1515

Oddway lanserar nytt affärsområde inom digital content-produktion och distribution – nyanställer fyra

Oddway Film startar nytt affärsområde, nyanställer fyra och har, som tidigare kommunicerats, även vunnit ett stort, globalt techföretag som kund till det nya affärsområdet. Innehåll för nya kunden kommer att produceras i minst ett halvår, med option på ett löpande avtal efter det.

Oddway Film startar nytt affärsområde med fokus på digital content-produktion och distribution. Det innebär att löpande fylla kundernas digitala och sociala medier med skräddarsytt innehåll, samt även att hjälpa till med spridning av innehåll och analyser/mätning. Verksamheten har fått en stark start och bland annat, som kommunicerats 23 oktober, vunnit en global kund.

-  En väldigt fin start för Oddcontent. Vi har under en längre tid fått allt fler förfrågningar om enklare filmproduktioner, men också hjälp med att distribuera, mäta och analysera effekten av materialet för att optimera kundens insatser. Att vi nu också fått förtroendet att jobba med en av världens största digitala plattformar är oerhört inspirerande, säger David Stenberg, VD för Oddway Film.

Oddcontent kommer att verka som en hybrid mellan ett filmproduktionsbolag för enklare material och en SoMe-byrå.

- Vi skapar rörligt content som är anpassat specifikt för kundens plattformar, men vi kan också se till att materialet hamnar på rätt ställe och syns för relevanta personer. Vi hjälper kunden hela vägen från strategi till produktion och mätning av kampanjerna. Tanken är att skapa bäst effekt genom att ligga nära kunden och hela tiden optimera innehållet utifrån resultatet, säger Alexander Svensson, Content-specialist på Oddway.

Oddway har planerat för det nya affärsområdet en längre tid, men startar nu upp på allvar och nyanställer fyra personer. Oddcontent har dessutom sen tidigare flera löpande kundavtal. Genom detta steg breddas bolagets erbjudande och kan nu ge kunderna fullservice, utifrån deras behov. Oavsett om kunden vill ha filmproduktioner som utgår från storytelling och skapar känslor, vilket varit Oddways signum under många år, eller om kunderna behöver enklare innehåll till sina sociala kanaler tillsammans med spetskunskap inom distribution.

Om Oddway Film:

Oddway Film är ett prisbelönt, göteborgsbaserat filmproduktionsbolag som kombinerar kreativitet och strategi, från idé till färdig film. Oddways specialitet ligger i välproducerad reklam-, brand- och imagefilm med stort fokus på storytelling. Detta har nu kompletterats med utökad kompetens kring innehåll för sociala medier, i kombination med spetskompetens inom spridning och mätning. Det är ett av Västsveriges mest framgångsrika filmproduktionsbolag med såväl byrå- som slutkunder, däribland IKEA, Stena-koncernen, Polestar, Essity och Göteborgs Stadsmission.

För ytterligare information vänligen kontakta:

David Stenberg

VD, Oddway Film

david@oddway.se

0735-544 49 01

Följande bilagor finns för nedladdning:
Release

Se fullständigt pressmeddelande och andra nyheter från detta bolag på Cision News.
Vill du också synas med dina nyheter på Di.se?
Läs mer om publicering på Di.se


Innehåll från Nimway från SonyAnnons

Intuitiv FM-lösning från Sony effektiviserar arbetsplatsen

I takt med att fler och fler återvänder till kontorsarbete i olika former blir det allt viktigare att ha flexibla och tillgängliga FM-assistentverktyg på plats. Sonys FM-lösning Nimway erbjuder information, bokning och översikt av mötes- och arbetsytor, vilket också förenklar social distansiering.

– Nimway ger ökad flexibilitet och effektivitet och sparar därmed både tid och pengar, berättar affärsområdeschef Lars-Gunnar Lundgren på Nimway från Sony.

Behovet av flexibla FM-lösningar har under det senaste årets pandemi varit större än någonsin och de flesta är överens om att efterfrågan bara kommer att öka då de så kallade hybridkontoren blir allt mer populära. Detta ställer dock höga krav på de verktyg som används.

– Nimway är en komplett lösning för den moderna arbetsplatsen. Den fungerar som din personliga assistent under hela arbetsdagen och eliminerar många annars tidskrävande arbetsuppgifter, såsom att hitta vägen till mötesrum, hitta kollegor eller hitta ett ledigt skrivbord, säger Lars-Gunnar.

Nimway vidareutvecklas kontinuerligt och utgör idag en avancerad helhetslösning. Nimway tillhandahåller också nödvändig hårdvara, såsom sensorer i mötesrum och under skrivbord eller skärmar utanför. 

– Nimway utgår från mobilappar för Android och iOS, rumspaneler och digitala planritningar. Det kan anslutas till alla standardkalendersystem, till exempel Office 365, Exchange och Google Suite. 

Kräver ingen träning

Denna flexibilitet i kombination med verktygets omfattande funktionsutbud har resulterat i att Nimway utvecklats till en världsledande tjänst i ett kraftigt växande segment. Genom sitt intuitiva och smidiga gränssnitt och smarta digitala funktioner förenklar Nimway de flesta logistiska utmaningar på kontoret. 

Anpassar kontoret till dina anställda, inte tvärtom

Nimway handlar om att hjälpa företag att anpassa arbetsplatsen till sina anställda, inte tvärtom. Att spendera mindre tid på meta-arbete (jobb man gör innan man kan börja jobba) innebär att anställda har mer tid och energi att spendera på det produktiva, kreativa arbetet som verkligen ger mervärde till verksamheten. De upplever mindre frustration, spontana möten ökar, liksom möjligheterna till mer korspollinering mellan avdelningar. På många sätt bidrar Nimway till en bättre atmosfär på jobbet. Och det bidrar till bättre business.

– När du väljer Nimway hanterar vi allt från installation till justeringar, driftsättning, övervakning och support. Systemet kräver minimal förvaltning och användarna behöver därför ingen som helst träning; man bara laddar ner appen och kör igång, avslutar Lars-Gunnar.

Läs mer om Nimway här 

 

Mer från Nimway från Sony

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Nimway från Sony och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?