Annons

Självrengörande kontorsstolar säkrar arbetsplatsen

(Översatt pressmeddelande från Itoki)

Itoki co., Ltd. (huvudkontor: Chuo-ku, Tokyo VD: Yoshiro Hirai) släpper fem nya modeller av kontorsstolar med ViralOff®, den senaste antivirala behandlingsteknologin från Polygiene AB. (Huvudkontor: Malmö, Sverige VD: Ulrika Björk), från december 2020.

”Vår långvariga partner Itoki var pionjär inom kontorsmöbler när de började använda vår Stays Fresh-lösning för ett antal år sedan. De tar nu nästa steg genom att vara de första i världen som använder Polygiene ViralOff i ett antal av sina kontorsstolar, ett logiskt steg för detta innovativa varumärke. Vi är övertygade om att denna typ av kontorsprodukter kommer att ha en central roll när kontor och andra arbetsplatser öppnas igen post-Corona”, säger Peter Sjösten, VP Commercial Operations APAC Polygiene.

Eftersom åtgärder för att förhindra smittspridning på kontoret har blivit en brådskande fråga har Itoki publicerat Post Corona Workplace Guide Book Vol. 1, som beskriver arbetsregler och hur man skapar en säkrare arbetsmiljö. De har utvecklat produkter och skapat utrymmen som uppfyller standarder för att en arbetsplats ska vara fungerande även efter pandemin.

Itoki har lagt till en ny serie med fem typer av kontorsstolar i sitt sortiment. Dessa har tyger behandlade med den senaste antivirala behandlingstekniken ViralOff från Polygiene. Det är första gången i världen som ViralOff används i kontorsmöbler.

För mer information: https://www.itoki.jp/solution/infection-control/viraloff/
 

Om ViralOff:

ViralOff-behandling är en silverjonbaserad behandling som minskar specifika virus på textilier med över 99% inom två timmar*. ViralOff-behandlingen hjälper till att minska risken för textilburna infektioner. ViralOff skyddar behandlade tyger från mikrobiell kontaminering, men skyddar inte mot infektion eller sjukdom.
 

*Testmetod: ISO 18184: 2019 (SARS-CoV-2, H3N2, H1N1)

Hur testades det:

Det antivirala testet (ISO 18184: 2019) bekräftar i vilken grad en infekterad titer (antalet cytotoxiska viruspartiklar) av viruset på textil reduceras. Prover med med viruslösningen (bearbetade antivirala produkter och standarddukar) får stå vid 25°C i 2 timmar innan man jämför graden av virusreduktion.

Presskontakt: Ulrika Björk, ubj@polygiene.com, +46 70 921 12 75

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:
http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/

Om Polygiene

Som världsledande inom luktkontroll och stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på kläder – från förbrukningsvaror till hållbara produkter. Vi behandlar kläder, produkter för hemmet och textilier så att du ska kunna känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 140 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke med sina produkter. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Polygiene Itoki PM SWE

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se

Innehåll från DeelAnnons

Distansrevolutionen ställer nya krav på chefer

Daniel Eisenberg är Sverigechef på Deel.
Daniel Eisenberg är Sverigechef på Deel.

Det sker en distansrevolution inom arbetslivet.

Den nya verkligheten är en utmaning för chefer och arbetsledare.

– Digitala verktyg och onboarding blir mycket viktigare, säger Daniel Eisenberg, Sverigechef på Deel.

Läs mer om hur du anställer talanger utomlands 

Daniel Eisenberg är Sverigechef för Deel, ett bolag som underlättar att anställa globalt. Genom sitt arbetsliv har han blivit expert på att jobba på distans, och nu jobbar han på ett företag som aktivt valt strategin att inte ha några fysiska kontor, något som rimmar väl med affärsidén.

Daniel Eisenberg sitter själv i Nairobi, Kenya, dit han flyttat med familj och fru.

Han leder ett team som som i dag sitter i Sverige, Danmark, Finland, Dubai, Italien, Spanien och Ukraina. Snart kommer även delar av teamet att befinna sig i Kapstaden för att komma bort från den nordiska vintern, utan att hamna i fel tidzon.

– Jag önskar att jag haft den möjligheten när jag var ung. Det hade underlättat att kunna foga samman frihetsdrömmarna om resande med arbetslivet, säger Daniel Eisenberg.

Flera undersökningar visar att chefer oroar sig för att distansarbete påverkar resultat negativt. Det är inget Daniel Eisenberg märkt av.

– De anställda äger sin egen tid, det ger en känsla av ansvar. Jag upplever också att de blir mer effektiva, säger han.

Tänk om kring kulturbygget

Ytterligare en aspekt som lyfts som problematisk med distansarbete är att arbetsplatskulturen blir lidande, vilket kan leda till att anställda känner mindre lojalitet mot företaget.

– Det är klart det finns utmaningar med att bygga kultur när man inte gnuggar arm vid kaffemaskinen varje dag. Men det finns många digitala verktyg att jobba med, och om företaget inte lägger stora summor på kontor går det ju bra att lägga dem på resor så att anställda får träffas på regelbunden basis ändå.

Deel erbjuder företag som samarbetar med dem kontorsplatser, boende, kontorsutrustning levererad var som helst i världen, diverse ”plugins” på sociala kanaler, och digitala verktyg som underlättar distansarbete.

Daniel Eisenberg menar att en strukturerad onboarding där tydliga förväntningar och krav etableras är vitala för en fungerande ”remote first-policy”. Eftersom det sociala inte sker spontant behöver företaget även hitta sätt att se till att kollegor möts utanför de digitala jobbavstämningarna.

– Varannan vecka blir jag ihopmatchad med en kollega jag inte känner på Slack. Det kan vara någon i Indien, Israel eller USA och så ses vi 15 minuter. Vi kanske inte blir bästisar, men jag får en överblick över hur de har det i dag, och hur deras vanligaste utmaningar ser ut.

Viktigt med spontana digitala möten

Daniel Eisenberg checkar in med anställda regelbundet, bara för att kolla läget, säga hej eller ge lite positiv feedback på något arbetsrelaterat. Han menar att det går att ha en empatisk ledarstil, även på distans.

– I början när jag gjorde det märkte jag att många, särskilt de juniora, blev lite nervösa och frågande. Så jag är väldigt tydlig med att när jag ”poke:ar” dig så är det aldrig för att leverera dåliga nyheter, det är bara för att kolla hur du mår.  

Läs mer om hur du anställer talanger utomlands 

 

Mer från Deel

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Deel och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera