1515

Pressmeddelande, 13 november 2020 SynAct Pharma publicerar delårsrapport Q3 2020

SynAct Pharma AB:s delårsrapport för januari till september 2020 finns tillgänglig på bolagets hemsida https://synactpharma.com/en/

2020-07-01 – 2020-09-30 (tredje kvartalet)

  • Koncernens nettoomsättning uppgick till 0 (0) TSEK.
  • Koncernens resultat efter finansiella poster uppgick till -9 078 ( -3 638) TSEK.
  • Koncernens resultat per aktie uppgick till -0,33 (-0,21) SEK.
  • Soliditeten uppgick till 75,6 % (-33,1 %).
  • Genomsnittligt antal aktier för perioden uppgår till 22 828 080 st. (14 675 167).

2020-01-01 – 2020-09-30 (nio månader)

  • Koncernens nettoomsättning uppgick till 0 (0) TSEK.
  • Koncernens resultat efter finansiella poster uppgick till -21 002 (-15 822) TSEK.
  • Koncernens resultat per aktie uppgick till -0,85 (-0,92) SEK.

Väsentliga händelser under perioden

  • Den 15 juli meddelade SynAct framsteg i den andra dosnivån (100 mg) i del 1 av den kliniska fas II-studien med AP1189 hos patienter med reumatoid artrit och hög sjukdomsaktivitet på kliniker i Danmark och Sverige.
  • Den 27 juli meddelade SynAct att bolaget tillförs cirka 32,4 MSEK i optionslösen av TO 2.
  • Den 28 augusti meddelade SynAct att bolaget initierar det vetenskapliga och kliniska samarbetet RESOVIR för att utforska AP1189 i virala infektioner. Det första steget i samarbetet kommer att vara att genomföra en undersökande klinisk studie på COVID-19-infekterade patienter som syftar till att undersöka upprepad dosering av bolagets kliniska läkemedelskandidat AP1189.
  • Den 3 september meddelade bolaget att rekryteringen till del 1 i den kliniska fas II-studien med AP1189 i reumatoid artrit är klar.
  • Den 23 september meddelade SynAct att bolaget initierar fas II-studie med AP1189 för behandling av ARDS i COVID-19-patienter på kliniska avdelningar i Brasilien i ett samarbete mellan SynAct, Queen Mary University, London, Storbritannien, och Universidade Federal de Minas Gerais, Belo Horizonte, Brasilien.

Väsentliga händelser efter periodens utgång

  • Den 12 oktober meddelade SynAct att bolaget framgångsrikt har slutfört den andra kohorten (100 mg dosnivå) i del 1 av klinisk fas II-studie med AP1189 mot reumatoid artrit.
  • Den 20 oktober meddelade SynAct att aktieägare som tillsammans representerar mer än 20 procent av aktierna och rösterna i bolaget föreslår att Uli Hacksell ska väljas till ny styrelseledamot i bolaget.
  • Den 20 oktober kallade SynAct till extra bolagsstämma den 6 november 2020.
  • Den 6 november meddelade SynAct Pharma att Uli Hacksell valdes till ny ordinarie styrelseledamot

  • Den 9 november tillkännager SynAct Pharma positiva interimsdata från fas 2-studien med AP1189 i reumatoid artrit

”En viktig målsättning uppnåddes under kvartalet i och med avslutandet av den andra kohorten (100 mg dosnivå) i del 1 av den kliniska fas II-studien med AP1189 hos patienter med reumatoid artrit vid kliniker i Danmark och Sverige. Vi är mycket glada för att den oberoende säkerhetskommittén baserat på dessa resultat konkluderar att effektdatan indikerade en effekt av AP1189 på reumatoid artrit som var större än placebo (kan också vara dosberoende), och antalet patienter som gick från svår till måttlig CDAI var högre i båda behandlingsgrupperna än i placebogruppen. Det lilla antalet patienter utesluter dock statistisk utvärdering av signifikanta skillnader."

” säger SynAct Pharmas VD Jeppe Øvlesen.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 november 2020

För ytterligare information om SynAct Pharma AB, vänligen kontakta:

Jeppe Øvlesen                                                                                                                                    Thomas Jonassen
VD, SynAct Pharma AB                                                                                                                       CSO, SynAct Pharma AB
Telefon: +45 28 44 75 67                                                                                                                    Telefon: +45 40 15 66 69
E-post: joo@synactpharma.com                                                                                                         E-post: tj@synactpharma.com


Följande bilagor finns för nedladdning:
Q3 2020 Report Synact Pharma

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från FrameryAnnons

Framery ger effektivare och gladare arbetsplatser

En väsentlig andel av stressrelaterade problem grundar sig i stressiga och högljudda kontorsmiljöer, där över 50 procent av alla personer har svårt att koncentrera sig i öppna kontorslandskap*.

– Stressiga miljöer kan få stora konsekvenser. När vi nu alltmer börjar återgå till kontorsarbete är det därför centralt att erbjuda sina medarbetare störningsfria lösningar, betonar Rasmus Nanhed, Head of Sales på Framery. 

Sedan 2010 har branschpionjären Framery utvecklat ljudisolerade telefon- och möteshytter. Enligt Jukka-Pekka Holopainen, Sales Director för Nordics, Middle East & Africa, handlar företagets affärsidé i slutändan om att göra folk gladare – och friskare. 

– Enligt BBC Capital minskar till exempel den individuella produktiviteten med runt 15 procent på ett kontor med öppen planlösning. Många störningsmoment leder helt enkelt till mental stress, vilket påverkar både hälsa och effektivitet negativt. Med våra mötes- och telefonpodar får medarbetarna möjlighet att arbeta fokuserat och utan buller och störningar.

En snabb och kostnadseffektiv lösning

Det är emellertid inte bara flexibilitet som är Framerys styrka. Podarna kan levereras inom fyra veckor över hela världen via Framerys återförsäljare och inkluderar allt som behövs för att komma igång direkt. El- och USB-uttag, såväl som belysning, ventilation och ljudisolering är redan på plats. 

De flyttbara podarna finns i ett flertal storlekar, vilka lämpar sig för allt från enskilt arbete till möten på 4-6 personer. Poddarna installeras snabbt och är redo att användas direkt. Det är en flexibel lösning, med överlägsen ljudisolering, ergonomi och akustik. Som användare kan du vara säker på att ditt samtal inte kan höras in eller ut ur podden.

– Därtill är hytterna långt bättre ur miljösynpunkt än fasta väggar. Att bygga till mötesrum eller slå upp nya väggar är ineffektivt i längden – förr eller senare kommer företagets behov att ändras och plötsligt behöver man bygga om igen. Det blir dyrt både ekonomiskt och klimatmässigt. En mötespodd från Framery kan enkelt flyttas eller tas med till nästa kontor, konstaterar Rasmus.

Större acceptans av hemarbete ger mer videomöten

Det talas mycket om framtidens kontor och hybrid arbetsmodell vilket innebär att fler människor ibland kommer att arbeta från sina hem eller andra platser än kontoret. 

– Folk har blivit vana vid att arbeta i lugn och ro därhemma och videomöten har kommit att bli norm för de flesta. Detta lär inte förändras även om allt fler återvänder till kontoren. Ett halvfullt kontor med personer som samtidigt sitter i videomöten kommer att lyfta ljudnivåerna till svindlande höjder. Att spontant kunna droppa in i en pod för enskilt arbete eller boka utrymme för viktiga videomöten kommer att vara avgörande för många, fortsätter Rasmus.

Kan både hyras och köpas

För att ytterligare öka sina kunders valmöjlighet erbjuder Framery podar både till uthyrning och försäljning. Det går lika bra att beställa sina podar direkt på Framerys hemsida, som att kontakta sin ordinarie återförsäljare; Framery samarbetar med de flesta stora kontorsmöbelaktörerna. 

– I nuläget vet vi inte hur framtiden kommer att se ut, men allt pekar på att snabbrörlighet och effektivitet kommer att vara än mer affärskritiskt under de kommande åren. Vill man då utveckla ett kontor efter morgondagens behov behöver man snabbt kunna anpassa både sig själv och sin verksamhet. Där kan vi hjälpa till, med kostnadseffektiva och smarta lösningar, avslutar Jukka-Pekka.

Läs mer om Framerys podlösningar

* Källa: University of Sydney

 

Mer från Framery

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Framery och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?