

Nyckeln till att få fler återkommande kunder ligger i att anpassa sin affärsstrategi så att den håller sig relevant och hjälper till att stärka varumärket. Precis som att affärsmodeller anpassas behöver varumärkesarbetet spegla vad som sker i världen.

– Handeln har mycket att vinna på att väga in aspekter som handlar om hållbar konsumtion, där kreditbedömning är grundläggande för att också skapa hållbar lönsamhet i sin affär. Genom att erbjuda co- och whitelabel-koncept för våra betallösningar, där våra partners varumärke frontas gentemot slutkund, skapas förutsättningar för en tydlig och anpassad kundkommunikation som stärker handlarens varumärke, säger Anna.

Klokare köp ger hållbarare samhällen

Detta får till följd att kunderna har råd att köpa produkter av högre kvalitet som håller längre vilket bidrar till klokare konsumtion samtidigt som högre snittköp skapar tillväxt. Långsiktigt smarta köp leder till hållbar privatekonomi, vilket i sin tur leder till mer hållbart rustade samhällen som kan leva upp till de globala målen.

– Resurs har en noggrann kreditbedömningsprocess med syfte att människor ska ha en långsiktig hållbar privatekonomi. Vi har individuell rådgivning och en rad olika aktiviteter för att undvika att kunder hamnar i inkasso. Ingen vinner på överskuldsättning, avslutar Anna.

FAKTA OM RESURS BANK

Resurskoncernen finns i hela Norden och består av Resurs Bank och Solid Försäkring. Vi jobbar med att skapa smarta betal- och finansieringslösningar för både konsumenter och företag.

EXTERN LÄNK: Läs mer om Resurs Bank här 

Mer från Resurs Bank

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Resurs Bank och ej en artikel av Dagens industri
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?