1515

Svenska Aerogel Holding (publ) presenterar ny affärsplan - snabbare inbrytning i växande kundsegment

Svenska Aerogel 2.0 den nya affärsplanen tar kraft ur plattformen där bolaget är kvalificerat som industriell partner. Nu riktar bolaget resurser på utvalda kundsegment med höga volymkrav och en snabbare inbrytning på marknaden.

Svenska Aerogel har nått en position där investeringar i produktionskapacitet, kompetens och global säljstyrka kvalificerar bolaget som industriell partner. Den nya affärsplanen Svenska Aerogel 2.0 visar riktningen framåt i kundsegmenten:

  • Transport
  • Processindustri
  • Massa- och pappersindustri
  • Fastighets- och byggindustri

Inom dessa segment ger Quartzene avgörande effekter i olika slutprodukter, t ex isolering mot värme, kyla, ljud, eld samt filtrering. -Vi har ett skarpt fokus på utvalda applikationer inom kundsegmenten. Målet är snabb kommersialisering och störst värde för kunden, förklarar Tor Einar Norbakk, vd Svenska Aerogel.

Idag visar marknadsanalyser att efterfrågan är större än tillgänglig kapacitet inom dessa kundsegment och tillväxtpotentialen för Quartzene är stor. Svenska Aerogel erbjuder en kostnadseffektiv lösning för utveckling av hållbara produkter i volymkrävande industrier.

Läs mer om affärsplanen https://www.aerogel.se/om-oss/affarsmodell-och-strategi/

och marknadspotentialen: https://www.aerogel.se/marknad/marknadssegment/

För ytterligare information kontakta:

Tor Einar Norbakk, vd Svenska Aerogel 070 616 0867 toreinar.norbakk@aerogel.se

Svenska Aerogel tillverkar och kommersialiserar det nanoporösa materialet Quartzene® för olika industriella applikationer. Svenska Aerogels affärsidé är att tillgodose marknadens behov av nya material. Quartzene skräddarsys i olika applikationer för att tillföra avgörande egenskaper. Bolagets vision är att vara den högst värderade affärspartnern med nya materiallösningar för en hållbar värld.

Svenska Aerogel Holding AB är listat på Nasdaq First North Growth Market.  Certified Adviser är FNCA  info@fnca.se,  08-528 003 99.  Gävle 17 november 2020.

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från EdenredAnnons

Så motiverar du dina anställda – även om de jobbar hemifrån

I en tid av distansarbete är det viktigt att se till att man tar hand om sin hälsa. Genom att erbjuda Edenreds flexibla förmåner som lunch- och friskvårdsbidrag går det bra, oavsett var jobbet utförs. Och vill man peppa lite extra i största allmänhet finns också Delicard gåvokort, det perfekta sättet att uppmärksamma personer, prestationer eller högtider som till exempel jul.

Mycket är osäkert kring hur framtidens arbetsplats kommer se ut, men många spår att de flesta företag kommer erbjuda distansarbete även efter pandemin. Många förmåner är kopplade till en fysisk arbetsplats, men nu när landskapet ritas om är det viktigt att kunna erbjuda förmåner oavsett var de anställda befinner sig. Edenred erbjuder olika förmåner som är flexibla och uppskattade hos anställda över hela Sverige. Med Edenred Lunchförmån kan de anställda äta bra, och billigare, oavsett om de är på kontoret eller jobbar hemifrån. 

– Som arbetsgivare väljer man hur många månader den anställda har rätt till förmånen och även vilket belopp lunchkortet ska laddas med. Kortet gäller på de flesta restauranger i hela Sverige och går även att använda i många livsmedelsbutiker om man vill göra egen matlåda, säger Alf Reimers, Director of Marketing & Innovation. 

Enkel hantering av friskvårdsbidraget

Samma kort som används till lunchförmånen fungerar även för Edenreds hantering av friskvårdsbidraget.

– Vanligtvis brukar friskvårdsbidrag innebära mycket administration. Men med vår lösning får man sitt friskvårdsbidrag insatt på kortet, alltså samma kort som lunchförmånen, och kvittoredovisningen sker enkelt i en app. Du behöver inte ligga ute med pengar och du behöver inte hålla koll på fysiska kvitton, säger Alf Reimers. 

I appen MyEdenred Sweden kan den anställde snabbt se saldo, gjorda transaktioner och mycket mer för både lunchpengar och friskvårdsbidrag. Genom att kortet har två plånböcker hålls beloppen isär och förmånerna blir lika enkla att utnyttja som att administrera. 

Delicard gåvokort

Att motivera sina anställda är kanske ännu viktigare när distansarbetet breder ut sig. Med Delicard gåvokort blir det väldigt enkelt, oavsett om det är en jul- eller sommargåva eller någon annan typ av uppskattning. Gåvokorten finns i olika prisklasser och mottagaren väljer alltid själv sin gåva. 

– Vårt populäraste kort är Unlimited och där kan den som får kortet välja bland mer än 100 typer av gåvor i en mängd olika kategorier. Vi har bland annat delikatesser, designprylar, upplevelser och fritidsprodukter. Man kan även skänka pengarna till välgörenhet om man skulle vilja, säger Alf Reimers.

Det är självklart härligt att kunna ge bort något som man vet uppskattas. Det är också väldigt enkelt då du som köpare bara behöver välja kort och leveranssätt, därefter tar Edenred hand om resten. 

Om Edenred

Edenred jobbar med glädje, engagemang och lojalitet genom bra förmåner för anställda. Resultatet är effektivare företag, ofta också lägre sjuktal och mindre personalomsättning. Mer om Edenred Lunchförmån, Edenred Friskvårdsbidrag och Edenred Delicard finns på edenred.se.

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Edenred och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?